עוד כתבות בנושא

הרצליה אוהבת אופניים

שנה לאחר השקת מיזם השכרת האופניים כ-1,500 השכרות אופניים בחודש ב  32 תחנות להשכרת אופניים שיתופיים. 30 תחנות נקבעו מראש ושתי תחנות התווספו לבקשת התושבים – ברחוב נחלת עדה וברחוב הרב קוק פינת אהרונסון

כשנה אחרי הקמת מערך האופניים השיתופיים בעיר, ובהמשך להאצת עבודות סלילת שבילי אופניים – הנתונים נחשפים
תושבי הרצליה אוהבים לרכוב על אופניים. כשנה אחרי שעיריית הרצליה, באמצעות החברה לפיתוח הרצליה, הקימה את מערך האופניים השיתופיים BZ bike, נחשפים הנתונים.
עיריית הרצליה מדווחת על הצלחה גדולה של הפרויקט, כאשר מדי חודש מבוצעות כ-1,500 השכרות אופניים – חשמליים ורגילים – בתחנות השונות. נכון להיום מוצבות ברחבי העיר 32 תחנות להשכרת אופניים שיתופיים. מתוכם 30 תחנות נקבעו מראש ושתי תחנות התווספו לבקשת התושבים – ברחוב נחלת עדה וברחוב הרב קוק פינת אהרונסון.

לאחרונה נפתח סמוך לתחנת הרכבת מתקן אופניים תת קרקעי, ראשון מסוגו בארץ, המכיל כ-200 מקומות חנייה תת קרקעיים, לשימוש באי הרכבת והתושבים.

עד כה נסללו כ30 ק"מ של שבילי אופנייםהעירייה סללה עד כה כ-30 ק"מ של שבילי אופניים ובכך הופכת הרצליה לעיר השנייה בארץ, אחרי תל-אביב, באורך שבילי אופניים פר תושב.

בימים אלה מתבצעת עבודת סלילת שביל אופניים שתחבר בין הרצליה לתל-אביב ובכך תאפשר לתושבים ולאלפי העובדים באזור התעסוקה ובמרכז העיר, להתנייד לעבודה ולבית ביתר קלות וללא פקקים.

 

היעד של העירייה להגיע בתוך עשור לסלילת שבילי אופניים באורך של כ-80 ק"מ, בהשקעה של כ-300 מיליון ₪. התקצוב כולל גם שיפוץ ושדרוג הרחובות שבהן יסללו השבילים, הצבת הצללות, ספסלים, ברזיות, גינון ועוד.

בסמוך לשבילי האופניים, הציבה העירייה 5 עמדות משוכללות לתחזוקת האופניים לשימוש הרוכבים. העמדות מכילות משאבה לניפוח הגלגלים, כלי עבודה לתיקון האופניים – סט אלן, מפתחות כוח, מברגים ועוד. על מנת שהתחזוקה תהיה קלה, העמדה כוללת מתלה לאופניים של ארבעה פינים שניתן בעזרתם לטפל באופניים בקלות ובבטיחות.
העמדות הן ירוקות, אשר זכו בפרסי עיצוב ומשתלבות באופן הרמוני בנוף ובסביבה.

מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר: "שיפור מצב התחבורה בעיר והורדת העומסים בכבישים, הם שני נושאים שעומדים לנגד עינינו. העירייה פועלת כל העת כדי להיטיב עם איכות החיים של התושבים ומקצה לכך משאבים רבים. רכיבה על אופניים שומרת על הכושר והבריאות, היא מהנה, חוסכת נסיעה ברכבים פרטיים ועמידה בפקקים, ושומרת על איכות הסביבה."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן