עוד כתבות בנושא

ראש העיר בפניה למשרד התחבורה – תמצאו פתרונות לתחבורה הציבורית בהרצליה!

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ומחזיקת תיק התחבורה בהרצליה, עו"ד דניאל אייזנברג שלחו מכתב בהול לשרת התחבורה מרב מיכאלי ומנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, בנושא קריסת התחבורה הציבורית בהרצליה

מטרופולין - צילום: רגב כלף
מטרופולין - צילום: רגב כלף

להלן המכתב:

******

הנדון: קריסת התחבורה הציבורית בהרצליה

ראשית, ברכות על תפקידכן החדש ובהצלחה רבה.

הרצליה הייתה בין הערים הראשונות ששיתפו פעולה עם משרד התחבורה בהצטרפותה לפרויקט מהיר לעיר. זאת מתוך ההבנה של חשיבות תחבורה הציבורית ככלי תחבורה עתידי הכרחי במטרופולין תל אביב ובארץ בכלל. 

לאחר שפיתחנו נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, במחיר כבד של פגיעה באיכות החיים של תושבינו, אנו ניצבים בפני שוקת שבורה. 

  1. לאחר שנתיים של חשיבה משותפת, שיתופי ציבור וסקרים התגבשה לבסוף תכנית תפעולית לשיפור וייעול שירות התחבורה ציבורית שאמורה להתבצע עד לשנת 2025. הפעימה הראשונה של התכנית, לאחר דחיות רבות, יצאה רק לאחרונה לפועל ואנו לא מצליחים לקבל צפי ממשרד התחבורה ליישום הפעימות הבאות.
  2. במסגרת הפעימה הראשונה שיצאה לפועל בתאריך 25.6.21 קו 29 התדיר שעבר בשכונות מערב העיר קוצר ובמקומו החל לפעול קו שמספרו 31. היקף שעות הפעילות של הקו החדש ותדירותו אינה מספקת באופן שאפילו לא עומדת במינימום שקבע המתכנן (95 יציאות ביום). בנוסף לכך, המפעיל (מטרופולין) גם אינו עומד בתדירות הנמוכה שנקבעה ואנו מקבלים מידי יום תלונות רבות על אי ביצוע הקו.
  3. שכונת גליל ים החדשה שבהרצליה מונה אלפי יחידות דיור בהן נקבע תקן חניה של 1.5, הנמוך ביותר בעיר. זאת מתוך כוונה שהשכונה החדשה תישען בעיקר על תחבורה ציבורית. לאור העובדה כי מחלף הרב מכר, שאמור להוות יציאה נוספת מהשכונה, טרם יצא לפועל הצורך בשירות תחבורה ציבורית בשכונה אף התעצם. תושבי השכונה כבר פנו לעיתונות בנושא ובצדק. הובטח לנו ע"י משרד התחבורה כי ברגע שיהיו תחנות בשטח תהיה גם תחבורה ציבורית. 
  4. במתחם הדרומי המתפתח של אזור התעסוקה ממתינים אלפי עובדים לשירות תחבורה ציבורית כדי להגיע ולחזור ממקום עבודתם.
  5. תשובה לא רשמית שקיבלנו – שאין אוטובוסים זמינים עד דצמבר – אינה מתקבלת על הדעת. על משרד התחבורה למצוא פתרון יצירתי כדי לתת מענה מיידי לכל אלו.
  6. מיומו הראשון שנכנס פרויקט מהיר לעיר להרצליה הוא שווק כמשולש הכולל: תשתיות, תפעול וניהול. מצ"ב שקף תכולת הפרויקט.
  7. חשוב להדגיש כי לא נוכל לקדם נתיבי העדפה נוספים ללא מענה תפעולי. 

אנחנו פונים אליכן לאחר שפנינו לגורמים שונים במשרד התחבורה ולא קיבלנו מענה מספק.                            

בברכה,

משה פדלון,

ראש העירייה

עו"ד דניאל אייזנברג,

מחזיקת תיק התחבורה

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן