עוד כתבות בנושא

מיזם "מי ערה" שהחל בהרצליה בשאיפה להגיע לכל נשות ישראל

המיזם מציל החיים "מי ערה" שהחל בהרצליה התרחב וכעת גם מפעיל קבוצות הגנה עצמית לנשים במרכז קהילתי יבור, קרן ענבי מייסדת המיזם: "אני רוצה שכל אחת במדינה תוכל להרשות לעצמה קורס הגנה עצמית עבור הבטחון האישי שלה".

מדובר על קבוצות וואטס-אפ שקטות, משמע שאין בהן התכתבות ופועלות רק במידה שמישהי נמצאת במצב חירום וזקוקה לעזרה – ואז השולחת בוחרת האם להמשיך את ההתכתבות ולקבל עזרה בקבוצה עצמה או עם מי מבין הנשים שענו לה היא תרצה לדבר טלפונית. באף קבוצה לא נשלח מיקום הכותבת, לשם בטחון המשתתפות.

קרן ענבי, מייסדת המיזם מספרת: "מי ערה" הוקם באוגוסט 2020 מיד אחרי האונס הקבוצתי המזעזע באילת, תחושת הפחד וחוסר האונים שוודאי הרגישה אותה נערה לא עזבה אותי. נזכרתי שבצעירותי מישהו עקב אחרי הביתה לאור יום, הייתי נערה צעירה, פחדתי מאוד ולולא השכנה שלי שבמקרה הייתה שם וחסמה את העוקב בגופה, אני לא יודעת מה היה קורה.

כל החיים היה לי סיכום עם אמא שלי שאני בטוחה שלהמון נערות ונשים יש, שכאשר אני הולכת לבד בחושך מיד מתקשרת אליה בכל שעה. אחד הסיפורים מהשבוע האחרון בהרצליה הוא על אישה שיצאה מבית חבריה בשעה 1:20 בלילה וחשה חשש, היא כתבה "מי ערה" בקבוצה ולפחות 10 או 15 נשים ענו לה. אחר כך אחת מהן עלתה מהן בטלפון והייתה איתה כל הדרך עד שהיא הגיעה לרכב שלה והרגישה בטוחה".

הקבוצה השקטה הראשונה בארץ של "מי ערה" קמה בוואטס-אפ בהרצליה ועכשיו ישנן חמש או שש קבוצות רק לתושבות הרצליה. מדובר על מיזם קהילתי בסדר גודל ארצי, יש אלפי קבוצות של "מי ערה" ודומותיהן ברחבי הארץ מצפון עד דרום. "חיפשתי עוד אופציות העשרה לחברות הקהילה של "מי ערה" ואז מרכז קהילתי יבור נתן לי את הבית לקורס הראשון של הגנה עצמית" מספרת קרן.

קורס הגנה עצמית המיועד לנשים בלבד הוא חלק בלתי נפרד מהפתרונות והפעילויות שהמיזם עושה בקהילה, מעבר לקבוצות השקטות. כל כמה חודשים נפתחת קבוצה של קורס הגנה עצמית לכל טווחי הגילאים, החל מילדות מבית ספר יסודי עד לנשים בגיל השלישי, הפעילות נעשית לפי קבוצת גיל ואת הקורס מעבירות מדריכות מנוסות מעמותת "אל הלב" שמתמחה בקורסי הגנה עצמית בשיטה מעצימה והן מנגישות את ההליך הלימודי במיוחד לכל גיל בצורה שמתאימה לו.

יוסי קוממי, המשנה לראש עיריית הרצליה: "אנו עושים הכול בכדי שתושבות הרצליה ירגישו מוגנות ומברך על יוזמת "מי ערה". אני קורא לכל נשות הרצליה להמשיך ולהעצים אחת את רעותה".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן