עוד כתבות בנושא

המלאך בכתום – ערן ראובני, יעמוד לצדכם – בשגרה, בחירום או בכל בעיה קהילתית

הוא יעמוד לצדכם בזמן אמת – בשגרה, בחירום או בסיוע בכל בעיה קהילתית. ערן ראובני, פעיל חברתי, תושב הרצליה, שהצטרף לאחרונה ליחידת החילוץ וההצלה וקורא לתושבי העיר להתנדב ולהציל חיים

המתנדבים בפעולה צילום: ערן ראובני
המתנדבים בפעולה. צילום: ערן ראובני

שנת הקורונה והמלחמה בעזה גרמו לתושבים רבים לגלות יותר מעורבות בקהילה, וגם אנחנו כאן ב"הרצליה ניוז" תורמים את חלקנו למאמץ החברתי כשאנחנו מביאים בפניכם את המתנדבים בעם. אלה – שכמו שקנדי אמר – לא חושבים מה יוכלו לקבל מהמדינה, אלא מה הם יכולים לתת לה. אחד מהאנשים הטובים האלה הוא ערן ראובני (60), שמקדיש את כל זמנו הפנוי לחיבורים קהילתיים בין גורמים שונים בעיר. 

ראובני, נשוי ואב לשלושה ילדים בוגרים, הוא מהנדס אלקטרוניקה שעובד בטכניון בתחום המחקרים בתחבורה חכמה. למרות עיסוקיו הרבים והתובעניים הוא לא מוותר על התנדבות למען הקהילה כי בעיניו זו הדרך הכי טובה להתחבר לעיר.

"הבנתי שלתושבי העיר יש יותר כוח שהם מאוחדים. לכל גוף קשה יותר לפרוץ ולפעול בנפרד. החיבור בין הגופים מפרה אחד את השני", הוא אומר ומסביר. "אני פועל לחיזוק קשרים בין קשישי העיר לבני נוער, בין בתי הכנסת לתושבי העיר, בין בתי הספר לתנועות נוער ועוד. החיבורים האלו מסייעים לעשייה חברתית ומוציאים אותנו מהחיים האורבניים והעיסוק בעצמנו". 

תמונתו של ראובני, אחד המתנדבים הבולטים בעיר, מתנוססת במודעות פרסום ענק ברחבי העיר. הסיבה: העירייה, שמקדמת בשנים האחרונות את נושא ההתנדבות, קוראת דרכו לתושבים להצטרף ליחידת החילוץ וההצלה שנוסדה לפני שלוש שנים.

מאז הקמתה היחידה התפתחה והשתכללה הן מבחינת צוות היחידה והן מבחינת הציוד והמכשור. לאור המצב הביטחוני בארץ, ראש העירייה, משה פדלון, פועל למען הקמת יחידה מלאה, שתכלול כ-70 מתנדבים, שצוידו בציוד חילוץ והצלה מלא ומתקדם.

ראובני: "צוות היחידה עוברים בימים אלו הכשרות מגוונות בנושאי חילוץ, הצלה ויפעלו בעיר במקרי חרום. היחידה תספק לתושבים מענה במקרים של: רעידת אדמה, צונאמי, הצלת לכודים, חיפוש נעדרים ובמצבי קיצון אחרים. בחודש פברואר עברנו אימונים באתר ההרס העירוני לקראת התרגיל המשולב עם הגדוד המרחבי של פיקוד העורף". 

מה גרם לך להצטרף ליחידה?

"העשייה והפעילות החברתית היא משהו שטבוע בי. אני חי בעיר ובמהלך השנים התוודעתי גם בתור אב וגם בתור תושב לחברי הקהילה, למורים, לבני נוער, לוותיקי הקהילה ולפעילים חברתיים נוספים. הבנתי את הכוח שבחיבור כל הגורמים, והפכתי לאחד מ-3,600 המתנדבים המוכרים בעיר". 

ראובני גידל שלושה ילדים לתפארת: בן ששירת כטייס, בת ששירתה בצבא בתור קצינה קרבית ובת זקונים שעומדת להתגייס לשנת שירות בבאר שבע. "כל אחד מבני המשפחה תורם את חלקו בזמנו", הוא אומר. 

יצא לכם לקחת חלק באירוע בזמן אמת?

"כן. השתתפנו באירוע הקריסה שהתרחש בחניון התת קרקעי בחניון בית החולים אסותא ברמת החייל בשנת 2016. אני לא נכחתי באירוע, אך חבריי ליחידה השתתפו בחילוץ שני ההרוגים ובמתן עזרה לפצועים בשטח. הפעילות שלנו אמורה להתמקד באירועי העיר אולם בעת הצורך, אנחנו מסייעים גם לערים השכנות". 

כל אחד יכול להתנדב?

"בגדול כל אחד ואחת יכולים להתנדב. צריך כושר בסיסי, יכולת עבודה תחת לחץ ומאמץ לשעות מרובות". 

מה ההכשרה שעוברים המתנדבים?

"ההצטרפות כרוכה באימונים באתרים הרוסים, הרמת אבנים, ניסור ברזלים וחילוץ מתחת להריסות. ההכשרה מועברת על ידי פיקוד העורף. נשמח גם למתנדבים בעלי כושר ניהולי שיסייעו ויתרמו מזמנם בנושא זה ליחידה".

להצטרפות ניתן להיכנס לטופס ההרשמה: https://www.herzliya.muni.il/hilutz/



כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן