עוד כתבות בנושא

הקורונה הזיזה אותי קדימה לעסק הבא

אין ברעננה מי שלא מכיר את גדעון שמואל: מול הפארק, גם קפה, קפה סנטרל, מנדרין, גלידה בפארק רעננה בשבת, מעורבות חברתית, תרומה לקהילה, גדעון היה בכל התחנות האלו.

כן כבר 18 שנים שגדעון עוסק בכל אלו, למרות שגדעון מעדיף להישאר בצללים ולגרום לאנשים לחייך הוא מספר בראיון  לרעננה ניוז על הדרך שעשה בשנת הקורונה, איך גם בימים קשים לא מפסיק את היזמות וההתפתחות העסקית ועכשיו בשיא המשבר הקים עסק חדש גלידון, חנות גלידות וקינוחים ברעננה וכפר סבא.

איך הגעת לחנות גלידות?

אני נמצא בעולם המזון כבר יותר מ 18 שנים התחלתי באולם מול הפארק ברעננה המשכתי לבית הקפה באגם אותו אני מפעיל תחת מותגים שונים כבר הרבה שנים.  צלחתי קשיים שכל עסק מתמודד איתם אבל אף פעם לא הרמתי ידיים, תמיד מצאתי את הפתרון לכל אתגר כדי להמשיך ולקיים את העסק שלי.

הקורונה גרמה לטלטלה שכמוה לא חוויתי, אפילו בזמן האינתיפאדה השנייה שכל אדם היה חשוד כמחבל, לא סגרתי את העסק שלי. ועכשיו נכפה עלי כמו על כל המשק לסגור את העסק בלי ודאות לגבי העתיד.

הרעיון של חנות גלידות וקינוחים, התחיל בסגר הראשון, כמו כולם סגרתי את המסעדה שלי בפארק רעננה, הפארק היה סגור שום פעילות,  ואני לא יודע מה זה מנוחה, העשייה הייתה חסרה לי המגע והקשר עם לקוחות.

התחלתי עם משלוחי גלידה לבתים, אני ועובד נוסף, העליתי פוסט והתחלתי לקבל הזמנות וביצענו משלוחים, הופתעתי מהביקוש ונהניתי מהעשייה.

כשהגיע הסגר השני והשלישי ונאלצתי שוב ושוב להשבית את העבודה בפארק,  הבנתי שאני חייב ליזום משהו חדש ופתחתי את חנות גלידון שמתמחה בשלגונים, גלידות, קינוחים ומחלקה טבעונית גדולה.

בין הסגרים ניסיתי להפעיל במקביל את  את קפה מנדרין בפארק, סלסלות פיקניק טייק אווי, פתחתי פיצרייה בפארק, כל פתרון שהיה מותר לקיים קיימתי. ראיתי מסביב את חוסר הצדק וחוסר השוויון בין הענפים השונים, את הרס ענף המסעדנות, את הכללים שהשתנו חדשות לבקרים, בלי היגיון ובלי מחשבה.

מעבר לנזק הכלכלי האישי, נגרם נזק לענף שלם שמעסיק מאות אלפי עובדים באופן ישיר ועקיף. שלדעתי לא יהיה פשוט לשקם, אני לא רואה מישהו משקיע מיליונים בפתיחת מסעדה כשאין אופק כלכלי ודאי לקיים אותה.

 כשהתחיל הסגר השלישי הבנתי שאין הצדקה כלכלית לפתוח למשלוחים והחלטתי בהחלטה מהירה להתמקד בחנויות גלידון בויצמן 70 בכפר סבא וברחוב בורוכוב 3  ברעננה.

מתוך הבנה למצב הכלכלי הלא פשוט אני מקפיד על מחירים זולים, מגוון רחב של מוצרים איכותיים, כמובן שברוח התקופה גם משלוחים ללקוחות.




גדעון שמואל ורפי סער ראש עיריית כפר סבא ליד מקרר הגולדות

מעורבות חברתית

בחודש ספטמבר האחרון אימי גולדה שמואל נפטרה והחלטתי להנציח אותה בדרך ייחודית

הצבתי ליד החנות בויצמן 70 בכפר סבא מקרר וקראתי לו  מקרר המאמות לזכר אימי גולדה שמואל ז"ל וחמותי-אסתר יפרח ז"ל. מקרר הקהילתי שנועד לעזור למי שידו אינה משגת לקחת ממנו מוצרי מזון.

כל בוקר אני ותושבים נדיבים זוכים לשים המקרר פירות ירקות מוצרי חלב טריים ומי שצריך לוקח בלי שאלות ובלי להתבייש. למלא אותו מחדש לטובת אנשים שזקוקים לכך, לצערי, רבים זקוקים בימים אלו למצרכים מהמקרר.

בקשתי היא – אנא, המשיכו לעשות טוב ולהניח במקרר מוצרי מזון.



מה הכי חסר לי בשגרת הקורונה?

חסרה לי השגרה, האינטראקציה עם הלקוחות והעובדים חסרים האנשים ברחוב.

האם חשבת להפסיק את הפעילות בגלל הקורונה?

לא חשבתי להפסיק, עשיתי שינויים משמעותיים ומקווה לחזור לשגרה.

האם קיבלת מהעיריה או מהמדינה תמיכה כדי להמשיך את הפעילות?

כרגע כן. גם העובדה  שמחלקת רישוי עסקים נגישה באינטרנט מסייעת

 

הייתי רוצה להגיד לתושבי רעננה כפר סבא  וללקוחות שלי  שאמשיך לשרת אותם  באהבה מוזמנים לגלידון להנות מגלידות וקינוחים ומקווה לחזור לשגרת החיים. 



כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן