עוד כתבות בנושא

החלטתם להתגרש?

מה בין עוגת שכבות היחסים והפגישה הראשונה בתהליך הגישור, אילן ואורית (לא באמת שמות אמיתיים) ישובים מולי, גבוהים, יפים, מטופחים בתחילת שנות ה-40 שלהם , סביר להניח שמעולם הם לא היו בפגישת גישור ועוד אחת שתדון בגירושין שלהם ליעוץ עם עו"ד סיגל ניר דקל

עו"ד סיגל ניר דקל צילום: בני לפיד

אילן ואורית (לא באמת שמות אמיתיים) ישובים מולי, גבוהים, יפים, מטופחים בתחילת שנות ה-40 שלהם ,נראה כי שניהם עוסקים בספורט .

חזרו לפני כשנה משהות של מספר שנים ברילוקיישן , עם שלושת ילדיהם בגילאים 12,9,5 , היא התקשרה ותיאמה איתי את פגישת הגישור הראשונה שאלה אם זה בסדר שגם בעלה יתקשר אליי ועניתי לה, שלא רק שזה בסדר אלא אפילו הכרחי, מאחר ושניהם צריכים להרגיש בנוח עם המגשרת שתגשר את תהליך הגירושין שלהם, תהליך שיוביל להסכמות משותפות אשר יתגבשו לכדי הסכם גירושין.

לאחר ששוחחתי עם שניהם בטלפון, קבענו את היום והשעה לפגישת הגישור הראשונה. סביר להניח שמעולם הם לא היו בפגישת גישור ועוד אחת שתדון בגירושין שלהם, את החלק הלא פשוט של ההחלטה להתגרש הם כבר עשו, אבל איך עושים את התהליך במינימום טלטלות מיותרות גם עבורם אך בעיקר לילדים, הם לא ידעו. כמו כל זוג לפני פגישת הגישור הראשונה שלהם הם היו מבוהלים לקראת מה שעומד להיות, הרגישו סוג של חרדה או עצבנות או גם וגם .

בימים שנותרו עד לפגישת הגישור זה כנראה הדבר היחידי שהם חשבו/אכלו/חלמו עליו ויש מצב שמד התקשורת ביניהם הלך ויורד עד למינימום ההכרחי… כבר בטלפון הם סיפרו לי כי אילן הודיע לה לפני מספר חודשים ש"נגמר לו" והם הלכו לטיפול זוגי , טיפול זוגי שלא צלח ועכשיו הם בחדר הגישור. היא ישובה זקופה ומתוחה מתאמצת לא לבכות והוא מרוחק ומבהיר לי כי אין מה להכביר במילים….

זוגות שהחליטו להתגרש לוקחים החלטה במודע ללכת אל הלא נודע והמון שאלות נותרות ללא תשובה: איך זה ילך? כיצד יתנהג הצד השני? מה יגידו או יעשו? איך להתכונן ולמה לצפות ? מי מגיע לפגישת הגישור הראשונה? מיד מתחילים בשיחות ? ואיך בכלל נראה חדר הגישור?

  • לפגישת הגישור הראשונה חלק מהזוגות מגיעים ביחד וחלק מהזוגות מגיעים בנפרד ונפגשים בחדר הגישור.
  • בפגישת הגישור הראשונה לאחר שכל אחד מאיתנו יתמקם בכורסא שלו עם הקפה וכוס המים אפתח בשיחת פתיחה .
  • שיחת הפתיחה אורכת כעשרים דקות בה אני מדברת ואתם מקשיבים , מרחיבה על כל התהליך ומה נדרש מכל אחד מאיתנו .
  •     וכן, לעיתים, הלחץ בו אתם נמצאים לא תמיד מאפשר לכם להיות מרוכזים במאת האחוזים.
  • בתום השיחה ובמהלכה כמובן אתם יכולים לשאול שאלות, להבהיר לעצמכם נקודה כזו או אחרת.
  • בשלב הבא, חותמים על הסכם פתיחת הליך גישור , הסכם בו כל אחד מהצדדים מתחייב איך להתנהל במהלך הגישור בכלל ובמהלך פגישות הגישור בפרט.
  • מיד בתום "טקס החתימות" מתחילים בפגישת הגישור הראשונה

ואתם בוודאי שואלים מה היה בפגישת הגישור הראשונה של אילן ואורית והאם הם המשיכו בתהליך הגישור?

לאחר ששניהם חתמו על הסכם פתיחת הליך הגישור התחלנו בעדינות לדבר על שלושת הילדים שלהם, הנושא בו שניהם בחרו להתחיל.

נקודות מבט שונות, היו לא מעט דמעות וגם שתיקות , אבל היה ברור לשניהם כי טובת הילדים, האוצרות שלהם מעל הכל, לפעמים, אם צריך, תפקידי הוא להיות קולם של הילדים בחדר הגישור כשסערת הרגשות על כל גווניה מנסה להיות השלטת בחדר.

כי חשוב לזהות כל שכבה בעוגת שכבות המשפחה היחסים שעומדים בפני שינוי, לזהות את הרגשות והתקשורת של בני הזוג, מה החששות הפחדים והחרדות אשר מלווים אותם בתהליך, שכן הם נוכחים בחדר הגישור ויתירה מכך, חשובים לתהליך!

לכן חשוב להניח אותם על השולחן כדי שיהיה ניתן לדון בהם, הכל רלוונטי!!!!

ליעוץ עם עו"ד סיגל ניר דקל

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן