עוד כתבות בנושא

מהבור אל האור

שלומי קינן מהרצליה שעבר תאונת דרכים מדבר על החיבור לאמיר גבריאל מרעננה, שהחל בערב לזכרו של שמוליק קראוס ועל הסינגל החדש "חיים חדשים" – שמסמל את ניצחון הרוח

צילום: יצחקי גליק

בזמן שבו עם ישראל ישב לשולחן הסדר וידבר ביציאת מצרים ובחשיבות של החופש בחיינו שלומי קינן, תושב הרצליה, יחגוג "חיים חדשים" במלוא מובן המילה.

קינן, בן 54, מוסיקולוג, היה במשך 30 שנה הקלידן של אביב גפן והתעויוט. בעקבות תאונת דרכים וסדרת ניתוחים שעבר, נאלץ להפסיק להופיע ולאחר שהבריא החל לעסוק כמרצה למוסיקה קלאסית במסגרות שונות ומלמד האזנה מודרכת.

איך בדיוק נפגעת?

"לפני ארבע שנים נסעתי על אופניים חשמליים בין הרצליה לרעננה בשעת בין ערביים. זה היה שביל אופניים חדש, ליד תחנת הרכבת רעננה מערב. באמצע הנסיעה שביל האופניים הסתיים במפתיע. נסעתי במהירות של 30 קמ"ש. לפתע נפלתי לתוך בור עמוק. באותם רגעים קמתי והמשכתי את חיי. טופלתי על ידי רופא מומחה כשבהמשך התברר היקף הנזק של המכה".

איך זה השפיע על חייך?

"המשכתי לנגן. עבדתי אז כקלידן של אביב גפן. הייתי יוצא להופעות, מנגן וחוזר מפורק כשבסוף התברר שבאותה תאונה ריסקתי את הכתף. בעקבות הכאבים העזים הפסקתי לעבוד כקלידן והתחלתי לחפש את עצמי. הרבה לפני שעבדתי עם אביב גפן וגם תוך כדי העבודה אתו הפקתי מוזיקה לסדרות, סרטים ופרסומות, אז חיפשתי משהו בכיוון. התחלתי לעשות הרצאות על מוזיקה קלאסית, הקלטתי פודקאסט שעד היום הורידו אותו מעל מאה אלף איש".

לפני כמה שנים הכיר קינן את אמיר גבריאל מרעננה בערב לזכרו של שמוליק קראוס. כעת יוצאים קינן וגבריאל בסינגל חדש "חיים חדשים", שמספר על החיפוש של כולנו אחר חיים חדשים. טובים יותר, עשירים יותר, יפים יותר.

"נשארנו בקשר שהלך והתחזק עם השנים, והרצון לעשות משהו מוסיקלי ביחד הלך והתגבר, אבל לקח הרבה זמן עד שממש שנינו הצלחנו להתפנות לזה", מספר קינן על ההרכב "ירח בבית 8".

לדבריו, "בתקופת הקורונה נפגשנו מספר פעמים ועשינו אין ספור שיחות זום שלאט לאט הובילו ליצירה מוזיקלית חדשה של שנינו. את חלק מהשירים כתבנו במשותף וחלקם נכתבו בנפרד וחיכו להזדמנות הנכונה לצאת".

גבריאל, בן 43, מוסיקאי יוצר ומבצע כבר שנים רבות, שפועל גם מאחורי הקלעים והפיק בין היתר מגוון אירועי מוסיקה קונספטואליים (50 שנה לחלונות הגבוהים, פסטיבל פינק פלויד, ערבי זיכרון ללאונרד כהן ועוד ועוד). במקביל אמיר פעיל גם עם להקתו "אמיר גבריאל והשותפים", איתם הוא מופיע מפעם לפעם.

אמיר, מה זה אומר חיים חדשים?

"כולנו כל הזמן רצים ומחפשים חיים אחרים, חדשים. לא משנה כמה ומה כבר יש לנו, תמיד רוצים יותר. זה הטבע העקום של כולנו. בסוף כולנו הולכים לאן שכולם הולכים. גם המיוחסים וגם אלה שפחות. חשוב לזכור את זה".

קינן, היית רוצה לחזור לנגן עם אביב?

"לא. אני נמצא במקום שמאוד טוב לי. אני לא צריך ללכת לישון בארבע בבוקר. זה לא אורח חיים שמתאים לאבא לילדים קטנים. בסופו של דבר אפשר להגיד שהנפילה הזו שינתה את חיי לטובה  ואני נמצא היום במקום טוב מזה שהייתי בו".

לפטיפון: https://patiphon.co.il/music/frj7136VMW
לקליפ: https://www.youtube.com/watch?v=W3hAFDVYzCY

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן