עוד כתבות בנושא

קייט בלנש מנצחת בסינמטק הרצליה

פברואר מלא פעילות בסינמטק הרצליה, שיחות עם יוצרים ישראלים, פסטיבל קולנוע יפני, שלישי זהב קולנוע ב 10 שקלים לגיל השלישי ושוברי הקופות  לתכניה המלאה

תכנית מלאה בקולנוע איכותי ושוברי קופות בסינמטק הרצליה, והבונוס כרטיסיות ומנויים מוזלים, כי תרבות איכותית לא צריכה להיות יקרה. סינמטק הרצליה קולנוע הבית של הרצליה הקולנוע היחיד במרכז העיר. 15 ש"ח לכרטיס בכרטיסיית הילדים ו 18 ש"ח לכרטיס בכרטיסיית המבוגרים.  לשבת בבית יעלה יותר.

 

פסטיבל אקי-נו לקולנוע יפני

 

100 פרחים – A Hundred Flowers

פברואר 2 בשעה 20:30

הקרנות בכורה ומפגש עם יוצרים ישראלים

יותר ממה שמגיע לי – More than I Deserve

פברואר 7 בשעה 20:30

טרום בכורה ישראלית יותר ממה שמגיע לי (ישראל, 2021) דרמה

פנחס חי בשיכון פועלים עם אימו החד-הורית תמרה, עולה מאוקראינה המפרנסת את שניהם בקושי רב מעבודת לילה בבית חולים. הוא מבלה את רוב זמנו לבדו, מבודד אפילו מחברת בני גילו. כשמתקרב מועד בר המצווה שלו ובני כיתתו מתחילים ללמוד לקראת העלייה לתורה, הוא מזהה הזדמנות להתחבר אליהם ומבקש מאימו רשות להצטרף, אך היא מסרבת. שמעון, השכן החב"דניק החוזר בתשובה, מסכים ללמד אותו, ובין השניים נרקם קשר אמיץ. כשתמרה מחייבת אותם לערוך את השיעורים בביתה, כדי להבטיח ששמעון לא יחזיר את בנה בתשובה, גם היא נשבית בקסמו של שמעון. אולם האידיליה מופרת על ידי הרב של שמעון, שלוחץ עליו לשאת לאישה מישהי מתוך הקהילה.

במאי: פיני טבגר

שחקנים: מיכה פרודובסקי, אנה דוברוביצקי, יעקב זדה-דניאל

(82 דק', עברית, רוסית; תרגום לעברית)

בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם פיני טבגר, יוצר הסרט. להזמנת כרטיסים

אושר ללא גבול – Everlasting Joy

פברואר 8 בשעה 20:30

 

אושר ללא גבול – פנטזיה קולנועית מצחיקה ועצובה גם יחד, המשתעשעת באירועים מחייו של הוגה הדעות היהודי-הולנדי שפינוזה. הם מועתקים מפרוורי אמסטרדם והאג של המאה ה-17 לחולון של ימינו. שפינוזה מנסה לפצח בעזרת מעבד תמלילים את סוד אושרו הנצחי של האדם, ובעקבות אהבה נכזבת הוא מסתגר בביתו. בעיותיהם של שכניו תפלות בעיניו, וההמולה שלהם מפריעה לו להתרכז, אך בסופו של דבר הם חודרים לחייו, וככל שהוא מיטיב להכירם כך הוא לומד לאהוב אותם.

במאי: יגאל בורשטיין שחקנים: אריאל זילבר, יעל אלמוג, עופרה ויינגרטן בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם יגאל בורשטיין, יוצר הסרט, בהנחיית דולב אמתי. להזמנת כרטיסים

טרום בכורה ישראלית מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם

אב ובנו מנסים לעצור את הזמן באמצעות הקולנוע, אך מחלת האב מאיימת לנצח את שניהם במרוץ. בעוד האב הולך ומסתגר בביתו, מתמודד בדרכו הלא סנטימנטלית עם המוות הקרב, בנו מתעלם מהמציאות ומנסה להמציא את אביו כגיבור קולנועי בפעם האחרונה בטרם ייעלם מן העולם. בסיום הסיפור הפיקטיבי תל אביב תעלה בלהבות, אך עולמו של האב אינו מסתיים בפיצוץ אלא דוהה, נפרם ונעלם.

במאי: דני רוזנברג שחקנים: מרק רוזנבאום, רוני קובן, אינה רוזנברג

בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם דני רוזנברג, יוצר הסרט, בהנחיית שחר טנא.

להזמנת כרטיסים

המוחרם: שש תחנות להבנת החרם על ברוך שפינוזה

החרם שהוטל על ברוך שפינוזה, הפילוסוף היהודי־הולנדי ששינה את המחשבה המודרנית, נתפס כאירוע מכונן ומסתורי בסיפור חייו של ההוגה הנודע. הבמאי דוד אופק יוצא למסע בין־יבשתי, ובמהלכו הוא מצביע על שש סיבות שונות לחרם. בין אמסטרדם להאג, ניו־יורק, ירושלים ותל אביב, הוא מגלה תגליות מפתיעות ומשרטט קווים לדמותו של האיש שרעיונותיו המהפכניים, הרוחניים והרדיקליים ממשיכים לעורר שיח וסקרנות עד ימינו.

במאי: דוד אופק

בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם דוד אופק, במאי הסרט, ועם יאיר קדר, מפיק הסרט.

להזמנת כרטיסים

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן