עוד כתבות בנושא

שוברים את הגלים

עיריית הרצליה תפרסם "קול קורא" לבחינת חלופות לשוברי הגלים, תוכנית זו מתוכננת כבר למעלה מעשור והיא תשקף כיצד יראו הליכי התכנון ברצועת החוף של העיר הרצליה.

הועדה המקומית לתכנות ובניה החליטה כי העירייה תבצע פרסום של RFI (קול קורא – בקשה למתן הצעות) בינלאומי לבחינת חלופות לשוברי הגלים, ותבחן מה הם הפתרונות האקולוגיים החדשניים ביותר שניתן ליישם ברצועת החוף. בהתאם לכך גם יקבע רוחב רצועת החוף, בדגש על חופי זבולון עד סידני עלי.

במקביל יתבצע שינוע של עודפי החול המצטברים במרינה הרצליה, חופי אכדיה ומאגרי החול בעומק הים, כדי לבחון בפיילוט רחב את נושא הזנת חול להרחבת רצועת החוף לרוחבה המקורי, ללא הקמה של מערך שוברי הגלים. תוכנית חזית חוף הים הינה תוכנית עתידית ל-20 השנים הבאות ברצועת החוף. התוכנית עברה שינויים רבים לאורך השנים ונושא שוברי הגלים היה אחד הנושאים השנויים במחלוקת.

מדיניות התוכנית לנושא זה שונתה בוועדת המליאה האחרונה, וכעת הוכנסו לתכנית השינויים הללו שיאפשרו בחינת פתרונות אקולוגיים וסביבתיים בטרם ביצוע שוברי גלים. תכנית זו גם נותנת תשתית לניקוי "הכתם הצהוב" בחוף סידני עלי, שיתבצע על ידי המדינה.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "חופי הים הם משאב ציבורי ולאומי בעל ערך רב בכל ההיבטים. עלינו לשמור על החופים ועל הים ולהגן עליהם, הן מפגעי הטבע והן מנזקי ההתערבות של בני האדם. אנחנו בעירייה בוחנים את כל החלופות שיטיבו עם חופי הים וישמרו על הסביבה והקיימות על מנת להבטיח שגם הדורות הבאים יוכלו ליהנות מהם."

מאיה כץ, סגנית ומ"מ ראש העירייה: " אנחנו שמחים כי עם כניסתנו לקואליציה נושא זה שהיה חשוב לנו מאוד עבר תהליך של שינוי תפיסה ומדיניות וכעת יתבצעו מספר שלבים מקדימים בטרם תתקבל ההחלטה לגבי שוברי הגלים. אין לי ספק כי במסגרת בחינת החלופות וביצועם בשטח יתקבלו התוצאות הרצויות לשימור רצועת החוף. ההחלטה שהתקבלה היא החלטה מאוזנת ונכונה שמאפשרת בחינת חלופות קיימות בארץ ובעולם, ביצוע במקביל של פיילוט הזנת חול בחופים ורק כאשר אלו לא יצלחו ישובו לחלופה האחרונה של שוברי הגלים. מדובר הוא באחד הנושאים המורכבים שלו מגוון רחב של סוגיות מקצועיות. אני סמוכה ובטוחה שבהובלתנו חופי הרצליה ישוקמו ויחזרו להיות טבעיים ורחבים כפי שרוב תושבי העיר היו רוצים לראות".

חבר המועצה, עו"ד יונתן יעקובוביץ: "אני שמח על כך שעם כניסתנו לקואליציה יצרנו שיח מקצועי רחב היקף ובאמצעותו הצלחנו להחזיר לתוכנית חזית חוף הים את החלופה של הזנות חול במקום בניה של מערך שוברי הגלים לטובת החזרת חופי הרצליה לרוחבם הטבעי והבטחת המשך הפעילות הימית הבטוחה של צופי הים, גולשי הגלים, הצוללנים ושאר אוהבי הים".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן