עוד כתבות בנושא

עיריית הרצליה למדינה "נדרשת פעולה מיידית לטיהור מתחם תע"ש"

עיריית הרצליה שלחה היום מכתב תזכורת בהול לראשי המדינה – דרישה לטיהור מתחם תע"ש לשעבר בנוף ים ונקיטה מידית בכל האמצעים הנדרשים למניעת אסון בעירייה מציינים כי אם המדינה לא תיקח אחריות עד ליום 15.8.23, תפנה לערכאות המשפטיות על מנת שיאכפו על המדינה למלא את חובותיה

בהמשך לפיצוץ שארע בסופ"ש האחרון, ולפני כחודש וחצי, במתחם תע"ש לשעבר בנוף ים, עיריית הרצליה שלחה היום מכתב תזכורת בהול לפני פנייה לערכאות משפטית, בדרישה לטיהור המתחם ונקיטה בכל האמצעים הנדרשים למניעת אסון. המכתב נשלח לשר הביטחון, יואב גלנט, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מנהל רשות המים, יחזקאל ליפשיץ ומנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט.

המכתב נשלח כתזכורת למכתב נוסף שנשלח ב-4.7 וכעת מציינים בעירייה כי אם מדינת ישראל לא תצהיר באופן פורמאלי על לקיחת אחריות לטיפול בנושא, תוך נקיבת לוחות זמנים ברורים לטיפול, עד ליום 15.8.23, תפנה העירייה לערכאות המשפטיות על מנת שיאכפו על המדינה למלא אחר חובותיה והתחייבויותיה בהתאם.

 

מתוך המכתב:

חרף התחייבותכם בפני בית המשפט העליון לסיים הליך הטיהור עד אוגוסט 2019, ולא רק שאף טרם בוצע בו סקר סיכוני קרקע – מחדל שבעטיו אין לאף אחד מהגורמים הרלבנטיים מידע מדויק ומהימן באשר למצב הקרקע והסיכונים הטמונים בו, אלא שהמתחם אף אינו מגודר כהלכה והוא פתוח לכל דכפין.
והנה- אשר יגורנו ארע-וביום שישי 28.7.2023 ארע  פיצוץ נוסף במתחם, אשר לווה בשריפות ועשן אדום שהיתמר זמן רב במקום.
נראה שאין כל מחלוקת בקרב הגורמים המקצועיים,  כי קיים חשש מבוסס שבמתחם הנטוש נקברו חומרי נפץ הודפים אשר הגיעו ככל הנראה לסוף אורך חייהם הבטיחותי, הפכו לבלתי יציבים ועלולים להתפוצץ כל רגע ולגרום, חס וחלילה, לפגיעה ברכוש ובנפש, וכי גם בשל החום הרב, המליחות והלחות- שגורמים לקורוזיה, מואצים כעת תהליכים מסוכנים אלה.
 

למרות כל אלה, וחרף ההתחייבות החד משמעית של המשרדים והרשויות בפני בית המשפט העליון,  לא זכתה העירייה עד כה למענה ענייני כלשהו מאף אחד מכם, ולמעשה המחדל של אי עשייה ואי לקיחת אחריות,  הנמשך כבר עשרות שנים, ממשיך גם היום.
 

לצערנו הרב ולתדהמתנו העצומה, גם הדיון שהתקיים ביום 24.7.2023 בפני מר אמיר ברקן, סמנכ"ל כלכלה ותשתיות במשרד ראש הממשלה, בהשתתפות נציגי משרד הביטחון, רשות מקרקעי ישראל, המשרד להגנת הסביבה, משרד האוצר, משרד המשפטים, חברת נצר השרון, משרד ראש הממשלה, בה חזרנו ופרטנו טענות העיריה ודרישותיה, הסתיים בקול ענות חלושה, מבלי שהתקבלה ולו החלטה מעשית ביצועית אחת.
 
במכתבנו מיום 4.7.2023 כמו גם בישיבה שהתקיימה במשרד ראש הממשלה ביום 24/7/23 דרשנו כי מדינת ישראל, באמצעות משרדיה השונים כלהלן:
תקבע באופן מידי איזה משרד/ים נושא באחריות לטיהור ושיקום הקרקע במתחם תע"ש;
תפעל באופן מידי לגידור הרמטי של המתחם כך שתימנע כניסת סקרנים ומטיילים לאתר;
תפעל באופן מידי לתכנן ולבצע מיגון הדף עבור שורת הבתים הקרובה למתחם בשכונת נוף ים.
תפעל באופן מידי להכין את סקרי הסיכונים ואת חקירת הקרקע;
תפעל באופן מידי להתחיל בהליך טיהור ושיקום הקרקע;
 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן