עוד כתבות בנושא

"בחרתי להמשיך ולייצג את התושבים באופוזיציה ולהציג אלטרנטיבה לניהול העיר"

חברת המועצה דנה אורן ינאי (סיעת "דרך חדשה") מסבירה מדוע החליטה במהלך הקדנציה לעזוב את הקואליציה לטובת האופוזיציה. בראיון ל"הרצליה ניוז" מפרטת אורן ינאי מה קידמה במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות, מונה את הטעויות שעשה ראש העירייה, מבטיחה מה לא יעשה בני גנץ וחושפת מה אנחנו לא יודעים עליה

 

דנה אורן ינאי צילום תמי שלף

חברת המועצה דנה אורן ינאי היא לא אחת שחוששת לבטא את דעותיה בנושאים החשובים לה. כך היה גם השבוע עם פרוץ הפרשה שהסעירה את העיר בדבר שינוי מגדרי שעובר תלמיד כיתה ב' באחד מבתי הספר היסודיים. אורן ינאי ותושבים רבים אחרים זעמו על התגובה של חבר המועצה והמשנה לראש העירייה, אלעד צדיקוב שבעקבות דבריו הושעה על ידי ראש העירייה מהקואליציה ופרש לאופוזיציה.

דנה מסבירה: "לצערי, היינו השבוע עדים להתערבות בוטה כתוצאה מתהליך בחירה של ילדה שעוברת תהליך ארוך של התאמה מגדרית. הביקורת על הילדה, המשפחה, הקהילה הינם דגל שחור גדול שמתנוסס על רחבי העיר הרצליה. תפקידנו כנבחרי ציבור הנה לתת מעטפת של תמיכה ולהעניק שרות של אנשי מקצוע שילוו את המשפחות והילדים ולא להיות שיפוטיים וביקורתיים כלפי האחר, השונה והמיוחד. אור גדול עלה בהרצליה בעקבות החלטת ראש העיר ועצירת הלגיטימציה העירונית להתבטאויות ומסרים של שנאה ופוגעניות. אני חושבת שהאירוע היה צריך להסתיים בהדחה ולא בהשעיה וזאת על מנת להעביר מסר חד וברור".

דנה (44) היא חברת מועצה מטעם סיעת "דרך חדשה" המייצגת את תושבי הרצליה הצעירה. היא נשואה לזאב ואמא לעומר בן ה- 8, תלמיד בית הספר הדמוקרטי ויונתן, עוד מעט בן 11, תלמיד בית הספר לב-טוב. בשלוש השנים האחרונות היא משמשת כמנכ"ל מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין ומשמשת כחברת הוועד המנהל של ישראל חופשית.

דנה מספרת כיצד הגיעה לעשייה ציבורית ולפוליטיקה: "כבר בגיל 16 בערה בי האש לעשייה ציבורית, לקדם ערכים ולפעול למען חברה איתנה וחזקה. התחלתי את פעילותי במפלגת העבודה, כיו"ר נוער העבודה, ואז צמחתי למנהלת אגף הנוער ולתפקידי דוברת ומנהלת של מערכות בחירות. לפני שלוש שנים השתתפתי בקמפיין הראשון של חוסן-כחול לבן בראשות בני גנץ, ואני ממשיכה לפעול ולהתנדב גם ברמה הלאומית. אני אוהבת פוליטיקה ומאמינה שזו הדרך שמאפשרת לי לעזור ולקדם עשייה למען התושבים, לקדם ערכים באמצעות פרויקטים ותהליכים ולדאוג לאיכות חיים טובה ואיתנה יותר".

 

משפחת אורן ינאי

דנה, מהם הדברים העיקריים שקידמת בקדנציה הנוכחית במועצת העיר?

"במהלך הקדנציה עסקתי בטיפול במאות פניות ציבור בתחומי תכנון ובניה, חינוך, תשתיות וכד', התמקדתי בלהעניק לתושבים מענה מדויק לצרכים שלהם. עזרתי לתושבים להפסיק להיות שקופים אל מול מערכת מאוד גדולה ומורכבת. הייתי בעצם שליחת הציבור שלהם בעירייה. כמו כן, קידמתי תוכנית אב לשבילי אופניים, פעלתי להקצאת תקציב משמעותי עבורם וקידמתי תוכנית לאופניים שיתופיים. עסקתי במרחב הציבורי: שיפוץ וריענון משמעותי לגני שעשועים, קירוי מגרשי ספורט, מיתון היקף הבניה בצפיפות גבוהה במקומות בהם אין תשתיות שיכולות לתת מענה לתושבים. פעלתי לקידום מדיניות ליברלית, סובלנית ודמוקרטית ועצירת פעילות בלתי חוקית שהתקיימה בחסות מוסדות דת. פעלתי בנושאי מערכת החינוך הפורמלית והבלתי-פורמלית, הגשת ערר בנושא מיקום תחנות המטרו, הוצאת היתר בנייה לבית הספר החדש שיקום בהרצליה הצעירה וקידום הזכויות והפעילות העסקית בעיר".

התחלת את הקדנציה בקואליציה. מדוע עברת לאופוזיציה?

"מאוד אהבתי את העשייה למען התושבים בקואליציה, הצלחתי לקדם פרויקטים רבים ולהעביר תקציבים לצורכי קידום העיר והשירותים. לצד זה, הייתי עדה לתהליך של מופעים אנטי-ליברלים אשר מנוגדים לערכי הסובלנות, הדמוקרטיה ואהבת האדם ולא יכולתי להמשיך ולתת לכך יד, גורמים בתוך הקואליציה, הנהלת העיר משנים את ערכי היסוד עליהם מושטת החברה והקהילה בעיר. בשם החזון העתידי לעיר לא יכולתי לתת לכך יד ובחרתי להמשיך ולייצג את התושבים באופוזיציה ולהציג אלטרנטיבה לניהול העיר ולהאיר זרקורים בכל מקום בו ניתן להתנהל טוב יותר".

מה דעתך על התנהלות מועצת העיר בהרצליה ויחסי קואליציה אופוזיציה?

"מועצת העיר הנה שברירית ועדינה ולדעתי הייצוג כיום בקואליציה אינו משקף את רצונם ותפיסת עולמם של הרוב המוחלט של תושבי העיר. לצערי הרב הקואליציה כיום אינה מייצגת ליברליות, חדשנות ושוויון והיא בעיקר מייצגת קבוצות ואנשי אינטרס צר וסקטוריאלי".

מהם הדברים הטובים והפחות טובים שעשה עד כה ראש העירייה?

"הזנחת השכונות הוותיקות תהיה בכיה לדורות, זוהי פגיעה חמורה בתושבי העיר בתיעדוף ובהפניית משאבים משמעותיים בעיקר לשכונות החדשות. התשתיות, מרכזי החינוך והתרבות, הכבישים והמדרכות, גני השעשועים וגני הילדים דורשים השקעה עצומה יותר ולצערי אנו רואים פער מאוד גדול בין השכונות בעיר. בנוסף, הצפיפות המתוכננת בעיר והמגדלים העצומים שלא מקבלים מענה תחבורתי ומענה של תשתיות יכולים להביא לפגיעה חמורה באיכות החיים בעיר, יש להשקיע יותר במרחבים הירוקים והפתוחים ולקדם בנייה שתואמת את יכולת פיתוח התשתיות בעיר. אני מחזקת את מדיניות ההשקעה בשכבות שזקוקות למענה ישיר בעיקר בנושאים חברתיים וכלכליים ובקידום החינוך בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים וכן, בהקמת הקהילות החזקות בעיר".

מהם הדברים הכי בוערים שזקוקים לטיפול בהרצליה?

"הורדת הצפיפות במערכת החינוך ושיפור תשתיות, שינוי מדיניות הגידול הנרחב בבנייה ללא שום יכולת לתת מענה של תשתיות, שיפור מערך התחבורה הציבורית גם בשבת, שיפור ההשקעה בשכונות הוותיקות".

את מייצגת את הרצליה הצעירה. מהן הסוגיות המטרידות את תושבי שכונה זו?

"שיפור התשתיות בשכונה, הקמת בית ספר יסודי נוסף, שיפור התשתיות של שבט הצופים, הקמת מתנ"ס ומרכז למידה וחוגים לכל הגילאים וייסוד ספריה מקומית, עצירת הקמת צירי תחבורה ראשיים שיעברו דרך השכונה ושינוי מהותי בתוכנית תע"ש והאזור".

האם בבחירות הבאות תרוצי במסגרת אותה רשימה?

"אנחנו עדין לא עוסקים בבחירות שיתקיימו בעוד יותר משנה, כרגע חבריי ואני ממשיכים בכל הכוח לקדם פרויקטים ומדיניות למען תושבי העיר".

דנה אורן ינאי ובני גנץ. צילום אלעד מלכה

האם יש לך שאיפות פוליטיות גדולות יותר מאשר חברת מועצה? למשל, ראש עירייה בעתיד?

"אני תמיד אפעל בכל יכולתי על מנת להפוך את הרצליה לטובה יותר למען התושבים. העשייה בעיר לעולם לא תיגמר ותמיד ניתן לשפר ולחלום רחוק יותר".

ברמה הארצית את מזוהה מאוד עם בני גנץ. מה יכולה לספר עליו שאנשים לא יודעים?

"בני גנץ הוא המנהיג שמספיק מבט אחד עמוק בעיניים שלו בכדי לסמוך עליו שמדינת ישראל ואזרחיה הם תמיד לפני כל החלטה ומהלך ציבורי שהוא יוביל. והוא ממש ממש גבוה".

האם התחזקותו בסקרים מפתיעה אותך ולאן הוא יכול להגיע בבחירות הקרובות?

"אני מאמינה שבני גנץ יהיה גורם הרבה יותר מרכזי בממשלה הבאה, וכולי תקווה שהוא זה שגם יוביל אותה יחד עם הגוש הדמוקרט-ליברלי בכנסת. גנץ הוכיח בשנים האחרונות שהוא מנהיג שקול וראוי".

אם הוא היה מתייעץ איתך, האם היית ממליצה לו לחבור שוב לנתניהו?

"לא! והוא גם הוא לא יעשה זאת".

נעבור לשאלות אישיות יותר. מה את הכי אוהבת בהרצליה?

"את התושבים, את השכונות, את חוף הים ואת הפוטנציאל האדיר שיש בעיר בכדי להיות העיר מספר 1".

מהו הרגע המרגש בחייך?

"היום בו נולדו ילדיי".

מה משמח אותך?

"הצלחות, אתגרים וחיבוק ענקים מהילדים"

מה מעצבן אותך?

"בירוקרטיה, משחקי כוח על גבם של התושבים ומערכות שלא רואות אנשים".

מהו המקום האהוב עלייך ביותר בהרצליה ומדוע?

"הפארק, מרחבים ירוקים הם מרחבים שמאחדים. שמחה של ילדים זהו אושר מעורר השראה. הפארק הוא המקום לחלום ולתכנן תוכניות. הפארק הוא מקום של ספורטאים, של ילדים ששמחים ורבים, של ותיקי העיר שבנו והקימו לנו את המקום המופלא והמיוחד. הפארק הוא המקום שמחבר בין כל קצוות העיר".

אם היית יכולה להיפגש עם דמות היסטורית מהעבר, מי זה היה ומדוע?

"בן-גוריון. להיות ליד המנהיג שהקים מדינה, שלא פחד להגיד אחרי וגם ללחוש לו גם על כמה טעויות שעשינו בדרך".

מה אנשים לא יודעים עלייך?

"שאני סופר ביישנית". 

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. בלה הגב

    אישה חשוכה וכוחנית שלא מקבלת דעות של אחרים.

  2. אילן הגב

    אני באמת לא יודע מי את ובאמת זה לא מעניין אותי

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן