עוד כתבות בנושא

יום השואה הבינלאומי צוין בהרצליה

יום השואה הבינלאומי צוין בהרצליה, עיריית הרצליה קיימה אירוע מרגש שהפגיש בין שורדי השואה לשורדי שבי החמאס האירוע Never Again Never – אירוע לציון יום השואה הבינלאומי.  בהפקה משותפת עם לאה שנירר נערך בסינמטק הרצליה

יום השואה הבינלאומי
מימין לשמאל: שורדת שבי החמאס אופליה רוטמן, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, שורדת השואה אולגה שלמון. צילום: דוברות עיריית הרצליה

עיריית הרצליה קיימה אירוע מרגש שהפגיש בין שורדי השואה לשורדי שבי החמאס האירוע Never Again Never – אירוע לציון יום השואה הבינלאומי.  בהפקה משותפת עם לאה שנירר נערך בסינמטק הרצליה

אל האירוע, שהנחה ננסי ברנדס, הגיעו: ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, לאה שנירר ואימה שורדת השואה אולגה שלמון, שורדי שבי החמאס אופליה רוטמן, דורון אשר ורז בן עמי, שורדי שואה ובני משפחותיהם.

במהלך האירוע, המשתתפים והקהל ציינו יום הולדת 5, שחל בדיוק היום, לילדה רז אשר, ששוחררה משבי החמאס עם אימה דורון ואחותה אביב.ראש העירייה משה פדלון, העניק לה במתנה בובות חד קרן ובלון גדול.

 

יום השואה הבינלאומי
מימין לשמאל: מיה שנירר, ביתה של לאה, אולגה שלמון, ,לאה שנירר, ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר: "שורדי השואה מהווים עבורנו מקור השראה בלתי פוסק הודות לרוח הגבורה, הנחישות וכוח הרצון העילאי שלהם. העיר הרצליה פועלת מתוך מחויבות עמוקה לעזור לשורדי השואה החיים בה ולהיטיב איתם ככל האפשר. בימים אלה מדינת ישראל חווה את אחת התקופות הקשות בהיסטוריה שלה, והדמיון בין פעולות הנאצים לפעולות הטרור בשבעה באוקטובר הוא מצמרר ובלתי נתפס. על אף מרחק הזמן, אנו נוכחים לראות איך גורל שורדי השואה וגורל שורדי שבי החמאס, נשזר זה בזה. כולי תקווה ששורדי שבי החמאס ישאבו חוזק וכוח משרודי השואה על מנת שיוכלו להמשיך בחייהם באופן מיטבי ככל האפשר."

לאה שנירר סיפרה באירוע כי היא נולדה בנס אחרי הניסויים שאימה עברה על-ידי הצורר מנגלה. מאז הן בחרו לחיות את החיים בחוזק ואופטימיות ולהנחיל זאת גם על משפחות שורדי שבי החמאס. "אמא שלי ואני ליווינו את משפחת אשר, במיוחד בעת החזרה של דורון, רז ואביב משבי החמאס. היינו איתם בכל דבר ובכל רגע שהם היו צריכים. שורדי השואה ושורדי שבי החמאס נפגשים ומראים שעל אף כל הטרגדיות – אנחנו כאן כדי להישאר".

שורדת השואה אולגה שלמון, אימה של לאה שנירר, אמרה באירוע: "אני ניצולת שואה, לא אשכח את מה שעברתי עם האחיות התאומות שלי בניסויים של המפלצת מנגלה. ב-7 באוקטובר לא האמנתי שאני עוברת שוב שואה, חווה בראש שלי את אושוויץ ואת הנאצים. אני מאמינה חזקה ואנחנו מדינה חזקה, הכוח שלי זה האמונה שלי – זאת חובתי להגיד לעולם, ב-7 באוקטובר ראינו את עצמנו, הפעם כישראלים, באותה הסיטואציה. אני רוצה לתת לכם מהכוח שלי, אנחנו נעשה הכל כדי לעזור לכל המשפחות. עם ישראל חי!"

שורדת שבי החמאס, רז בן עמי: "תודה שהזמנתם אותנו, תודה על העלאת המודעות, אנחנו רוצים שכל החטופים יחזרו הביתה עכשיו!"

 

יוני ודורון אשר מקבלים מתנת יום ההולדת לביתם רז שחוגגת היום 5, מראש העירייה משה פדלון ואיתם לאה שנירר. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן