עוד כתבות בנושא

טופס כחול – איפה מוצאים ומה התהליך?

על מנת להיות סקיפר צריך לעבור כמה שלבים שנועדו להבטיח את הכשירות של כל מי שרוצים לשלוט בהגה של סירה בלב ים.

לקראת ההכשרה יש למלא ולשלוח טופס כחול. הטופס הכחול הוא מסמך חשוב בדרך להוצאת תעודת משיט. הטופס נותן תוקף למצב הבריאותי של המועמד, ומעיד על יכולותיו מבחינה פיזית, לעבור את ההכשרה להיות סקיפר.

תוכלו למלא את הטופס ולשלוח אותו באופן מקוון או לחלופין קבל את הטופס הכחול בתחנת צילום מורשית, לרוב הוא יימצא ליד עמדת צילום רישיון נהיגה. הטופס הוא הכרחי להערכה בהתאם למצב הרפואי של מגיש הבקשה, את מידת הכשירות לעסוק שיט תוך הבטחת שלומו ושלום נוסעים אחרים על הסיפון. חשוב להדגיש כי כל השלבים בדרך לקבלת ההסמכה הן חשובים שכן בכל זאת מדובר בהפעלת כלי שיט כבד ובלקיחת אחריות לביטחון האישי של המשיט וכן לביטחונם של מי ששטים יחד אתו.

שלב ראשון – הגשת טופס כחול להוצאת תעודת משיט

הטופס הכחול, מקנה את הביטחון שהמועמד לקורס סקיפרים אכן השלים בהצלחה הערכה בריאותית מקיפה, אשר נדרשת בכדי לקבל הסמכה בענף השייט.

השגת והשלמת הטופס הכחול היא רק ההתחלה. לאחר מכן צריך להתייצב לבדיקה פיזיולוגית ובנוסף לעבור בדיקת ראייה ובדיקת עיניים. בדיקות אלו הן לא רק חלק מההליך הביורוקרטי אלא הן שלבים חשובים להבטחת יכולת ההתנהלות בכלי השיט ובמרחב הימי. בדיקת הראייה מתבצעת על ידי אופטומטריסט מנוסה, וכמובן שהבדיקה הכללית נעשית על ידי רופא לטובת הערכת מצבו הבריאותי של המועמד. שתי הבדיקות הן חשובות ביותר על מנת להבטיח שהסקיפר יהיה בעל כשירות פיזית כללית וכמובן ראייה תקינה כדי להתמודד עם דרישות תפעול כלי השיט והשייט באופן כללי.

לאחר סיום הבדיקות, המועמד יתבקש לחתום על הצהרת הבריאות, כאשר חתימה זו הינה בגדר הצהרה על אמינות המידע שמסר. לאחר הגשת הטופס הכחול והבדיקות הרפואיות יתקדם המועמד לשלב הבחינות העיוניות והמעשיות.

שליחת טופס כחול אונליין

אם אתם מעוניינים לעשות קורס שיט, תוכלו למלא ולשלוח את הטופס הכחול גם באופן מקוון בקלות ובנוחות. מהיום לא תהיו חייבים ללכת לתחנות צילום והוצאת רישיונות נהיגה, תוכלו למלא את הטופס אונליין, להוריד אותו למחשב, למלא אותו ולהעביר אותו. האפשרות להגיש את הטופס הכחול באופן מקוון מקל על השלבים הראשונים בדרך להגשת בקשה לרישיון משיט ומזרז את העניינים. הפלטפורמה באתר האינטרנט מציעה ממשק ידידותי למשתמש בו כל פונה יכול להדפיס את הטופס ולשלוח אותו כנדרש.

מעבר לכך, הודות לאפשרות להוריד ולשלוח את הטופס דרך האינטרנט, תוכלו לעבור ביתר קלות ובמהירות לשלבים הבאים של מסלול ההסמכה לשיט, ולתאם את הבדיקות הרפואיות במהירות, ללא כל מיני עיכובים בדרך. אין ספק שתהליך הגשת הטופס באופן מקוון מקלה על התהליך עבור המועמד וחוסכת לו זמן רב בדרך לקבלה למסלול ההכשרה בקורס סקיפרים.

למידע נוסף אודות הגשת טופס כחול ורישיון סקיפר לחצו כאן

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן