עוד כתבות בנושא

"רוב המטופלים מפחדים מרופא שיניים, במטופלים כאלה אנחנו מטפלים בהדרגה ובהתחשבות"

"אנשים חושבים שרפואת שיניים היא דבר טכני, אבל הרופא נדרש לקשר בין האספקטים השונים של העבודה והכי חשוב להבין לעומק את עבודת שיקום" ד"ר עתאמנה

מרפאת השיניים של ד"ר עתאמנה בבניין 'לב העיר' בהרצליה מתמחה בהשתלות ושיקום פה. הדגש בה הוא על רפואה מותאמת, שימוש בחומרים הטובים ביותר ובשיטות המתקדמות ביותר תוך הקפדה על מחיר תחרותי ויחס אישי. לא פלא שמגיעים לכאן גם מנהרייה ואילת.

למרפאת השיניים של ד"ר מוחמד עתאמנה מגיעים המטופלים מפה לאוזן, אחרי ששמעו על הטיפול המקצועי, היחס הלבבי והמחיר התחרותי. במרפאה, המתמחה בהשתלות ושיקום פה הם עוברים אבחון יסודי, בוחרים פתרונות עם החומרים והשיטות המתקדמים ביותר והכי חשוב – מקבלים טיפול המותאם להם אישית, ולא רק מקצועית.

"רוב המטופלים מפחדים מרופא שיניים", אומר ד"ר עתאמנה. "יש כאלה שעברו טראומה ענקית בעבר או שיש להם פחד ממחטים וזריקות. במטופלים כאלה אנחנו מטפלים בהדרגה ובהתחשבות. גם אם הם צריכים שיקום פה מלא, אנחנו מתחילים עם הטיפולים הקלים כדי שיתחברו אלינו ויקבלו בחזרה את הביטחון העצמי שאבד להם. בנוסף יש לנו את הציוד המתאים. אני משתמש בהרדמה דיגיטלית חשמלית שמרדימה לאט. זה הליך שמצריך סבלנות ודיוק מצד הרופא והתוצאה היא שהמטופלים בכלל לא מרגישים את הזריקה".

בנוסף להרדמה הדיגיטלית, במרפאה של ד"ר עתאמנה משתמשים בציוד החדשני ביותר. יש בה מכונת צילום פנורמית המאפשרת סריקות דיגיטליות של מידות הפה ושיקום הכתרים בדיוק רב ובמהירות, שתלים דנטליים איכותיים שהשימוש בהם נחקר והוכח שהם מחזיקים מעמד לאורך זמן ומכשיר מתקדם להלבנת שיניים עם מנורת לד וחומרי הדבקה מתקדמים. קיר הכניסה מלא בתעודות הסמכה מלימודים, השתלמויות וקורסים שהוא מקפיד לקחת. "יש לי עוד כאלה בבית", הוא מודה בחיוך. "אני אוהב ללמוד וחשוב לי להתעדכן. לפני הקורונה הייתי הולך להשתלמויות כל כמה שבועות, בארץ ובחו"ל – איטליה, פולין ארה"ב. אני תמיד יודע על ההליכים החדשים, ומחזיק את המכשור הכי מתקדם. החיים מתקדמים בצורה מאוד מהירה בכל תחום וצריך תמיד להתעדכן ולהתחדש".

תן דוגמא..

"פעם הרמת סינוס והשתלת עצם היה טיפול ארוך וקשה שכלל ניתוח והחלמה ארוכה מאוד. היום עובדים בשיטה אחרת עם הצלחה מאוד גבוהה, יותר נעימה למטופל ושדורשת פחות זמן להחלמה. אנחנו משתמשים במכשור וטכניקה שלמדתי בהשתלמויות ובשתלים של חברות משוויץ, ארה"ב וגרמניה. בנוסף, עובד איתי במרפאה מומחה לטיפולי שורש, מומחה פה ולסת כירורג שעובד גם בבית חולים, מומחית לחניכיים ושיננית".

ספגתי עלויות כדי להישאר תחרותי

מכשירים וחומרים אפשר לרכוש, אבל אין תחליף לידע ולשיקול הדעת של הרופא המטפל, ובמיוחד כשמדובר בפה שלנו, אחד האיברים הכי עסוקים בגוף.

"אנשים חושבים שרפואת שיניים היא דבר טכני, אבל הרופא נדרש להחליט על טיפול אופטימלי, לקשר בין האספקטים השונים של העבודה והכי חשוב להבין לעומק את עבודת שיקום הפה ואת השיטות החדשות. אני מחליט לפי העצם של המטופל, לפי מצב הבריאותי שלו מבנה העצם שלו ולפי אופי השיקום הנדרש, ומתאים את כל התכנית לפי מצבו הבריאותי ומבחינה כלכלית".

הנקודה הכלכלית, כפי שיודעים כולנו במיוחד היום, היא קריטית.

"בהחלט מרגישים את ההשפעה של המצב הכלכלי. אנשים מטפלים רק במה שדחוף כדי לא להיכנס להשקעה גבוהה, כמו לקוחות שצריכים שיקום קבוע אבל בוחרים בשיקום נשלף עם תותבות בגלל העלויות. העלות תלויה בטכניקה ובחומרים, וברובם הייתה עלית מחירים, שחלק גדול מאוד ממנה ספגתי בעצמי. אנחנו דואגים למחיר טוב למטופלים, יש לנו מחיר תחרותי בהתאם לחומרים, אבל גם משתמשים בשתלים הכי טובים בעולם, כאלה שלא נמצאים בכל מרפאה".

למה איכות השתלים והחומרים כל כך קריטית?

"עם שתלים איכותיים מגיעים לפחות מקרי דחייה", מסביר ד"ר עתאמנה. "הריפוי הוא ביולוגי ולפעמים הגוף לא קולט חומרים מסוימים. לכן אני משתמש בחומרים הכי איכותיים, שלגוף הכי קל לקלוט ולהתחבר אליהם. שתל שנדחה על ידי הגוף גורר הרבה זמן והוצאות, ועם החומרים האלה  אני רואה פחות סיבוכים ודחיות. בכל מקרה אני נותן ללקוחות את אפשרות לבחור בין חומר איכותי אחד לשני. אנחנו מסבירים הכל למטופל בשלב התוכנית עד שהוא מבין הכל ופתוחים לכל שאלה. חשוב שהמטופלים יבינו בדיוק מה אנחנו עושים, ולכן אנחנו מראים צילומים, הסברים ומראה קליני. זה עוזר להם מאוד לעבור את הטיפול בקלות ובהצלחה".

רופא השיניים שמגיע גם לחתונות

האווירה המשפחתית והחמה במרפאה אף היא עושה את שלה.

"אנחנו דואגים שלא יהיו זמני המתנה ארוכים, שואלים את המטופלים ממה הם מפחדים ואני מדבר איתם על נושאים נוספים חוץ משיניים, כך שכל מטופל או מטופלת פה מרגישים בנוח. טיפולי שיניים כוללים הרבה פגישות ואחריהם חשובה מאוד הביקורת והקשר ההמשכי עם המטופל. אנחנו לא מסיימים טיפול וגמרנו. יש לי לא מעט לקוחות מבוגרים שצריכים יחס מיוחד. הם רוצים מישהו סבלני, מקצועי וזריר ולהגיע לכמה שפחות טיפולים כירורגים. אני מתקשר אליהם לשאול מה שלומם באופן כללי בלי קשר לשיניים, מגיע לחתונות של הילדים שלהם ויושב בשולחן המשפחה".

לא פלא אם כן שהיומן של ד"ר עתאמנה תמיד מלא שבועיים קדימה, והוא עובד בלי הפסקה ולחץ.

"רוב הלקוחות מגיעים מפה לאוזן. הרבה מגיעים מהסביבה אבל יש אנשים שצריכים שיקומים והשתלות שמגיעים גם  מראשון, אשדוד, נהרייה ואפילו אילת. יש הרבה רופאים, ולכל אחד דעה שונה לגבי תכנית הטיפול האופטימלית. צריך לקחת בחשבון את הציפיות של המטופל, מה אפשר להעניק לו שיקל עליו מבינה תפקודית או מבחינה אסתטית, לשלב הכל בתוכנית טיפול מתאימה ולבצע אותה נכון. אני שם דגש על רפואה ביחס אישי לכל מטופל ולכן כשמטופל מגיע אני קודם מברר ושואל: "למה הגעת אלי?", "מה הכי מפריע לך?" כך אני יודע מהם הצרכים, הקשיים והרצונות".

קפיצה למים הקרים

מוחמד עתאמנה גר בבקעה אל גרבייה, ולמד רפואת שיניים במולדובה. תוך כדי לימודים עבד במרפאה של אחד הפרופסורים שלו, בהתנדבות, רק על מנת לצבור ניסיון. אחרי חמש שנות לימוד שם חזר ארצה, עבר את הבחינות בישראל וקיבל רישיון. במקרה שמע על מרפאה בהרצליה שמתפנה ולא היסס לקפוץ למים הקרים. הוא היה רק בן 26.

"היו חששות", הוא מודה. "מדובר בתחום שקשה להיכנס אליו אבל לקחתי בחשבון שיכול להיות שתעבור שנה שלמה בלי הכנסות. לפעמים הייתי יושב במרפאה ימים שלמים בלי מטופלים אבל נשארתי למקרה שיגיעו. לאט לאט התחילו להגיע לקוחות, לספר עלי והשם שלי עבר מפה לאוזן. החל מהשנה השנייה חוויתי עלייה במשפר המטופלים".

הוא נשוי ללינה, פיזיותרפיסטית העובדת ברמת השרון. הנסיעות הארוכות מבקעה אל גרבייה מקשות על שניהם.

"כרגע זה יקר מדי עבורנו אבל אנחנו בהחלט מתכננים לעבוד לגור פה. כל החיים שלי פה ואני מכיר פה יותר אנשים מאשר בבקעה אל גרבייה. גזענות? אני לא מרגיש גזענות בכלל, בשום מקום. היום כל העולם פתוח ומודרני הרשתות החברתיות שינו את הדעות של אנשים".  

מי שעובד טוב וקשה – יצליח

ד"ר עתאמנה בן 33, אבל נראה צעיר לגילו. כרופא, הוא מודה שלא פעם זה היה בעוכריו.

"כשפתחתי את המרפאה אנשים לא היו מאמינים שאני רופא השיניים והיו מבקשים ממני שאראה להם רישיון ותעודת זהות. הייתי בין הרופאים הצעירים בארץ שהיו בעלי מרפאה משלהם וגם נראיתי עוד יותר צעיר, כך שאנשים חששו בהתחלה. אבל אחרי שהתחילו טיפולים וחוו חוויה נעימה ומקצועית הם המשיכו לבוא ולהמליץ עלי. אני מאמין מי שעובד טוב וקשה תמיד יצליח, זה רק עניין של זמן".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן