עוד כתבות בנושא

עיריית הרצליה עתרה הבוקר לבג"צ בבקשה לקבוע מי אחראי על טיהור נוף ים

בעתירה, מבקשת העירייה צו על תנאי שיורה בדחיפות מי נושא באחריות למתחם תע"ש נוף ים – לטיהור ונטרול המתחם בית המשפט קבע שעד ל 12.9 יגישו המשיבים את התגובה לצו הביניים

פישר: "מדובר בפצצה מתקתקת. בית המשפט ידון בעתירת העירייה
שריפה בתע"ש נוף ים צילום: טיפאני וינר די מדיה


עיריית הרצליה ממשיכה במאבק על טיהור שטחי תע"ש בנוף ים, בהמשך לסדרת הפיצוצים שקרו במתחם. בעתירה שהגישה, מבקשת העירייה צו על תנאי שיורה בדחיפות מי נושא באחריות למתחם תע"ש נוף ים – לטיהור ונטרול המתחם, לרבות מחומרי נפץ ותחמושת, שיקום הקרקע, גידור הרמטי, הכנסת סקרי סיכונים והשלמת חקירת זיהומי הקרקע.

העתירה מופנית אל ממשלת ישראל, משרד ראש הממשלה, רשות מקרקעי ישראל, משרד הביטחון, משרד האוצר, המשרד להגנת הסביבה, רשות המים ונצר השרון.



שוק רעננה

הפיצוץ הראשון שהתרחש לפני כשלושה חודשים והפיצוץ השני  לפני כחודש וחצי העלו שוב את חשיבות ודחיפות הטיפול במתחם המזוה בנוף ים. עבודות החישוף הבלתי מדווחות ובלתי מאושרות  במתחם תע"ש רמת השרון אותן עצרה  עיריית והפיצוץ בשטח תע"ש רמת השרון שגרם לשלושה פצועים, הוסיפו לחשיבות מתן פתרון לבעייה המסכנת את תושבי השרון.

מראש עירית הרצליה משה פדלון נמסר: כחלק מהמדיניות שאני מוביל על שמירת אקו-פארק אפולוניה וניקוי הקרקע המזוהמת במקום, עתרנו הבוקר לבג"צ בנושא קרקעות תע"ש. אחרי שנים של פעילות מול משרדי הממשלה, ולאחר שהסיכון הפך לפצצה מתקתקת – אני מקווה ומאמין שבג״צ יפעיל את סמכותו, יקבע על מי האחריות לטיפול בבעיה, ויקבע לוחות זמנים ברורים לגורמים האחראים לטיפול בחומרי הנפץ בשטחי תע"ש. חבל, שגם נורות אזהרה שמהבהבות באש, בעשן ובפיצוצים לא הניעו את ממשלת ישראל לפעול. לא נאפשר בשום אופן לסכן את חיי התושבים שלנו, ונפעל בכל אמצעי למנוע את האסון הבא. הכתובת רשומה על הקיר והגיע הזמן שמדינת ישראל תתעורר ומהר.

מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, אמר: "היום כבר כולם יודעים את מה שהתרענו מפניו שנים – מתחם תע"ש הוא פצצה מתקתקת שמהווה סיכון ממשי לכולנו. לאורך השנים פנינו עשרות פעמים לכל הגורמים הרלוונטיים במדינה שיטפלו בנושא, ולא קיבלנו התייחסות. כל משרד מגלגל את האחריות למשרד אחר. לכן, לא נותרה לנו ברירה אלא לעתור לבג"צ שיכריע וייתן סעד בנושא. אני מקווה מאוד שבג"צ יפעיל את סמכותו ויורה על הגורמים האחראים לפעול מיידית לתקן את כל הכשלים והסיכונים במתחם."

על פי החלטת בג"צ  – על המשיבים להגיש תגובה לבקשה למתן צו ביניים עד ליום 12.9.23, ותגובה מקדמית לעתירה עד ליום 13.11.23.

חביות מסוכנות בתע"ש רמת השרון


כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן