עוד כתבות בנושא

עשרת הדיברות למתגרשים

במעמד הר סיני הורה אלוהים לעם ישראל את עשרת הדיברות, עשה ואל תעשה. ומה עם עשרת הדיברות לכם שהחלטתם להתגרש/במהלך תהליך הגירושין  או רק חושבים על זה ביניכם לבין עצמכם? ליעוץ עם עורכת דין סיגל ניר דקל

עו"ד סיגל ניר דקל צילום: בני לפיד


  • להיות בטוחים שניסיתם את כל האפשרויות – הייתם כבר בטיפול זוגי או כל עזרה מקצועית אחרת ואתם באמת ובתמים בטוחים שגירושין זו האפשרות הכי נכונה לכם.
  • להאט ולנשום –היסודות שתבנו עכשיו ישפיעו על החיים שלאחר הגירושין תעצרו ותנשמו….
  • להבין שאתם ה- אחראיים יש לכם את אפשרות הבחירה כיצד להגיב ולהתנהל לייצר עימות או שיתוף פעולה ביניכם
  • שימרו על עצמכם יש מצב שאתם מרגישים כאילו רכבת דרסה אתכם ודווקא בגלל זה גם אם יש לכם ילדים אתם צריכים לדאוג לעצמכם לפני שתוכלו לטפל בהם.  זיכרו לאכול טוב, נסו לישון טוב עם מספיק שעות שינה בלילה (למרות שלא תמיד זה קל)  ופעילות גופנית כלשהיא יכולה לעזור פלאים.
  • הגדירו מטרות איך אתם רוצים שהליך הגירושין שלכם יתנהל? איך אתם רוצים שהיחסים שלכם עם בן/בת הזוג לשעבר שלכם יהיו בעתיד? איך בכלל ייראו החיים שלאחר הגירושין?
  • הזהרו מעצות של חברים ובני משפחה – בני המשפחה שלכם כמו גם החברים הכי טובים שלכם, רוצים בטובתכם אך לעיתים נוהגים לתת עצות על סמך ניסיונם האישי. תמיד טוב להקשיב ובטח לאנשים שאתם חשובים להם מאוד, אבל וזה אבל גדול,  אתם יודעים הכי טוב מה נכון לכם, לילדים שלכם ולמשפחה שלכם.
  • אל תשתמשו בילדים ככלי לניגוח הצד השני, אל תסיתו את הילדים כנגד בן/בת הזוג שלכם – הילדים שלכם עוברים משבר גם הם וזקוקים לכם, לתמיכה שלכם בהם, הם זקוקים להורים שלהם, לשניהם ביחד. עם כל הקושי, ויש קושי לפעמים, אל תכפישו את ההורה האחר ותשתדלו להרחיק את הילדים ככל האפשר מהעימותים ביניכם בדרך זו, תצליחו למזער את הפגיעה בילדים כתוצאה ממשבר הגירושין שהם חווים.
  • אל תאשימו נסיון לנקום ו/או לטעון שאתם צודקים ובן/בת הזוג שלכם טועה, הרצון שבן/בת הזוג שלכם ייקחו את האשמה ויהיו אשמים הופך אתכם לקורבן ונותן להם שליטה. במקום להאשים אותם, נסו להקשיב למה שהם אומרים, אבל באמת להקשיבולשמוע את הצד שלהם, הרבה פעמים תופתעו ממה שתשמעו.  כי אחרי הכל, אתם יכולים לשלוט רק בנקודת המבט שלכם ולא של הצד השני ולהיות שקועים בהטחת אשמה בסופו של דבר יכאיב לכם תוך כדי שקיעה…
  • אם החלטתם להתגרש אז ביחרו בגישור גירושין – גירושין הם כמו נסיעה ברכבת הרים בלונה פארק עם עליות וירידות והבטן מתהפכת בגישור גירושין, אתם המחליטים מה הכי נכון ולילדים שלכם, אתם מגיעים להסכמות ביניכם שמתאימות לכם,  ולא שופט בבית משפט שמחליט עבורכם תוך ניהול תהליך ארוך יקר משמעותית ומייגע (לעיתים מספר שנים).
  • סוף הוא תמיד התחלה חדשה כי אחרי הכל,זה הליך הגירושין שלכם, האחריות היא שלכם ועליכם אתם תהיו האדם היחיד שחי את חייכם לאחר הגירושין והבחירה בידיכם איך להתנהל ולהתקדם לעבר החיים שלאחר הגירושין.

 

החלטה ובחירה, לזרוע , לעבוד קשה, בדישון ושמירה מפני מזיקים ולקצור את תבנית המשפחה החדשה לטובתכם ולטובת ילדיכם.

עו"ד סיגל ניר דקל




כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן