עוד כתבות בנושא

כבר שנה: הרצליה מציינת שנה לאירועי השבעה באוקטובר ולמלחמת "חרבות ברזל"

עיריית הרצליה קיימה ברחבת בניין העירייה טקס עירוני לציון שנה לאירועי 7 באוקטובר ולמלחמה. בטקס השתתפו ראש העיר, יריב פישר, שלי שם טוב, אימו של החטוף עומר שם טוב מהרצליה, לי אברמזון, מפונה מהצפון שמתגוררת בהרצליה, ברק בלוה, אחיו של רס"ל (מיל') עומר בלוה מהרצליה שנפל במלחמה, נטע כהן, תושבת העיר, שורדת מסיבת הנובה

ראש העיר, יריב פישר: "לפני שנה בדיוק, התעוררנו כולנו לקולות האזעקה ומאותו בוקר – החיים של כולנו השתנו בבת אחת, ללא היכר. בשנה הזאת, נאלצנו להתמודד עם הפחדים הכי גדולים שלנו, עם החששות, העצב, הפחד, עם חוסר האונים והייאוש.
בשנה הזאת הרגשנו איך חומות הביטחון שלנו והבטחות ה"יש על מי לסמוך" שנסכו בנו במשך שנים – התנפצו לנו בפנים.
אבל אם יש איזו שהיא נקודת אור שגילינו בשנה הזאת – זה אתם, התושבות והתושבים, וכל אזרחי המדינה.
כולי תקווה שהמלחמה תסתיים כבר, ושכל החיילות והחיילות יחזרו הביתה לשלום בריאים ושלמים, וכל המפונים יחזרו לבית ולסביבה המוכרת להם, וכמובן – שכל החטופות והחטופים, ובהם עומר שם טוב שלנו, ישוחררו כבר לביתם ויוכלו לשקם את החיים שלהם מחדש. אסור לנו לשכוח אותם! אסור לנו לנרמל את המצב, ואסור לנו להפוך לאדישים."

הטקס לווה בשירים בביצוע בוגרי להקת "על הבמה" ובליווי נגנים.

שלי שם טוב, אמרה בטקס: "כמה כאב, כמה אובדן. כל כך הרבה אנשים בטראומה ואני רוצה לדבר על התקווה. התקווה והאופטימיות שאיתה אנחנו קמים כל בוקר. כל בוקר כשאני נכנסת לחדר של עומר, הדבר הראשון שאני אומרת לו זה: בוקר טוב חיים של אמא. אני יודעת שאתה חזק ואני יודעת שיש בך אמונה ואנחנו עושים הכל בשביל להחזיר אותך הביתה. אני יושבת על המיטה שלו ומתפללת ומרגישה שאני שולחת לו כוח והגנה, ואני גם מקבלת ממנו כוח להמשיך, ואז רגע לפני שאני יוצאת מהחדר אני נעמדת מול המראה ואני מלטפת את עומר וזה הרגע שאני מבקשת ממנו שידמיין את הדרך הביתה. ואז אני אומרת לעומר – יגיע הרגע הזה שיבואו ויגידו לך שאתה משתחרר. ואתה תגיע לגבול והקצין האהוב שלנו עם דמעות בעיניים יגיד לך: עומר ברוך הבא, כל כך הרבה זמן חיכיתי לרגע הזה."

כל האירועים העירוניים שיתקיימו בהרצליה לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר ולמלחמה, נמצאים באתר העירייה: https://bit.ly/3MTK93R

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן