עוד כתבות בנושא

תלמידי בית ספר יצחק שמיר בהרצליה מאמצים את חוף הכוכבים

מטרת התכנית: העלאת המודעות בנושאי בטיחות, קיימות ונגישות בחופי הים

טקס השקת התכנית שהתקיים היום בחוף הכוכבים. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

תלמידי כיתות ד'-ה' בבית ספר יצחק שמיר בהרצליה, בשיתוף נציגי התלמידים בתיכון חדש, רשות החופים, המרכז למדעים, מחלקת ההנגשה בעירייה, היחידה לאיכות הסביבה ומשרד הפנים, השיקו הבוקר תכנית חדשה של 'שגרירי הים הצעירים' לאימוץ חוף הכוכבים בהרצליה.
 
התכנית מציבה שאלת אתגר: איך יראו חופי הים עוד עשרים שנה, ומה התפקיד שלנו בנושא זה?
מטרות התכנית הן לגרום שינוי תודעתי אמיתי בנוגע להעלאת המודעות בנושא הבטיחות בים, לקדם את נושא השמירה על החופים ועל בעלי החיים בים ובחופים, לקדם את נושא השמירה על איכות הסביבה והקטנת השימוש בפלסטיק בים, להוביל להנגשת החוף לאוכלוסיות עם מוגבלות בלתי נראית ובנוסף, להנגיש את החוף באמצעים טכנולוגים המותאמים לכלל האוכלוסיות.

צילום: דוברות עיריית הרצליה.

במסגרת התכנית, התלמידות והתלמידים ילמדו על נושא הים בהיבטים שונים: בטיחות, קיימות והוגנות; התלמידים עברו תהליכי למידה ויצרו מצגות בנושאים אלה כדי ללמד את תלמידי השכבה שלהם ושכבות צעירות יותר; התלמידים יכירו את חוף הכוכבים ויקיימו סיורים לימודיים והכרת שטח החופים בהיבטי תפעול, פיקוח, ניקיון, הצלה ועוד; התלמידים יקיימו האקתון של מעגלי שיח, יצלמו סרטונים קצרים ויקליטו פודקאסטים להעלאת המודעות, ינסחו יחד עם משפטנים מהקהילה הצעה לחוק עזר עירוני בנושא הנגשת החוף לאנשים עם מוגבלות בלתי נראית, ועוד.
 
בטקס השקת התכנית שהתקיים הבוקר בחוף הכוכבים, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בירך על היוזמה, ואמר: "בזכות הפעילויות שהתלמידים יקיימו לאורך השנה הם יעזרו לשמור על הקיימות ועל הסביבה, יסייעו לאנשים עם מוגבלות, ויעשירו את הידע שלהם באמצעו למידה, חקר וביצוע. אנו בעירייה משקיעים רבות בחינוך ודואגים לייצר עוד ועוד תכנים ונושאים מגוונים שיעניינו את תלמידי העיר ויתאימו לרצונות ולהעדפות של כל אחת ואחד מהם."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן