עוד כתבות בנושא

יהיו בחירות בהרצליה?

חמישה חודשים לבחירות והרצליה ישנה, אף מועמד לא הכריז, סקר שהופץ מנסה לצמצם את המועמדים מול ראש העיר למועמד מוסכם והרחובות שקטים

מערכת הבחירות הקרובה בהרצליה כבר זוכה לתואר מערכת הבחירות המנומנמת ביותר שידעה העיר. אף מועמד לא הכריז רשמית על ריצה לראשות העיר. ראש העיר משה פדלון מתנהל בשגרת עבודה רגילה, מסרב להסגיר את כוונותיו ונראה שהוא כמו עמיתיו מערי השרון השכנות מעדיף מערכת בחירות קצרה ושקטה ככל האפשר. פדלון היה ההפתעה המרעישה לפני 10 שנים כשהתמודד לראשונה וזכה כנגד כל הסיכויים וההערכות בתפקיד ראש העיר. בפעם השנייה בה התמודד קיבל 50% מקולות הבוחרים בעיר.  לפי קצב עבודתו והנוכחות שלו בכל האירועים העירוניים נראה כי הוא לא התעייף ומתכוון להתמודד לכהונה שלישית.

סקר שהופץ בשבוע שעבר מנסה לצמצם את המועמדים של מה שקוראים מפיצי הסקר "המחנה הדמוקרטי בהרצליה". בסקר נשאלו הנסקרים למי היו מצביעים מבין 3 השמות חברת המועצה דנה אורן ינאי, חבר המועצה יריב פישר ומנכ"ל העירייה לשעבר יהודה בן עזרה, השלושה לא יצאו פומבית עם הכרזה או הצהרה על כוונה להכריז על מועמדותם לראשות העיר. מאחורי הקלעים מתנהלים מגעים על מימון הקמפיין על ידי אחת מהמפלגות יש עתיד או כחול לבן.

דנה אורן ינאי, חברת מועצת העיר משנת 2018, מטעם סיעת "דרך חדשה" המייצגת את תושבי הרצליה הצעירה. בשלוש השנים האחרונות היא משמשת כמנכ"ל מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין ומשמשת כחברת הוועד המנהל של ישראל חופשית. התחילה את הקדנציה כחברת קואליציה ופרשה ממנה. בהתמודדות הראשונה של בני גנץ היתה דנה אורן ינאי מבכירי המטה של גנץ מה שמגביר את סיכויי התמיכה של כחול לבן בבחירות המקומיות.

יהודה בן עזרא, כיהן כמנכ"ל עיריית הרצליה 7 שנים עד לשנת 2021, בה יצא לגמלאות אחרי 52 שנות עבודה בעיריית הרצליה. בראיון להרצליה ניוז לפני כשנה אמר "זה לא סוד שיש פניות רבות אליי מכל גווני הקשת הציבורית והפוליטית לרוץ לראשות העיר, אבל דומני שעדיין מוקדם לדבר ולהחליט על כך. מה שכן, בשל אהבתי הגדולה לעיר ולתושביה אני מניח שאהיה מעורב במערכת הבחירות".

יריב פישר חבר סיעת יש עתיד במועצת העיר, מנכ"ל ויו"ר חברת התיירות פלייאיסט.  מכהן כחבר מועצה בהרצליה משנת 2003, בבחירות האחרונות עמד בראש סיעת יש עתיד שזכתה בשני מנדטים. 

משלוש יוצא אחד\ת?

סגנית ראש העיר מאיה כץ, סומנה עד לפני כחצי שנה כמתחרה העיקרית מול ראש העיר משה פדלון. בבחירות הקודמות התמודדה  מול ראש העיר, משה פדלון וזכתה ב36% מקולות הבוחרים בעיר. נראה היה כי הקרע בינה לראש העיר הוא בלתי ניתן לאיחוי, כץ הייתה אופוזיציה פעילה מול ראש העיר. אבל בפוליטיקה כמו בפוליטיקה הכל אפשרי ומאיה כץ הצטרפה לקואליציה קיבלה את המינוי לסגנית ומ"מ ראש העיר. ומאז ממלאה את תפקידה באופן מלא ולא מגלה סימני התארגנות להתמודדות נוספת בזמן הזה.

השאלה היא אם תהיה ריצה משותפת עם ראש העיר בבחירות הקרובות בסיעה משותפת או ריצה נפרדת ותמיכה פומבית? ימים יגידו.

 

מאיה כץ לאן פניה? צילום: איקי מימון

חבר המועצה עופר לוי ראש רשימת מרצ בבחירות האחרונות, כיהן כסגנו של פדלון עד לחודש דצמבר. ההערכה היא כי הוא מעוניין לקרוא תיגר ולהתמודד, אבל  קריסתה של מרצ השאירה את הרשימות המקומיות ללא גב ארגוני או כלכלי מה שעלול לפוגג את הרצון להתמודדות.

היחיד שעושה סימני קמפיין הוא חבר המועצה  אייל פביאן שהתמודד בבחירות הקודמות על ראשות העיר זכה ב 8 אחוזים מקולות הבוחרים. פביאן בונה את מטה הבחירות שלו אך לא הכריז עדיין אם בכוונתו להתמודד למועצה או גם לראשות העיר.

עופר לוי ואייל פביאן, האם יתמודדו לראשות?

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. מ הגב

    לא צריך לבחור ראש עיר. אפשר ישר למנות כמה יזמי נדל"ן, הם המנהלים האמיתיים של העיר, מתעשרים מלהרוס כל פינה ירוקה ומחריבים את העיר.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן