עוד כתבות בנושא

מ"בים בם בם תירס חם" ועד להופעות באו"ם

אריק דוידוב (56) תושב הוד השרון, וירטואוז חצוצרה, נחשב כיום לאחד החצוצרנים המובילים בעולם בתחומו. לרגל ההופעות הקרובות בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה הוא מספר איך הכל התחיל ועל רצונו להנגיש לכל ילד וילדה את הכלי שהכי אהוב עליו – החצוצרה

אריק דוידוב

"אני אוהב לנגן לכולם – מהילדים בגן ועד לאנשים מבוגרים. כשאני על הבמה אני נותן את כל כולי – גם כשאני מנגנן לילדים את המנגינה של 'בים בם בם תירס חם", אומר דוידוב.

בשנת 2016 יזם דוידוב את סדרת הווירטואוזים שלו שעמה הוא מופיע בהיכלי התרבות בכל הארץ. במהלך המופע הוא מארח נגנים וירטואוזים, בעלי יכולת נגינה יוצאת דופן שבולטים בתחומם. אחד מהמופעים האלו יתקיימו בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה בתאריך ה-24.6.2022.

דוידוב, מיסד ז'אנר מוסיקלי ראשון מסוגו בארץ ובין הבודדים בעולם שיכולים להוביל ערב מלא ומלהיב שכל כולו חצוצרה. במופעיו הוא מדגים שילוב נדיר של יכולות וירטואוזיות לצד יכולת בימתית כובשת וכריזמטית. בחג השבועות הקרוב ככל הנראה תשמעו הרבה ביצועים של השיר "ים השיבולים" אותו חיבר יצחק קינן שהלך לעולמו לאחרונה. מדובר בשיר ארץ ישראלי ותיק ומוכר, אבל הביצוע הכי מיוחד שתוכלו לשמוע הוא של דוידוב ששלח לנו קטע אינסטרומנטלי בביצועו.

השילוב הנדיר וכשרונו הגדול מיצב אותו בפסגת התרבות הישראלית והוא מוזמן להופיע באירועים היוקרתיים ביותר המתרחשים בישראל הן אירועים ממלכתיים והן כנסים עסקיים בינלאומיים. בין הופעותיו: המופע בחנוכת גשר המיתרים, חנוכת הסינמטק הישראלי, פתיחת המכביה ה-18, טקס פרס ישראל ביום העצמאות ועוד מגוון רחב של הופעות בינלאומיות מרשימות ומרגשות ביותר – האו"ם בג'נבה, הפרלמנט הקנדי, היכל אוסקר פויטרסון מונטריאול, מרכז אומנויות טורנטו ועוד.

מופע "סדרת הווירטואוזים"

דוידוב, מופיע בימים אלו עם סדרה ייחודית בת שלושה מופעים אינסטרומנטליים. בכל מופע מארחים אריק ולהקתו נגנים וירטואוזיים בכלים שונים ויוצרים חגיגה מוסיקלית שמחה ומרגשת.

דוידוב: "בתאריך ה– 24.6.2022 נופיע בהרצליה בהיכל אמנויות הבמה. בין המשתתפים יופיע אומן החלילים איציק לוי שיביא עמו 15 חלילים מכל העולם. המופע ילווה בלהקה וזמרות בשילוב וידיאו ארט – שהבת שלי עצבה. מדובר במופע מרהיב שירוץ בעשרות היכלי תרבות בארץ.

ובשנה הבאה אצא במופע שיכלול סדרות של וירטואוזים בא אארח חברים וירטואוזים מתחום התופים, הריקוד החליל ונגני גיטרה".

אריק מיסד ז'אנר מוסיקלי ראשון מסוגו. במופע מלהיב שכל כולו חצוצרה ומדגים שילוב נדיר של יכולות וירטואוזיות לצד יכולת בימתית כובשת וכריזמטית. לאריק חמישה אלבומים. כשהוא נשאל מתי גילה את כשרונו, הוא נזכר בערגה בבית סבו ואביו, סבו היה נשפן בתזמורת ואביו היה חצוצרן הוא שאב וינק את אהבתו לכלי שלדבריו הפך לכל חייו.

"גדלתי בבית שבו כמעט כולם היו נגנים – סבי, אבי ושני אחיי. בילדותי לא ראיתי ושמעתי משהו אחר. האמת שגם לא הייתי טוב בלימודים (הוא אומר בחיוך), זה כל מה שהייתי בו טוב. היום מי שלא מצליח בלימודים – מכונה תלמיד שסובל מבעיות קשב וריכוז. אז היו לתלמידים כמוני שמות אחרים. החצוצרה למעשה הצילה אותי ובאמצעותה יכולתי לבטא את עצמי".

דוידוב שגדל בבת ים, מתגורר כיום בהוד השרון ומספר על שכניו שזוכים לשמוע את יצירותיו ראשונים: "אני קם והולך לישון עם החצוצרה. אני מתאמן לפחות 5 שעות ביום ומופיע כל יום. כל השכנים באזור כבר מכירים אותי", הוא אומר בהומור.

מהו השיר או המנגינה שאתה הכי אוהב לנגן?

‏"אני מנגן בכמה סגנונות ממוזיקה קלאסית, ג'אז ועד למזרחית. אני יכול לנגן שירי ילדים ועד למנגינות למבוגרים. אני מאוד אוהב את 'זמזום הדבורה' ולאחרונה התאהבתי בשיר של חנן בן ארי – 'אם תרצי".

האם הקהל הישראלי מתחבר לחצוצרות?

"לרוב כן. אני מתאים את המוזיקה לקהל שאני מופיע לפניו. בעבר יצא לי להופיע מול וועדי עובדים – שם הרגשתי שלא כולם מתחברים לז'אנר. כיום אני זוכה להופיע במקומות שבהם אני מוערך. יוצא לי לעמוד על הבמה מדי יום – לפעמים אני יכול למצוא את עצמי מול קהל של קטנטנים בגני ילדים ולעיתים באצטדיון ענק בחו"ל. אני נהנה בכל הופעה ועושה הכל כדי שגם הקהל שלי ייהנה".

החצוצרה נחשבת לכלי דרמטי ופומפוזי, האם גם אתה באופייך מוגדר ככזה?

"שאלה מצוינת. אני מאוד מתחבר להגדרה הזו. ככה אני מופיע מרגיש ומנגן. אני זמר מזעזע אבל באמצעות החצוצרה אני 'שר' את השירים שלי בדרך ייחודית ונותן את השואו". 

מהם השירים שבכי מבוקשים על ידי הקהל?

"הקהל המבוגר מבקש שאנגן קטעים של החצוצרן אדי קלברט ויש כאלו שמבקשים שאנגן את שיריו של עומר אדם – אין חוקים בהופעות שלי".

פתחת בסוג של עימות מול הקהל הישראלי שלדעתך מתחבר למילים ופחות למנגינה.

"אכן יש תחושה כזו לכן המופעים שלי מגיעים מהמון אהבה וניסיון ואני יודע לקלוע לטעמו של הקהל. אני משתמש בנוכחות של החצוצרה כדי להאפיל על העדר המילים ומשתמש בפתיחים מוכרים בתחילת המופע. מבחינתי החצוצרה היא כלי תקשורת מאז ומעולם – עוד מתקופת התנ"ך.

הקהל מבוגר מכיר אותי מעריך ואוהב. כשאני מגיע לבתי ספר ונפגש עם נער בן 16, אני מנסה להראות לו שהחצוצרה היא הכלי הכי מגניב שיש. לנגן סתם זו לא בעיה – לחבר את האנשים למוזיקה זו האומנות מבחינתי, אני מנסה להנגיש את החצוצרה בעיקר לילדים שפחות באים איתה במגע כדי לעודד אותם לנסות לנגן ולא רק על גיטרה".

בחרת לנגן את השיר 'ים השיבולים' שכתב יצחק קינן שהלך לעולמו לאחרונה

"מדובר בשיר ולחן קלאסי שכולנו גדלנו עליו. מדובר בשיר ארץ ישראלי מקסים. לקחתי את הלחן ועיבדתי אותו כדי שיתאים לחצוצרה – למלודיה קצרה קופצנית ושמחה. מדובר בשיר שמתאים לחג השבועות כך שאני מזמין את מי שקורא את הכתבה לצפות בסרטון וליהנות ממנו".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן