עוד כתבות בנושא

יהודה בן עזרא: "אני מתגעגע לעובדי העירייה המסורים, לתושבים ולעשייה המופלאה"

הוא עבד בעיריית הרצליה 52 שנים, מתוכן 7 כמנכ"ל העירייה עד שפרש לגמלאות לפני כשנה. בראיון למדור "שישי אישי" מפרט יהודה בן עזרא את הישגיו, נזכר בארבעת ראשי העיר שעבד תחתם, מספר על פניות שנעשו אליו להתמודדות על ראשות העיר, חושף מה אנחנו לא יודעים עליו ומציין מה הוא מאחל לעצמו לכבוד יום הולדתו ה- 70 שיחול בשבוע הבא

קשה להאמין שיש תושב הרצליה שלא מכיר או שמע על יהודה בן עזרא. האמת? הוא הרוויח זאת ביושר לאחר שעבד בעיריית הרצליה 52 שנים (זו לא טעות), עד שהגיע לתפקיד הבכיר ביותר, מנכ"ל עיריית הרצליה, בו כיהן כשבע שנים, עד שפרש לגמלאות לפני כשנה, בחודש פברואר 2021.

בן עזרא החל את דרכו בעיריית הרצליה בשנת 1969, בהיותו בן 16 בלבד, כמדריך נוער ובהמשך עבר מגוון תפקידים: מנהל בית נוער בשכונת יד התשעה, עוזר ראש אגף החינוך והרווחה, מנהל המחלקה לתרבות נוער וספורט, סגן ראש אגף החינוך והרווחה, עוזר ויועץ ראש העיר ומינהל התיירות. בנוסף, היה שותף בהקמת עמותת בני הרצליה וניהל אותה בשנים הראשונות, הקים את רשת המתנ"סים והמרכזים הקהילתיים ושימש כיו"ר הדירקטוריון. כמו כן, היה שותף בהקמת החברה לתרבות ואומנות וניהל אותה בשנותיה הראשונות ובהמשך כיהן כיו"ר הוועד המנהל. וכמובן, גולת הכותרת, מנכ"ל העירייה בין השנים 2014 ל- 2021. ואחרי כל אלו, היום יהודה בן עזרא הוא אורח המדור החדש שלנו, "שישי אישי".

יהודה, מהם שלושת הדברים העיקריים שקידמת כמנכ"ל העירייה?

"השלמת בניית בניין העירייה החדש בתוך כשנה, בנייה והקמה של  מוסדות חינוך תרבות ורווחה ופיתוח הנגישות, מבנה ארגוני חדש ועדכני לעירייה וביסוס העיר כעיר איתנה תקציבית וניהולית".

מה רצית לקדם ולא הספקת?

"לא הספקתי להשלים את הקמת המינהלים בעירייה וקידום פרויקט הקמת רובעים ניהוליים וקהילתיים בעיר".

ספר לנו מדוע פרשת מהתפקיד.

"לכל זמן ועת לכל חפץ תחת השמים. אחרי 52 שנים של עשייה ועבודה ברוכה לילות כימים צריך לדעת לפרוש בשיא ובכבוד הדדי".

 

יהודה בן עזרא וראש עיריית הרצליה משה פדלון -"ראש עיר חברתי עם עקרונות"

בשנת 2013 שקלת להתמודד לראשות העיר. מדוע הסרת את מועמדותך והאם מרגיש פספוס שלא התמודדת על ראשות העיר עד כה?

"אכן שקלתי ואף הקמתי מטה במסגרת מפלגת העבודה. זכיתי לתמיכה רבה, אווירה מעודדת והסקרים מאד החמיאו לי. אך, משמפלגת העבודה לא השכילה להעמיד את התקציבים הנדרשים כמובטח וכיוון שלא רציתי בשום מצב לקבל תרומות מאף גורם החלטתי לוותר. לא מרגיש פספוס מכיוון שמוניתי על ידי משה פדלון כמנכ"ל העירייה וביחד הבאנו את העיר להישגים אדירים".

האם תרצה להתמודד לראשות העיר בבחירות בסוף שנת 2023? 

"זה לא סוד שיש פניות רבות אליי מכל גווני הקשת הציבורית והפוליטית לרוץ לראשות העיר, אבל דומני שעדיין מוקדם לדבר ולהחליט על כך. מה שכן, בשל אהבתי הגדולה לעיר ולתושביה אני מניח שאהיה מעורב במערכת הבחירות".

למה אתה הכי מתגעגע בעבודתך כמנכ"ל העירייה?

"מתגעגע לעובדי העירייה המסורים, לתושבים ובעיקר לוועדים והפעילים במערכות ובקהילות העירוניות. ומעל הכול ,לעשייה המופלאה".

למה אתה הכי לא מתגעגע?

"מעדיף תמיד לחשוב חיובי ולהתגעגע לכל אוהביי ואהוביי"

מה היה סוד ההצלחה שלך כמנכ"ל העירייה?

"אהבת האדם, התושב ועובדי העירייה שהחזירו לי באותה מידה. עבודה בגובה העיניים מול כולם ואמינות. קשוב – אמור מעט ועשה הרבה. הכרת המערכת הארגונית והעיר כולה על בוריה. ממוקד מטרה וביצועיזם ועבודה מסביב לשעון. גיבוי מראש העירייה". 

ספר על המקרה הכי מרגש שקרה לך כמנכ"ל העירייה.

"לאחר ניתוח המעקפים שעברתי ולא ידעתי אם אשוב לעבודה בכלל, התרגשתי לדעת ולגלות, גם מדבריו של ראש העירייה, שהמנהלים ועד אחרון העובדים עושים הכול ועובדים במלוא המרץ למעני וכדי לשמח אותי ובהתאם לתוכניות העבודה שבנינו יחדיו".

בעשרות שנותייך כעובד עירייה, עבדת תחת ארבעה ראשי ערים. ספר לנו במשפט על כל אחד מהם מנקודת מבטך.

"יוסף נבו ז"ל – מנהיג כריזמטי שקיבל עיר בפשיטת רגל וקידם אותה בעיקר בחינוך ושיפור פני העיר. הייתי בן טיפוחיו.

אלי לנדאו ז"ל – האיש והאגדה עם חזון וראייה למרחקים, ביצועיסט עתיר זכויות שבנה עיר מודרנית למופת. היה עבורי למורה דרך.

יעל גרמן – אשת תרבות, חינוך, ערכים, יושרה אישית וציבורית שהחינוך היה בראש מעייניה. הייתה עבורי חברה אישית.

משה פדלון – ראש עיר חברתי עם עקרונות נתינה שקידם תנופת בנייה ענקית לצד פיתוח חברתי, חינוכי וקהילתי. היה לי לידיד קרוב".

אופטימי ללא תקנה

מאז פרישתך, איך אתה ממלא את סדר יומך?

"סדר היום שלי עמוס לעייפה. קם כרגיל בחמש בבוקר, קורא עיתון ועושה הליכת בוקר. קורא ספרים שלא הספקתי ,שומע מוזיקה טובה, פגישות עם חברים, שיחות וישיבות עדכון. מייעץ לבעלי תפקידים בכירים ברשויות המקומיות וכמובן שוקד על כתיבת ספר על חיי מיום עלייתי ארצה ובדגש על שנות עבודתי בעירייה. אני שוחר תרבות ,מופעים, הצגות, מוזיאונים, טיולים בארץ ובעולם וכמובן, קולינריה איכותית. ומעל הכול, מבלה באיכות מופלאה עם רעייתי, ילדיי ונכדיי שהם משוש חיי".

מה משמח אותך?

"אני שמח מטבעי, נהנה מכל מצב וכפי שמגדירה אותי בתי: אופטימי ללא תקנה".

מה מעצבן אותך?

"אנשים לא אמינים ,ללא יושרה אישית וציבורית והולכי רכיל"

מהו המקום האהוב עלייך בעיר ומדוע?

"המקום הכי אהוב עליי בעיר הוא ביתי מבצרי וכמובן פארק הרצליה המדהים, במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות, עם בריכת החורף המיוחדת והמרהיבה ביופייה. טבע מופלא בתוך העיר".

מה הדבר שאתה הכי אוהב בעיר ומה הדבר שהכי צריך לשנות בעיר?

"אני אוהב בעיר את מוסדות החינוך התרבות והספורט. בעיקר את פעילויות התרבות ששמה את הרצליה על מפת התרבות הארצית. תמיד אפשר וצריך וחובה לעשות טוב יותר ויותר. להתאים ולעשות שיפורים ושינויים בהתאם למציאות המשתנה. למשל, חלוקת העיר לרובעים עירוניים תביא ליעילות עבודת העירייה יותר דמוקרטיה בקבלת החלטות והעצמת הפעילים ותושבי העיר".

מהו המאכל האהוב עלייך?

"אוהב לאכול. נקודה. אבל בעיקר אוכל ביתי של כל העדות והקהילות וכמה שיותר".

זמר/ת האהוב/ה עלייך?

"יהודה פוליקר, בעיקר המוזיקה היוונית. אני מכור למוזיקה ישראלית בכל הסגנונות".

אם היית יכול להיפגש לארוחת ערב עם דמות היסטורית, עם מי זה היה ומדוע?

"הייתי רוצה להיפגש עם הדלאי לאמה כי אני מתחבר מאד למסרים שהוא מעביר על חמלה לאחרים, על חכמה וראיית  החיים באור חיובי. אחת האמירות היפות שלו: "אם בעיה היא ברת פתרון, אם המצב הוא כזה שאתה יכול לעשות משהו בנוגע אליו, אז אין כל צורך לדאוג. אם הבעיה אינה ברת פתרון, אז אין טעם לדאוג. בכל מקרה אין שום תועלת בדאגה".

יהודה ואביבה בן עזרא

מה אנשים לא יודעים עלייך?

"אנשים רבים חושבים שאני קשוח אבל אינם יודעים שאני אדם רך ורגיש עד כדי כך שאני לא שולט בדמעותיי למראה סיטואציות מרגשות בחיים".

בשבוע הקרוב תחגוג יום הולדת 70. מה אתה מאחל לעצמך?

"ראשית לכל ומעל הכול אני מאחל לעצמי בריאות איתנה," להמשיך ליהנות מהמשפחה המופלאה שלי ולהספיק להגשים את כל מה שאני חולם עליו ועדיין לא מימשתי. להמשיך להיות מוקף בחברים טובים ולעשות טוב למען האחר. אהבת חינם".

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. שולי בריסקין הגב

    יהודה.
    אתה מקור אור וחמלה , עבורי. מאפשר לכל אדם הגון לבטא את יכולתנו..כשאתה המאתגר…ולמענך …כמנהיג…הדברים מתבצעים.
    אתה , פשוט ..ופשוט ביופיו.. הינך מופת.
    באהבה כמה היוקרה תמידית. שולי בריסקין

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן