עוד כתבות בנושא

איך עיוורים רואים?

גדי ויפה וינר מהרצליה רואים את כדורת הדשא כשליחות חברתית, בשביל רמי הרשקוביץ מכפר סבא, אלוף ישראל הטרי בכדורת דשא לעיוורים, שקם יום אחד בגיל 40 עיוור. עיוורון פתאומי לא מוסבר ולא ניתן לטיפול. הכדורת והיחסים עם גדי המאמן הם השיקום האמיתי

גדי וינר ורמי הרשקוביץ
גדי וינר ורמי הרשקוביץ

לכבוד יום המודעות ההזדהות עם ציבור האנשים עם עיוורון ולקויות הראייה בישראל ייערך אירוע ייחודי במועדון כדורת הדשא העירוני, מועדון כדורת דשא ברעננה הוא בית לספורטאים עיוורים בספורט יוצא דופן, איך עיוור אמור לגלגל כדור באופן מדויק כדי שיפגע בכדור קטן המרוחק עשרות מטרים ממנו?

מה זה כדורת דשא?

כדורת דשא משחקים על מגרש דשא עדין ומיוחד, שגודלו נע בין 36 מ"ר ל-40 מ"ר, משחקים באמצעות כדורים עשויים תרכובת פלסטיק, שמשקלם בערך 1.5 ק"ג שמגיעים בגדלים שונים וכל שחקן מתאים לעצמו כדור לפי גודל כף ידו. בקצה אחד של המגרש מציבים שטיחון.  בקצה השני, במרחק מינימלי של 23 מ' מן השטיחון, מניחים כדורון לבן קטן  השחקנים עומדים על השטיחון ומגלגלים את הכדורים על הדשא במטרה להגיע קרוב ככל הניתן לכדורון הלבן.

מועדון כדורת הדשא ברעננה הוקם בסוף שנות ה 70 על ידי תושבי רעננה עולים מדרום אפריקה, המועדון הוא בית לקהילת כדורת דשא המקומית,  אבל לא פחות חשוב בית לשחקנים עיוורים שמגיעים בכל יום ראשון להתחרות.

גדי ויפה וינר מהרצליה פועלים כבר כ 6 שנים במועדון ומרכזים את פעילות השחקנים העיוורים במועדון, מועדון כדורת הדשא לעיוורים ברעננה הוא אחד משלושה מועדוני כדורת דשא לעיוורים הפועלים בארץ. השחקנים נעזרים במאמנים אישיים  כדי לשחק. לכל שחקן,  מוצמד מאמן אישי שמסייע להם בהכוונה 

והתמצאות בזמן המשחק.

איך הגעתם לכדורת דשא?

שיחקנו כדורת דשא במועדון בקריית אונו שנחשפנו לפעילות עם אוכלוסיית העיוורים התחלנו להתנדב במועדון ברעננה, "הקשר עם השחקנים הוא הרבה יותר מהכוונה בזמן המשחק" מספרת יפה, "יש יחסי אמון בין השחקן למאמן, המאמן מדריך את השחקן בהנחיה קולית אבל צריך להיות מודע גם למצב הרוח של השחקן ולתת לו את הכלים הרגשיים שיעזרו לו להתרכז."

דבורה בנדט מהרצליה וחיה פרגר מפתח תקווה מגיעות בכל שבוע ללוות את השחקנים שלהם, חיה משחקת כדורת דשא כבר 40 שנים ודבורה מאמנת כבר 15 שנים " הקול של המאמן הוא הכלי של השחקן, חשוב לשמור על שקט ודיוק, ההכוונה הקולית היא העיניים של השחקן."מספרת דבורה בנדט חיה נחשפה לכדורת הדשא במקרה לפני 40 שנים ומתמידה במשחק כולל נסיעות לתחרויות בינלאומיות.

 

דבורה בנדט וחיה פרגר

רמי הרשקוביץ מכפר סבא הוא השחקן אותו מאמן גדי וינר, רמי חי חיים רגילים עד גיל 40, עבד כבנקאי עד שיום אחד קם עיוור באופן כמעט מוחלט עיוורון שלא מצאו לו סיבה או פתרון, "הרגשתי תחושת אובדן, כל חיי השתנו זו הייתה תקופת אבל, גם לאבד ראייה גם את הניידות גם את התעסוקה. 

ההיכרות עם כדורת דשא הצילה אותי, הספורט היה אחד הכלים החשובים בשיקום שלי" 

איך אתם מתארים את היחסים בין השחקן למאמן?

"מעבר לאימון המקצועי יש קשר של חברות ותמיכה הדדית, מעבר לתרומה לחברה, העבודה עם העיוורים היא עבודה עם קשר אישי חזק, יש גאווה בהישגים של השחקנים שלנו"


שחקן עיוור יכול להתמודד עם שחקן רואה?

יש כמובן פער בין היכולות אבל עיוור בהחלט יכול להגיע להישגים עם ליווי נכון של המאמן האישי, בחודש יוני יערך ברמת גן משחק ראווה בין עיוורים לרואים

איציק ברנס מהרצליה הוא יו"ר העמותה הישראלית לכדורת דשא לעיוורים, איציק איבד את הראיה במהלך השירות הצבאי לפני 32 שנים יצג את ישראל באולימפיאדת הנכים באטלנטה וזכה במדלית ארד אולימפית, מירי גולדפרב היא המאמנת האישית של איציק כבר 17 שנים, כמו זוג נשוי ההם צוחקים.

העמותה הוקמה כדי לתמוך בספורטאים העיוורים, מספר איציק, כדורת הדשא היא יותר משיקום היא חברה תעסוקה ותחושת מסוגלות של העיוור שמסייעת לו בכל תחומי חייו.

המצוקה הגדולה שלנו היא מחסור במאמנים אומר גדי וינר, אני קורא לציבור להגיע ולהתנדב, לא צריך שום ידע מוקדם רק רצון טוב ורצון לתרום לחברה ולקהילה

ביום ראשון 6.6.21 יתקיים אירוע במועדון ברעננה ברחוב יערה 27 א' (מאחורי מרכז הסקווש). באירוע ייקחו חלק שחקנים.ות עיוורים.ות ולקויי.ות ראייה בסיוע מתנדבים.ות ובסיומו תתאפשר לקהל ההזדמנות לשחק ולהתנסות במשחק הכדורת דשא.   

האירוע יחל בשעה 16:00 ומתוכנן להסתיים בשעה 18:00 עם טקס הענקת פרסים במעמד ראש העיר, חיים ברוידא.

מירי גולדפרב ואיציק ברנס

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן