עוד כתבות בנושא

"אחרי עידן פדלון – נחיה ונראה"

כך משיב  ירון עולמי המשנה לראש העיר לשאלה האם יש לו שאיפות להתמודד על ראשות העיר בבחירות הבאות. בראיון ל"הרצליה ניוז" מספר עולמי על תפקידו החדש כדובר איגוד השופטים, מה הוא חושב על התנהלות חברי האופוזיציה, את מי היה רוצה לפגוש לו יכל ומה אתם לא יודעים עליו

את חבר המועצה הוותיק ירון עולמי אין באמת צורך להציג. לאחר 20 שנות חברות במועצת העיר, מה שהופך אותו לאחד מחברי המועצה הוותיקים בהרצליה, החל עולמי לאחרונה דרך חדשה בחייו בעת שמונה לדובר איגוד השופטים.

ירון (47), נשוי לרננה ואבא לאביתר (15), מעוז ומאור (13), משמש כמשנה לראש העירייה, כיו"ר מנהלת פארק הרצליה ומנהלת סוקולוב-בן גוריון וכמובן חבר בלא מעט ועדות עירוניות. לרגל התפקיד החדש, עולמי הוא אורח המדור שלנו "שישי אישי".

ירון, ספר לנו כיצד הגעת לתפקיד דובר איגוד השופטים.

"אני עובד בחברת "טל שחר תקשורת ואסטרטגיה" שבין השאר מעניקה שירותי יעוץ להתאחדות לכדורגל. השנה הוחלט להתמקד בקידום הנושא התקשורתי באיגוד השופטים ולהוביל דרך התנהלות חדשה, פתוחה ומשמעותית יותר במטרה להנגיש ולהאניש את האיגוד לקהל הרחב. "טל שחר תקשורת", בתיאום מלא עם האיגוד, בחרו בי כדובר על מנת להוביל ולקדם את הנושא".

התדמית של שופטי הכדורגל היא לא מהטובות, בלשון המעטה. מה ברצונך לעשות כדי לשפר זאת?


"ראשית, כולנו טועים. גם אני וגם אתה, בעבודה, בבית.
החוכמה היא ללמוד מהטעויות, להשתפר, להתמקצע.
השופטים עבדו ועובדים קשה בנושא הזה, כולל סימולציות, מבחני כושר, עבודה מול VAR וכדומה.
הרבה מהתסכול של הקהל נובע לפעמים גם מאי הכרת החוקה והשינויים שנעשו בה בשנים האחרונות, ואנחנו ננסה לתווך את זה לצופים בבית. ננסה גם לקרב את השופטים לציבור, שיכירו גם את הצד היומיומי שלהם, בבית, בחיים הפרטיים. כולנו בני אדם, ועם נקרב את השופטים לצופים זה ימתן את התגובות והיחס אליהם".

כמי שנמצא רבות במגרשים, האם לדעתך הביקורת על השופטים מוצדקת או מוגזמת?

"אני חושב שזה קל להפוך את השופטים לשק החבטות של הקהל, אבל זה לא הוגן. אני רואה עשרות משחקים בשבוע, בלי הגזמה, מכל הליגות באירופה, ובכל מקום תמיד יש טענות או טרוניות לשיפוט, כי זה חלק מהמשחק. בסוף, השופטים לא באים עם השריקות מהבית, ועושים את הכל להצליח, לשפוט טוב, להחליט נכון, לשרוק מה שהם רואים בלבד. גם כשיש טעויות, הן נעשות בתום לב, ולרוב זה מתקזז בין הקבוצות.
אגב, ה-VAR בהחלט עזר לצמצם טעויות, ולתקן תוך כדי משחק, אם וכאשר".

מניסיונך, איזה טיפ היית נותן לשופטים כדי להצליח?

"השופט הוא חלק מהמשחק, מהחוויה. שופט שלא מדברים עליו בסוף המשחק, עשה כנראה עבודה טובה. ממליץ להם לא לגנוב את ההצגה, לתת את הבמה לשחקנים, אבל לשלוט במשחק, בקצב, לתת כבוד לכולם, ולקבל כבוד חזרה. בסה"כ יש לנו שופטים מצוינים ואפשר לראות איך הם שופטים ברמות הגבוהות ביותר, כולל משחקי ליגת האלופות וכדומה".

נעבור ברשותך לפוליטיקה המקומית. אתה אחד מחברי המועצה הוותיקים ביותר. מהם הדברים העיקריים שקידמת במהלך השנים?


"בשנים האחרונות, כאחראי על הפארק, עשינו בו דברים מקסימים, שיפצנו, הרחבנו עם השנים והבאנו מתקנים ואטרקציות, בנינו פארק בגליל ים ועוד ועוד.
אני מנסה גם להחיות את מרכז העיר ולעזור לעסקים המקומיים. בעבר ודאי זכור לכולם המאבק שניהלתי נגד אגרת השמירה, שאכן בוטלה, או את המאבק למען הגדלת המ"ר לבניה על גגות, שינוי חוק העזר בדבר נכס גובל ועוד. אפילו גינות הכלבים בהרצליה הם פרי יוזמה שלי, שהחלה בהצעה לסדר, עוד לגרמן, מלפני 20 שנה".

נראה שמועצת העיר בהרצליה יצאה מהנמנום שלה עם פרשת "פיטוריה" של עפרה בל. מה דעתך על המהלך של חברי האופוזיציה?
"קודם כל, זו זכותה המלאה של האופוזיציה לקדם יוזמות, להציע הצעות לסדר וכד'. אני חושב שבנושא עפרה בל מדובר בסוג של אובססיה לא מובנת, וניסיון לפגוע בה על רקע אישי וקצת קטנוני. אני לא מחלק ציונים, וגם אני כיהנתי הרבה שנים כחבר באופוזיציה, אבל אשמח לראות את כל חברי המועצה עוסקים בעיקר, בשרות ומענה לתושבי העיר, ולא בפוליטיקה קטנה ומיותרת".

איך אתה רואה את יחסי הכוחות במועצה בשנת הבחירות שנפתחת עוד מעט?

"תהיה שנה מעניינת ומורכבת. לצערי, מליאת המועצה הופכת לפעמים לאולם התגוששות, וניכר שחלק מהחברים כבר פתחו בקמפיינים, ועוסקים רק בזה. זה כמובן ילך ויגבר ככל שיתקרבו הבחירות, אבל אני לא מודאג. יש לקואליציה עדיין רוב מוצק, שימשיך לנהל ולפתח את העיר, בענווה, באהבה וברגישות".

האם לדעתך ראש העירייה ייתקל בעוד קשיים לנוכח העובדה שאין לו רוב גדול במועצה?

"קשה לי להאמין. בסה"כ יש לראש העירייה את כל הרצון והכוח להמשיך בדרך שהוא מוביל, ואני חושב שרוב חברי המועצה, כמו גם תושבי העיר, מאמינים בו ובדרכו".

בעבר היו לך שאיפות להיות ראש עירייה. האם הן עדיין קיימות והאם תתמודד בבחירות הבאות לראשות העיר או למועצה בלבד?

"שאיפות תמיד יש, אבל כל דבר בעיתו. כרגע יש ראש עירייה שעושה טוב להרצליה ואני איתו. אחרי עידן פדלון – נחיה ונראה. ברוך ה' אני עוד צעיר יחסית, אז כל החיים, הפוליטיים ובכלל, לפני".

אתה ידוע כליכודניק וותיק ותומך בנתניהו. האם אתה משוכנע, כמו חברי ליכוד רבים, שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה?

"כן, בהחלט. מאמין ומקווה, בשבילו ובשביל עם ישראל.
שנה אחת באופוזיציה זה מספיק, לא?".

כמי שמדבר רבות על מנהל תקין, האם אתה לא רואה בעיה עם העובדה שנאשם בפלילים יכהן כראש ממשלה?

"או שמאמינים בבג"ץ או שלא. החוק קובע שכן, ו-11 שופטי בג"ץ קבעו שכן. מנהל תקין זה לקיים את החוק, וכמובן לא לתלות אדם חשוד, שהוא כאמור חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו. דעתי על התיקים התקדימיים וההאשמות המופרכות עצמם ידועים, אבל הנושא גם כך יתברר בבית המשפט".

כתושב הרצליה מיום הולדתו, מהם שלוש הדברים הטובים בעיר ושלוש הדברים הזקוקים לשיפור?

"אני מאוד אוהב את האנשים, הפסיפס האנושי שמרכיב את העיר, הקהילות. אני אוהב את הפארק, השקט, הסביבה. אני גם חושב שיש המון פעילות תרבותית, וזה דבר חשוב. חסר לי לפעמים מקומות חניה במרכז העיר, אני חושב גם שצריך עוד לעבוד על החזות של המסחר במרכז העיר, ותמיד אפשר להשתפר בשרות לתושב, למשל באגף מהנדס העיר".

נעבור לשאלות אישיות יותר, מה משמח אותך?

"הילדים שגדלים, והם בריאים ומאושרים. ההורים שלי, שאני כלום בלעדיהם. ושהקבוצה שלי מנצחת משחק".

מה מעציב אותך?

"קשה לי לראות אנשים שקשה להם, קשה לי עם אסונות, הורים שקוברים ילד, זה מרסק לי את הלב".

מהו המקום האהוב עלייך ביותר בעיר ומדוע?

"אני מאוד אוהב את הפארק, לא סתם התעקשתי להיות אחראי עליו. לדעתי הוא אחד היפים בארץ, פינת חמד קסומה שעושה טוב ללב ולנשמה. אני רואה את האנשים רצים והולכים, פוגשים את הטבע, מתנתקים מתלאות היום, נושמים קצת. זה מרגיע אותי, משחרר, ממלא בשמחה".

אם היית יכול להיפגש עם דמות מהעבר. עם מי זה היה ומדוע?

"הייתי שמח להכיר את אחיו של אבי, יעקב עולמי, שנפל במלחמת העצמאות. חייתי בצל הסיפורים עליו, ומהיכרותי עם דודי השני, דני, ואהבתי העצומה לאורי, אבי, אני בטוח שהיינו מסתדרים נהדר. חבל לי שלא הכרתי אותו והוא אותי, ותמיד חשבתי איזו משפחה הוא היה מקים, וכמה קרובים נוספים יכלו להיות לי".

מה אנשים לא יודעים עלייך?
"אני קורא 4 עיתונים כל סופ"ש – ידיעות, מעריב, ישראל היום והארץ. חולה על אקטואליה, ברמות פסיכיות קצת. וגם תורם דם. הרבה דם. כל 3 חודשים.
הספקתי לתרום בחיי 90 מנות דם, ועוד היד נטויה, תרתי משמע. מציע לכולם, זו מצווה וזה פשוט מציל חיים".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן