עוד כתבות בנושא

מצוק התמוטט בחופי הרצליה

עיריית הרצליה תסגור מיידית את החופים הנתונים בסכנה ממשית

צילום: אתי נפרין
צילום: אתי נפרין

בשל נפילת מצוק, הבוקר, מצפון למבצר אפולוניה בשטח החופי של העיר הרצליה ולאחר התייעצויות בין ראש העיר, מנכ״ל העירייה, מהנדסת העיר, משטרת ישראל ומומחים נוספים סביב החובה להגן על חיי אדם מסכנה מיידית- הוחלט לסגור ולגדר מיידית את חוף הים למרגלות המצוקים המסוכנים.
חוף הים ייסגר, יגודר ויוצבו בו שלטי אזהרה וסכנה מהגבול הדרומי בירידה הצפונית אל חוף השרון ועד הגבול הצפוני בגיזרה החופית של העיר הרצליה עם מועצת דרום השרון.

צילום : אתי נפרין
צילום : אתי נפרין

הסגירה כוללת את חוף נוף ים (סידני עלי) והשטח שמתחת למצוק אפולוניה.
אנו מבקשים מכולם לשתף פעולה ולפעול לפי שלטי האזהרה.
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "הבוקר נמנע בנס אסון כבד עם קריסת המצוק מצפון לאפולוניה, רצועת מצוקי הכורכר מעל חופי הים מהווה סכנה ממשית למפולות והתמוטטות ולפגיעה בנפש. אנחנו לא יכולים להמתין עד שהמדינה תמלא את התחייבויותיה לטפל במצב, כי מי יודע מתי זה יקרה. כבר לפני למעלה משנתיים, גייסנו צוות יועצים, אדריכלים ואנשי מקצוע, עשינו ניתוח של מצב המצוק ובהתאם לכך תכננו לפעול אך התמוטטות המצוק הבוקר הופכת את הסכנה של התמוטטות נוספת לסכנה ממשית ומיידית ולכן נפעל לסגירת החופים הנתונים לסכנה באופן מיידי כדי להגן על חיי אדם בטרם ייגרם אסון״.

צילום : אתי נפרין
צילום : אתי נפרין

כיידוע, בשנים האחרונות, כתוצאה מהשפעת מי הגשמים בעונות החורף הסוערות, המצוק ניזוק באופן ניכר וחלה החמרה בשלמות שפת המצוק, לרבות היווצרותם של התפוררות ובורות באזורים המשמשים למעבר הולכי רגל ורכבים, באופן אשר מהווה סכנה לחיי אדם. נושא ההגנה על המצוקים הינו בתחום אחריותה של מדינת ישראל, אולם, בשל הסכנה והדחיפות, עיריית הרצליה החלה בשנה האחרונה בהקמתן של גדרות בטיחות במקומות הנדרשים, בחלקו העליון של המצוק, ובהמשך גם בחלקו התחתון, במפלס חופי הים: חוף הפירצה, חוף הכוכבים והחוף הנפרד.

צילום : אתי נפרין
צילום : אתי נפרין

עיריית הרצליה תחל בעבודות חיזוק של המצוק הדרומי עקב התמוטטות.
העבודות צפויות להמשך כשבועיים.

בשל מפגעים בטיחותיים בסביבת המצוק הסמוך לגבול השיפוט הדרומי של העיר, עיריית הרצליה החלה בשנה האחרונה לבצע עבודות גידור בחלקו העליון והתחתון של המצוק, ובעבודות מקומיות לטיפול בנושא ניקוז מי הנגר בסביבת המצוק, באמצעות עבודות עפר בדרך הכורכר הקיימת.

צילום : אתי נפרין
צילום : אתי נפרין

בשנים האחרונות, כתוצאה מהשפעת מי הגשמים בעונות החורף הסוערות, המצוק ניזוק באופן ניכר וחלה החמרה בשלמות שפת המצוק, לרבות היווצרותם של התפוררות ובורות באזורים המשמשים למעבר הולכי רגל ורכבים, באופן אשר מהווה סכנה לחיי אדם. נושא ההגנה על המצוקים הינו בתחום אחריותה של מדינת ישראל, אולם, בשל הסכנה והדחיפות, עיריית הרצליה החלה בשנה האחרונה בהקמתן של גדרות בטיחות במקומות הנדרשים, בחלקו העליון של המצוק, ובהמשך גם בחלקו התחתון, במפלס חופי הים: חוף הפירצה, חוף הכוכבים והחוף הנפרד.
עבודות דומות תבוצענה בעתיד הקרוב גם באזור המצוק הצפוני, באזור חוף השרון וחוף סידני עלי.

עבודות התחזוקה במצוק יחלו ביום 22.9 ויימשכו כשבועיים. בזמן זה לא יתאפשר מעבר של הולכי רגל וכלי רכב בשטח שמעל המצוק. העירייה תציב במקום גידור, אבטחה ושילוט בולט האוסר על המעבר בשטח שמתחת למצוק.

המשך השקעה בחינוך, ברווחה ובשיפור פני העיר
משה פדלון ראש עיריית הרצליה

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אומר: "רצועת מצוקי הכורכר מעל חופי הים מהווה סכנה ממשית למפולות והתמוטטות. אנחנו לא יכולים להמתין עד שהמדינה תמלא את התחייבויותיה לטפל במצב, כי מי יודע מתי זה יקרה. לקחנו צוות יועצים, אדריכלים ואנשי מקצוע, עשינו ניתוח של מצב המצוק ובהתאם לכך אנחנו מתחילים מיידית בעבודות התחזוקה."

בעירייה מדגישים עוד כי מדובר בפתרון זמני בלבד – ולא בפתרון כולל לסכנת התמוטטות המצוקים.

צילום : אתי נפרין

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן