עוד כתבות בנושא

פישר: "מדובר בפצצה מתקתקת. גידור השטח במידי הוא הכרחי"

בית המשפט העליון דחה את בקשת המדינה לייתר את עתירת העירייה בנושא תעש נוף ים וקבע שיקבע דיון בהקדם בנושא הקמת גדר ביטחון. ראש העיר הרצליה, יריב פישר:
"מדובר בפצצה מתקתקת. גידור השטח במידי הוא הכרחי"

בית המשפט העליון מתערב בטיפול בתע"ש נוף ים פישר: "מדובר בפצצה מתקתקת. בית המשפט ידון בעתירת העירייה
שריפה בתע"ש נוף ים צילום: טיפאני וינר די מדיה

בקשת המדינה מבית המשפט העליון למחוק את עתירת עיריית הרצליה לטפל במפגעים הבטיחותיים והבריאותיים במתחם תעש נוף ים, וזאת בטענה כי המדינה הציבה שומרים אחדים בכניסה למתחם נדחתה. יקבע דיון בנושא.

עיריית הרצליה הגישה עתירה לבית המשפט העליון נגד בקשת המדינה, ובנוסף, ביקשה מבית המשפט העליון לתת צו ביניים שיורה על המדינה לגדר את המתחם בדחיפות, באופן הרמטי, ולמנוע כניסה אליו, עד להכרעת בית המשפט.

כאמור, בית המשפט העליון קיבל את טענת עיריית הרצליה שהעתירה לא התייתרה וקבע שיקבע דיון בהקדם בעניין עתירת העירייה להורות על המדינה לגדר את המתחם.

ראש עיריית הרצליה, יריב פישר: "מתחם תעש נוף ים הוא פצצה מתקתקת! בכל רגע עלול להתרחש שם פיצוץ גדול שיסכן את בטיחותם ובריאותם של התושבים. גידור השטח במידי הוא הכרחי! המדינה הועילה בטובה להציב שומרים אחדים, אבל זה לא מספיק – המתחם מתפרש על שטח רחב היקף, פתוח ופרוץ, כך שכל אחד יכול להיכנס בחופשיות. רק גדר היקפית תבטיח שאף אחד לא יתקרב למתחם. המדינה חייבת לקחת אחריות ולבצע את הפעולות שהוטלו עליה. צר לי שבמקום לטפל בנושא, המדינה מערימה קשיים ומנסה להתחמק מהמוטל עליה. הכתובת כבר מזמן נמצאת על הקיר – אדי הפיצוץ הבא יהיו על הידיים של המדינה."

נוף ים פצצה מתקתקת
תעש נוף ים האזור הנטוש בית למתבודדים צילום: די מדיה

כזכור, הקרקע במתחם תעש נוף ים היא מזוהמת ומלאה במפגעים בטיחותיים ובריאותיים חמורים בעקבות פעילויות התעשייה הצבאית שנעשו בה במשך עשרות שנים. בשנה האחרונה התרחשו במתחם מספר פיצוצים עזים אשר לוו בשריפות גדולות ובעשן חזק שהיתמר במקום. באורח נס איש לא נפגע מהפיצוצים.

על פי הגורמים המקצועיים, קיים חשש מבוסס שבמתחם נקברו חומרי נפץ הודפים אשר הגיעו לסוף אורך חייהם הבטיחותי, הפכו לבלתי יציבים ועלולים להתפוצץ בכל רגע. בנוסף, החום הכבד ששורר בקיץ, המליחות והלחות שמגיעים מהים – כל אלה, על פי הגורמים המקצועיים, עלולים להאיץ את התהליכים המסוכנים בחומרי הנפץ.

בעקבות כך, פנתה העירייה לבית המשפט העליון, שקבע כי המדינה היא זאת שאחראית לטפל במפגעים הבטיחותיים והבריאותיים במתחם ועליה לבצע את הפעולות הדרושות לאבטחת המקום, לרבות טיהור הקרקע, ביצוע סקר סיכוני קרקע ופינוי כל החומרים המסוכנים במתחם.

לפני כחודש הציבה המדינה שומרים אחדים בכניסה למתחם ולאחר מכן, כאמור, פנתה לבית המשפט העליון בבקשה למחוק את העתירה בטענה שהצבת השומרים "מייתרת את העתירה".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן