עוד כתבות בנושא

229 כיסאות ריקים: משפחות החטופים והנעדרים קיבלו את השבת בהרצליה

229 כיסאות ריקים: משפחות החטופים והנעדרים קיבלו את השבת בהרצליה 3 שבועות מאז תחילת מלחמת 'חרבות ברזל': קבלת שבת מרגשת נערכה עם בני משפחות החטופים והנעדרים בהרצליה

229 כיסאות ריקים: משפחות החטופים והנעדרים קיבלו את השבת בהרצליה
229 כיסאות ריקים, משפחות החטופים והנעדרים קיבלו את השבת בהרצליה. שלושה שבועות מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל': קבלת שבת מרגשת התקיימה ביום שישי עם כניסת השבת, יחד עם בני משפחות החטופים והנעדרים מול רחבת עיריית הרצליה.

המשפחות קיבלו את השבת לצד שולחן ארוך וסביבו 229 כיסאות ריקים הממתינים לבואם של יקיריהם החטופים ולצד מיצג עם 30 דובי פרווה המייצגים את הילדים הנמצאים בשבי חמאס. האירוע נערך במעמד המשפחות, רה"ע משה פדלון, הרב יוסף אמיתי וצמד הזמרים אליאנה תדהר ולי בירן ששרו את השיר 'עד מחר' של אביתר בנאי ו-'שיר למעלות'. המיצג הופק על ידי עו"ד קרוליין עידן ונערך על ידי המעצבת דניאלה זגנרייך.

משפחות הנעדרים נשאו דברים

שלי שם טוב, אמא של עומר שם טוב: הפעם ראשונה שהייתי בקידוש היה בגיל 15 אצל חברה טובה ובאותו יום החלטתי: כשאהיה לי בית משלי, אני רוצה שכל המשפחה תהיה ביחד סביב השולחן ותקדש את השבת. עומר שלנו הוא כל כך אוהב את השבת, הוא לא מפספס שום קידוש. שלושה שבועות ושבתות שהלב שלנו פשוט נשרף, כי עומר שלנו חטוף ואנחנו לא יודעים מה איתו וזה גומר לנו את הנשמה. אני רוצה להגיד לעם ישראל על החיבוק החם והתמיכה. אתם נותנים לנו את הכוח לזעוק את הצעקה שלנו. את הקידוש הבא אנחנו נעשה איתם".

ורדה בן ברוך, סבתא של עידן אלכסנדר: "עידן הוא בחור שגדל בארה"ב. כסיים את לימודיו בתיכון, הוא הגיע לישראל בכדי לשרת בצבא ההגנה לישראל כחייל גולני בגדוד 51. הוא כל כך אהב לטייל בארץ ישראל. לצערי באותו שבת של שמחת תורה, הוא נפל בידי החמאס. בשיחה האחרונה ההורים שלו אמרו לו שכל המשפחה איתו ושאנחנו אוהבים אותו. אני רוצה להגיד לו כאן שסבא וסבתא נלחמים את המלחמה שלו כאן בארץ וההורים שלו נלחמים בארה"ב"

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "מדינת ישראל נמצאת בשעותיה הקשות ביותר. עליה לעשות בכדי לשחרר את כל החטופים בהקדם, בריאים ושלמים. התפקיד שלנו הוא להעמיד את הנושא הזה בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות במדינה. ואנחנו לא נרפה לרגע!. העיר הרצליה מחזקת ומחבקת אתכם, ומתפללת שבנות ובני משפחתכם יחזרו אלינו במהרה, בריאים ושלמים".

הרב יוסף אמיתי שערך את קבלת השבת: "אנחנו מתחננים ומבקשים מבורא עולם כשכשם שאברהם חזר עם חייליו ושחרר את השבויים, כך יצליחו חיילנו להחזיר את כל החטופים והנעדרים הבייתה בריאים ושלמים".

229 כסאות ריקים צילום: עיריית הרצליה
פיקוד העורף הודיע על החמרה לדרגה 2 במדיניות ההתגוננות בהרצליה.

פיקוד העורף הודיע על החמרה במדיניות ההתגוננות בעיר הרצליה והעלאתה לרמת התגוננות 2, לפיה ניתן לקיים פעילויות חינוכיות במבנים שבהם מרחב מוגן או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות – 90 שניות.

כידוע, עיריית הרצליה לקחה מקדם זהירות ופעלה לפי מדיניות זו גם כאשר פיקוד העורף הוריד השבוע את מדיניות ההתגוננות בעיר למצב של שיגרה (רמת התגוננות 1), וזאת לאחר הערכת מצב שקיימה העירייה עם הנהגת ההורים העירונית ומפקד המחוז של פקע"ר. על כן, הלימודים בעיר מחר (יום א') יתנהלו במתכונת הדרגתית וחלקית, כפי שהיה בשבוע החולף. הודעות יועברו להורים ישירות ממוסדות החינוך.

בנוסף, עיריית הרצליה נותנת מענה רחב לפעילויות בכל גני הילדים העירוניים ומקצה פתרונות למסגרות גני הילדים הפרטיים שאינם ממוגנים.

פעילויות החינוך בלתי פורמלי – גם הן יחזרו החל ממחר לפעול לפי מדיניות ההתגוננות המחמירה של פיקוד העורף. מידע יועבר באמצעות התאגידים המפעילים.

היום יום א', תקיים העירייה הערכת מצב נוספת לגבי הסעות לחינוך המיוחד מתוך רצון למנוע פגיעה ככל האפשר בילדי החינוך המיוחד.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "על פי הנחיות פיקוד העורף ולאחר הערכת מצב שערכנו הערב, הלימודים בעיר ימשיכו לפעול באופן הדרגתי ואחראי, כפי שעשינו עד כה. הילדות והילדים כמהים לחזור למסגרות חינוכיות ולפגוש את חבריהם, ואנו עושים זאת באחריות גדולה ובשמירה על ביטחונם."

ראש עיריית הרצליה משה פדלון באירוע השבת עם משפחות החטוםים

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן