עוד כתבות בנושא

אם היום הייתי מתחיל את הקריירה הציבורית שלי לא הייתי משנה כלום

ירון עולמי – הרצליני, ציוני, פטריוט מקומי. אחרי 20 שנים של כהונה כחבר מועצה מונה ירון עולמי לתפקיד המשנה לראש העיר, התואר חשוב אבל העשיה תמיד הייתה חשובה יותר

 אין הרבה דמויות בהרצליה המזוהות עם העיר כמו ירון עולמי. ירון בן 46 נשוי לרננה אב ל 3 בנים  אביתר מעוז ומאור הרצליני מגיל שנה, פעיל ציבור מאז שהוא זוכר את עצמו. הייתי פעיל בכל השנים ומעורב, אני הראשון שהתחלתי את תרומות הדם בתיכון,  בזכותי הורידו את הגיל לתרומות דם, תרמתי כבר מאות ליטרים במהלך השנים. 

בתיכון,  יזמתי צעדות למען השבויים. הייתי מעורב בפעילות חברתית, בפעילות אידיאולוגית. ירון שרת בצנחנים והמשיך כלוחם מילואים בצנחנים כמעט 25 שנים כולל כניסה לעזה במבצע עופרת יצוקה כלוחם מילואים. השרות במילואים עם צעירים היה כור היתוך אמיתי. אחרי השחרור הקמתי את מעוז בית"ר בהרצליה במקביל לעבודה ופעילות פוליטית. 

החיידק הפוליטי מומש מהר אחרי השחרור "אחרי הצבא הלכתי ללמוד, מדעי המדינה ותקשורת ב 1998  התמודדתי בפעם הראשונה למועצה ברשימת הליכוד, התמודדתי במקום החמישי ברשימת הליכוד ולאחר פרישה של חברי סיעה אחרים נכנסתי למועצת העיר בשנת 2001.  הייתי חבר המועצה הצעיר, והיום אני שני לזקן חברי המועצה אחרי צבי וייס.

לוחם מילואים 25 שנים - במבצע עופרת יצוקה

מה מושך בפוליטיקה?

הבית בו גדלתי, משך לפעילות חברתית. ההורים שלי אפשרו פתיחות אידיאולוגית. אמא שלי הייתה בין מקימי סניף רצ בהרצליה אני בחרתי בדרך אידאולוגית שונה. היה ברור לי שאהיה או נבחר ציבור או עובד סוציאלי. אני מאמין שאם יש חלשים בחברה צריך לעזור להם ולא על ידי הפיכת החזקים לחלשים, האידאל שכולם יגיעו הכי גבוה.

בתור חבר מועצה מה עושים עם התואר הזה?

בתור חבר מועצה, יש את היכולת להיות הפה והאוזן של תושבי העיר. פתרתי בעיות לתושבים שלא מצאו את מי שיקשיב, או לא הסתדרו בסבך הבירוקרטיה.  סייעתי לתושבים לפשט את נבכי הדמוקרטיה. אני יושב עם תושבים מקשיב ומסייע. ההכרות האישית עם התושבים  הייתה מחממת את הלב.

נלחמתי בחוסר צדק כמו המאבק באגרת השמירה שהייתה מס מיותר. אני גאה לכהן כבר 5 קדנציות וזה בזכות התושבים, תושבים ממגוון דעות פוליטיות. כל מי שבא להצביע מצביע ירון עולמי ולא האידיאולוגיה הפוליטית שלי. ב 2003 התמודדתי בפעם הראשונה לבד קיבלתי 1278 אחוז החסימה היה 1275 3 תושבים שהקשבתי להם היו הפער בין להיות חבר מועצה ללא להיות.

ב2008 התמודדתי מול יעל גרמן לראשות העיר קיבלתי 15 אחוז הייתי השני במרוץ  ב 2013 התמודדתי שוב לראשות העיר ומאז אני תומך בראש העיר משה פדלון.

כמה המועצה משפיעה על החיים בעיר?

בהרצליה 110 אלף תושבים ו 21 חברי מועצה המייצגים אותם. להיות חבר מועצה זו אחריות עצומה. ההסתכלות שלי היא בעיניים של התושבים, חיי היום יום ועתיד העיר. כל ההחלטות הנוגעות לחיי היום יום ולעתיד העיר נקבעות במועצה, הקצאות, חינוך תשתיות, כל המדיניות העירונית. לחבר מועצה יש יותר השפעה על חיי יום יום מאשר חברי כנסת.

מה אנשים לא יודעים על הרצליה?

 הרצליה היא עיר עם מגוון אוכלוסיות מעבר לדירוג הסוציו אקונומי הגבוה יש פלחים באוכלוסיה הדורשים התייחסות אישית. הרצליה היא עיר שטוב לגור בה, עיר עם רמת חינוך גבוהה,  שמירה על חופש של כולם הרצליה שומרת על המעמד שלה כעיר שמכילה את כולם. הגישה של ראש העיר משה פדלון לתושבים ולחלשים בעיר נכונה, היו לי חילוקי דעות משמעותיים עם יעל גרמן ראש העיר פדלון מוביל את העיר בדרך הנכונה. המינוי הוא הבעת אמון כבוד והערכה, בעשיה שלי ובשותפות הפוליטית. 

ירון רננה מעוז מאור ואביתר עולמי

על מה אתה ממונה?

תחומי אחריות שלי לא השתנו, התפקיד הוא התנדבותי ללא כל תמורה, אני אחראי על מנהלת פארק הרצליה ויו"ר מנהלת סוקולוב בן גוריון, מרכז העיר הרצליה משתנה יש פרויקטים משמעותיים של התחדשות עירונית, מה שמשפיע על הרכב האוכלוסייה וישפיע על  הסביבה האורבנית, הנהגנו חניה לטווח קצר במרכז העיר עם הגבלה לשעתיים מה שמביא לתחלופה של רכבים יש יותר חניונים במרכז העיר, הוספנו מאות מקומות חניה בתחנה המרכזית הישנה, רחוב סוקולוב סבל מירידה באטרקטיביות שלו אבל זה משתפר והיום כמעט  כל החנויות במרכז העיר מלאות ויש עליה באיכות המסחר בסוקולוב, במנהלת אנחנו יוזמים אירועים קהילתיים במטרה להפוך את הרחוב לרחוב מלא פעילות, לדוגמא סוקולוב ארט, יריד אמנות קהילתי שעת סיפור בשדרה, והרבה פעילויות נוספות.

פארק הרצליה הוא פנינה אמיתית של תיירות עירונית, והורחב לאחרונה לגליל ים. בית קינן הוא חלק מהפארק והפך לאבן שואבת לתושבי הסביבה. הפכנו אותו לבית לקהילות. מתקיימים בו תערוכות וקונצרטים הפארק הוא מוקד לסיורי טבע, סיורי עששיות יש מאות אלפי מבקרים בשנה בפארק הרצליה. האסטרטגיה נקבעת על ידי המנהלת ויש צוות ביצועי מעולה.

מה עם קבוצות הספורט העירוניות?

בעבר הייתי אוהד הדוק גם של בני הרצליה כדורסל, לצערי כבר אין את האווירה העירונית בקבוצה אין מספיק קידום של שחקנים מקומיים והזדהות עם הקבוצה פחתה, חשוב שתהיה קבוצה ייצוגית טובה אבל כזו שמזוהה עם העיר. נשארתי אוהד של מכבי הרצליה כדורגל ואני מגיע למשחקים.

ושאיפות לפוליטיקה הארצית?

אני עוסק תמיד גם בפעילות ארצית  אבל טוב לי בהרצליה. מרגיש חלק מהליכוד אני לא  בשם המפלגה בהרצליה כי בניתי את השם שלי האישי בעיר.

שיתוף פעולה מלא עם ראש העיר משה פדלון

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. אברהם לפידות הגב

    אין עליך, אתה אלוף, שיהיה לך בהצלחה רבה, בכל פעילויותך הברוכות לטובת תושבי הרצליה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן