עוד כתבות בנושא

אשראי עסקי – יותר פשוט ממה שחשבתם

אשראי, ובפרט אשראי עסקי, הוא הזדמנות, הזדמנות הדדית ללווה ומלווה: הצד הלווה מקבל הזדמנות למנף כסף שאין באמצעותו כרגע למטרות שימור או קידום העסק ואילו הצד המלווה מקבל הזדמנות לתמוך בבעל העסק בעת הצורך ובתמורה לקבל חזרה יותר ממה שנתן.זה נשמע כמו WIN WIN, אבל המציאות מראה שיש מעט מאד ווינרים בסיפור הזה.

על פי סקר של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, 58% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל ניסו לממש את ההזדמנות הזו והגישו בקשה לקבלת אשראי עסקי, אולם יותר מחצי מהם לא קיבלו את מבוקשם 55% מהעסקים שפנו לקבל אשראי קיבלו סירוב או אישור חלקי בלבד.

אשראי זה דבר מסובך?

האם נכון לשער שיותר מחצי מהעסקים הללו אינם עומדים בתנאי הזכאות לקבלת אשראי מלא או חלקי? או האם יכול להיות שתיאבון הסיכון של הגופים הפיננסים בישראל תואם רק לפחות מחצי מכלל בקשות האשראי העסקי?

כמובן שלא. הרי כמעט כל עסק יזדקק לתמיכה פיננסית בשלב כלשהו וכל גוף פיננסי ישמח להגדיל את תיק האשראי שלו בכל שלב, אז למה עדיין קיים פער כל כך גדול בין בקשת לקבלת אשראי במגזר העסקי?

התשובה היא שזה פשוט מסובך מדי; מסובך לבקש, מסובך לתת, מסובך לקבל.

מסובך לבקש –

רוב בעלי העסקים הזקוקים לאשראי פונים לבנק בו מתנהל חשבונם, מתוך אמונה כי הבנק שלהם מכיר את העסק ולכן יוכלו לקבל ממנו מענה מהיר ופשוט. חלקם אינם יודעים איך לפנות או לא מכירים גופים פיננסים אחרים שלפעמים יכולים לתת מענה טוב יותר למבוקשם.

בפועל, הם נתקלים בהליך ארוך, מסורבל ומייגע שיכול לקחת עד כחודש ימים (!!!) ובסופו מתקבלת החלטה חד צדדית. במקרה של סירוב או אישור חלקי, יצטרכו אותם בעלי עסקים לחפש גוף פיננסי נוסף ולעבור את כל התהליך המייאש מההתחלה.

מסובך לתת –

הבנקים מצידם היו רוצים לזרז את תהליך מתן האשראי אולם מכיוון שמדובר בלקוח עסקי ובשונה באדם פרטי, המידע הדרוש על מנת להעריך את רמת הסיכון ויכולת ההחזר של הלקוח איננו זמין בהכרח ולוקח זמן רב לאסוף את הנתונים, לאמת אותם ולקבל את האישורים הדרושים.

הקושי באיסוף המידע ובהערכת רמת הסיכון הוא גורם מעכב בעולם האשראי העסקי ומייצר תהליך קבלת החלטות ארוך ומסורבל אשר מבזבז זמן (וכסף) יקר לשני הצדדים.

מסובך לקבל – התוצאה היא בעלי עסקים שחושבים פעמיים אם בכלל לגשת לבקש אשראי מחשש לבזבוז זמן ומשאבים בעבור סיכויי הצלחה נמוכים וגופים פיננסים שקבורים בתוך ניירת ובירוקרטיה ולא מצליחים לאפשר גישה קלה יותר למימון עסקי.

ההזדמנות ההדדית (כן, אנחנו מתכוונים לאשראי) נשארת "על הרצפה", לא ממומשת, מפוספסת ונראית כמעט בלתי אפשרית.

אז בואו נפשט את זה!

אופטילון היא זירה דיגיטלית חכמה המאפשרת לעסקים ולגופים פיננסים כאחד להנות מתהליכי אשראי עסקי פשוטים, מהירים וחכמים, לחסוך בכסף ובזמן ולממש את האינטרס ההדדי של שני הצדדים – אשראי עסקי בתנאים אופטימלים.

פשוט לקבל אשראי – בעלי ובעלות עסקים יכולים לבקש ולהשוות הצעות אשראי ממגוון רחב של בנקים וגופים חוץ בנקאיים בתהליך פשוט, מהיר ומאובטח ולקבל אשראי אופטימלי במהירות דיגיטלית.

המערכת מייצרת בקשת אשראי דיגיטלית הנשלחת במקביל למספר גופים פיננסים התואמים את אופי הבקשה מבחינת תיאבון הסיכון, המוצרים וההתמחות הספיציפית שלהם. בכך, מסננת המערכת גופים שאינם רלוונטיים, מקצרת ומייעלת את התהליך ומגדילה משמעותית את הסיכויים לקבל אשראי בתנאים אופטימלים, מגוף פיננסי אחד או שניים.

פשוט לתת אשראי – אופטילון מאפשרת לגופים פיננסים לקבל בקשות אשראי מותאמות ממגוון רחב של עסקים ולהציע אשראי עסקי בתהליך פשוט, מהיר ומאובטח.

בקשות האשראי המוגשות על ידי אופטילון מאפשרות לגופים פיננסים לקבל החלטות אשראי מושכלות במהירות, לייעל את מערך האשראי העסקי שלהם ולהנות מגידול וגיוון בתיק האשראי.

כן, זה באמת כזה פשוט!

אשראי זה לא באמת דבר מפחיד או מסובך, כל בעל או בעלת עסק יכולים (וצריכים לשקול לפחות) לבקש ולקבל אשראי עסקי בקלות, עם פחות תהליכים ויותר הזדמנויות. מהיום, הם גם יכולים.

נסו אותנו בחינם

מחשבון האשראי המהיר של אופטילון מספק הערכה ראשונית של סיכויי קבלת האשראי שלך, בחינם!

למחשבון האשראי

למידע נוסף והצטרפות

רן גבאי, מייסד אופטילון, הינו מנהל אשראי בכיר עם ניסיון של עשרות שנים בתפקיד ניהול אשראי בגופים הפיננסים המובילים בישראל. אל רן מצטרפים מומחים טכנולוגיים ויועצי אשראי בכירים אשר ביחד מובילים את זירת האשראי החדשה של ישראל.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן