עוד כתבות בנושא

בחירות עכשיו, 2000 מפגינים בהרצליה למען הקדמת הבחירות

כ2000 מפגינים בהרצליה בקריאה לבחירות עכשיו. יעלון בהפגנה בהרצליה: גנץ ואייזנקוט – נתניהו הפך אתכם לעלה התאנה של ממשלת המשיחיים והמשתמטים"

בחירות עכשיו בוגי יעלון
יעלון: "גנץ ואייזנקוט – נתניהו הפך אתכם לעלה התאנה של המשיחיים והמשתמטים" - צילום זאב ינאי

כ 2000 אזרחים השתתפו בהפגנה של מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה בקריאה ל"בחירות עכשיו" ביום ה-176 טבח השבעה באוקטובר ולתחילת מלחמת חרבות ברזל. את ההפגנה הנחתה דנה אורן ינאי, ממובילות מטה המאבק וסגנית ראש העירייה. נאמו בה הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, בתיה הולין ששרדה את הטבח בכפר עזה, האקטיביסט הפוליטי אבי בוסקילה ואור שנייברג ממובילי תנועת "בחירות עכשיו!".

הרמטכ"ל לשעבר יעלון, פנה לשניים מעמיתיו: "בני גנץ וגדי איזנקוט, אנחנו מכירים היטב, מאלפי שעות (גם קשות ומאתגרות) ביחד. מכיר אתכם כאנשים הגונים וערכיים. אל תתנו לנאשם, אחראי העל למחדל 7.10, להוליך אתכם שולל ולמשוך זמן בשלטון. 'נכנסתם תחת האלונקה' מתוך כוונה טובה להציל את המדינה מהממשלה ההזויה – ממשלת ההישרדות האישית שלו. בינתיים, הצלחתם להביא לשחרור הנשים והילדים, אך מאז הוא מתעתע בכם: הופך אתכם לעלה התאנה של ממשלת המשיחיים והמשתמטים שלו".

קולות בכי חרישיים נשמעו מהקהל, בזמן שבתיה הולין סיפרה את שעברה בכפר עזה בשמחת תורה: "בעלי ואני חולצנו מביתנו תחת אש לאחר 26 שעות ללא מים, אוכל ואוויר לנשימה, זחלנו בשדה לעבר תחנת הדלק מחוץ לקיבוץ, כשמסביבנו עשרות גופות של מחבלים ושל חברים שלנו. רק ימים לאחר מכן שמענו, שביום שבת בצהריים המחבלים פרצו אל הבית של ביתי רותם, והיא וילדיה הוחזקו ארבע שעות כבני ערובה. המחבלים התכוונו לקחת אותם לעזה ברכב שלה, כפי שעשו לכל השכנים שלה, חן גולדשטיין, הגר ברודץ ואביבה וקיט סגל. למזלה ולמזלנו, הרכב שלה נפגע באותו בוקר מהטילים והירי ולא הייתה להם דרך לקחת אותם".

היא המשיכה בקריאה לצאת למאבק אזרחי להחלפת השלטון. "אנחנו אמנם בזמן מלחמה, אבל אם לא נעשה סוף לממשלה הרעה הזאת, המלחמה לא תיגמר. אני בעד מלחמת חורמה בטרור הרצחני בעזה. להלחם הכי חזק ועד הסוף, כדי שנדע שאין יותר מי שיאיים עלינו מעבר לגדר. אבל לצד המלחמה הקשה והעקשנית להתחיל לחשוב איך ממשיכים הלאה = ועם הממשלה הזאת, זה לא יקרה. אני שורדת הטבח של השבעה באוקטובר, והדם של כולנו על ידיה של הממשלה".

 

האקטיביסט הפוליטי, אבי בוסקילה, שנענה לקריאה למילואים ונלחם בעזה, קרא להפסיק להרגיש לא נעים ולצאת לרחובות: "הערב הזה הוא לא ערב טוב בכלל. אבל יש בו משהו טוב – אתם ואתן, לוחמי האזרחות של ישראל. אנשי ונשות הלב הפועם של הארץ הזו. החלוצות והחלוצים החדשים שקמו לקחת את גורלם בידיהם. לקח לנו זמן לקום – אבל קמנו. בלעדינו לא היתה ישראל. בלעדיכם ובלעדיכן לא תהיה ישראל. אז אל תשתקו ואל תפחדו ואל תיסוגו לאחור. צאו אל הכיכרות והכבישים, אלו השוחות שלנו וזה הזמן שלנו".

אור שנייברג, שנפצע קשה בלחימה בחאן יונס: "כולם, מימין ומשמאל, מבקשים דבר אחד: לכו כבר! תנו לנו להקים יחד את ישראל החדשה. לכם היה הכוח לפלג ולהרוס. חשבתם שאתם יכולים להכניע אותנו, אבל גם בנו התגלה הכוח: הכוח להתנגד, להתגייס, להילחם, ומעכשיו, הכוח לבנות את ישראל החדשה. אנחנו לא מבקשים ממשלת שמאל, ימין או אחדות. רק שתחזירו את המנדט לעם, שימו סוף לביזיון ותנו לנו להחליט איך לבנות את ישראל החדשה. העם דורש: בחירות – עכשיו".

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן