עוד כתבות בנושא

"החלום שלי הוא לזכות במדליה אולימפית"

אייל אינדיג, המתעמל בן ה- 19 מהרצליה, שזכה במקום הראשון בתחרות התעמלות מכשירים במכביה, מציב לעצמו את הרף הגבוה ביותר. בראיון ל"הרצליה ניוז" מספר אינדיג מי הם המודלים לחיקוי עבורו, על מה נאלץ לוותר כדי להגיע לחלום, מדוע אי אפשר להצליח ללא תמיכת המשפחה ומה אנשים לא יודעים עליו

אייל אינדיג. צילום באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל. צילום עודד קרני

סביר להניח שרובכם לא שמעתם על אייל אינדיג, אבל תזכרו שגם רובכם לא הכרתם את ארטיום דולגופיאט, מדליסט הזהב הישראלי באולימפיאדת טוקיו, כאשר היה בגילו.

אינדיג מהרצליה, בן 19 בלבד, זכה בשבוע שעבר במספר הישגים מרשימים בתחרויות התעמלות המכשירים במכביה: מקום ראשון בתחרות הקרב רב, מדליית זהב בסוס הסמוכות, מדליית כסף בקרקע ומדליית זהב בתחרות הקבוצתית. בהחלט הישג יוצא מן הכלל למתעמל הצעיר שמתארח השבוע במדורנו "שישי אישי".

אינדיג עלה עם משפחתו לארץ מאנגליה לפני 6 שנים ולמד בתיכון הכפר הירוק. הוא מתאמן כבר מגיל ארבע בהתעמלות קרקע ומכשירים ולאורך השנים רשם הישגים מרשימים: העפלה לגמר הקרב רב באליפות העולם האחרונה לבוגרים ביפן (2021), כאשר רק עוד שני מתעמלים ישראלים רשמו הישג זה בעבר. בנוסף, הוא זכה במדליית הכסף בסוס הסמוכות באליפות אירופה לנוער (2020), מקום שישי בקרב רב באליפות אירופה לנוער (2020) וכמו כן השתתף במספר רב של תחרויות וגביעי עולם שונים בהם העפיל לגמרים וזכה במדליות במכשירים השונים.

אייל, ספר לנו כיצד הגעת להתמודד במכביה.

"אני חלק מהנבחרת הבוגרת של ישראל ולאחר סדרת תחרויות מבחן פנימיות נבחרתי על ידי המאמנים לייצג את ישראל במכביה. זאת הייתה חוויה יוצאת דופן כי לא יוצא לי הרבה להתחרות בישראל מול קהל ביתי אוהד".

האמנת שתזכה במקום הראשון? 

"אני תמיד מקווה ומאמין בעצמי, אבל הפעם זו הייתה תחרות שבאה אחרי תקופה ארוכה שבה לא הרגשתי טוב והתקשיתי להוציא את המיטב מעצמי. זה הפך את הזכייה למפתיעה וכמובן למתוקה יותר".

האם הזכייה במכביה מעלה את רף הציפיות ממך? 

"אני מאמין שכן, אבל זה לא שעד עכשיו לא היו ציפיות. ציפיות תמיד מלחיצות אבל זה חלק מהתמודדות של ספורטאי ששואף להשיג עוד יותר".

כמה אתה משקיע באימונים? 

"את כל מה שיש לי ויותר. שישה ימים מלאים בשבוע, לרוב שני אימונים ביום".

על מה נאלצת לוותר עד כה? 

"חיי חברה מטבע הדברים נדחקים לפינה, חופשות משפחתיות גם מצטמצמות. זה המחיר ואני יותר ממוכן לשלם אותו. אבל כמובן שעל הלימודים לא ויתרתי וסיימתי בגרות בהצטיינות".

עד כמה חשובה התמיכה של ההורים? 

"אבא ואמא חשובים לכל אחד ובטח לספורטאי מקצועי שזקוק לתמיכה פיזית ונפשית כל הזמן. הם שומרים אותי מאוזן נפשית ומוודאים שאני עדיין מסדר את הבית ועושה דברים בבית גם אחרי הישגים. חשוב לי לציין כמובן את התמיכה של מכבי ת"א, של איגוד ההתעמלות והיחידה לספורט הישגי. ספורטאי לא יכול להגיע להישגים ללא גב מקצועי וכלכלי".

אייל אינדיג במכביה - באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל צילום מיה ביאליק

מי המודל שלך לחיקוי?

"התמזל מזלי ואין לי צורך לחפש רחוק, המודלים שלי לחיקוי מתאמנים איתי באולם. זו זכות להתאמן עם ארטיום ושטילוב ויש הרבה מה ללמוד משניהם ולשאוף להישגים שלהם".

 מהו החלום שלך? 

"החלום שלי הוא לזכות במדליה אולימפית ולייצג את ישראל בכבוד בכל התחרויות הבינלאומיות".

מה עשתה לך הזכיה של דולגופיאט במדליית זהב אולימפית? 

"הבנה שהשמיים הם הגבול וחלומות יכולים להתגשם".

 איך בכלל התחלת להתאמן דווקא בהתעמלות מכשירים? 

"התחלתי בחוג מקומי בשכונה בלונדון. וכמו שאמא שלי אומרת, החוג שיצא מפרופורציה".

מה הסיפוק הכי גדול שלך בענף זה?

"לבא כל יום להתאמן עם המאמנים המצוינים שלי, סרגיי ויסבורג ואנדריי גריבנוב, ושאר החברים שלי בנבחרת".

האם המטרה היא השתתפות באולימפיאדת פריז בעוד כשנתיים?

"אולימפיאדת פריז היא בהחלט מטרה עבורי ושנת 2023 תהיה ההזדמנות שלי לקבוע את הקריטריון האולימפי. אני עדיין צעיר בתחילת דרכי בנבחרת הבוגרת ומקווה לייצג את ישראל ביותר מאולימפיאדה אחת"

מהו המקצוע החזק ביותר שלך ובאיזה מקצוע אתה הכי צריך להשתפר?

"אני מתעמל קרב רב, כלומר, מבצע את כל ששת המכשירים בתחרות אבל המכשיר החזק שלי הוא סוס הסמוכות ועליו גם זכיתי כסגן אלוף אירופה לנוער. המכשיר שבו אני פחות בולט הוא הטבעות אבל לקחתי לעצמי כמטרה לשפר את הביצוע במכשיר והעלות את דרגת הקושי".

קצת שאלות אישיות יותר: מה משמח אותך? 

"המשפחה שלי. חברים. לטייל ולהכיר מקומות חדשים בעולם ובישראל".

מה מעצבן אותך? 

"עצלות ושקרים".

מהו המקום האהוב עלייך בהרצליה ומדוע? 

"אני מאוד אוהב את חוף הים המקסים שלנו ושכונת גליל ים, שבה אני מתגורר".

אם היית יכול להיפגש עם דמות היסטורית, מי זה היה ומדוע?

"ג'סי אוונס, האתלט האפרו-אמריקאי שזכה בארבע מדליות זהב באולימפיאדה ברלין 1936. אוונס מעניין אותי כי הוא דוגמא לספורטאי שהצליח להשפיע בעזרת הספורט על העולם שמסביבו ושם את תורת הגזע של היטלר ללעג".

מה אנשים לא יודעים עלייך? 

"שאני מאוד מתעניין בהיסטוריה ופוליטיקה אמריקנית, ושאני מוכן לאכול כל דבר ועדיף כמה שיותר מיוחד אקזוטי".

אייל אינדיג במכביה - באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל צילום מיה ביאליק

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן