עוד כתבות בנושא

הרצליה בכף ידו

מיכאל זלטקין (75) מהרצליה, יזם והייטקיסט, מצייר את נופי ישראל באמצעות הסמרטפון. בראיון להרצליה ניוז, הוא מספר על החיבור לציונות – ישן מול חדש כשאת כל זה הוא מצליח להכניס למסך הקטן

זלטקין, צייר ודוקטור לפיסיקה, מתגורר בהרצליה, נשוי ואב לשלושה, מחלק את זמנו בין ציור, מדע ויזמות הייטק. "הסטודיו שלי נמצא בכיס החולצה שלי ותמיד זמין", הוא אומר ושולף את הנייד מכיסו כדי לצייר עוד אתר שהקסים אותו. בשנים האחרונות הצליח להנציח מאות אתרים, מבנים ונופים ואף הוציא לאור שני ספרים שמכילים את ציוריו המדהימים, בניהם גם את נופי ואתרי הרצליה.

זלטקין: "ישנם המון ציירים בעיקר פנסיונרים שמתחילים ללכת לחוגים וללמוד ציור. אני רציתי להוציא מעצמי משהו ייחודי ושונה – כך התחלתי עם הציור באמצעות הטלפון הנייד". 

זלטקין נולד במזרח אפריקה (ברואנדה), שם התחלת לצייר בגיל מוקדם. את אמנות הרישום והציור למד אצל הציירת חגית שחל. "את אמנות הציור על מסך הטלפון החכם שלי פיתחתי ושכללתי בעצמי בשנים האחרונות. השיטה קרויה Digital Free Hand או בקצרה DFH. הסטודיו שלי נמצא בכיס החולצה שלי ותמיד זמין. אני מסתובב בכל הארץ ומנציח אותה על ידי ציוריי. אני מתחבר לנופים עכשוויים ולנופים ואתרים ישנים. כיום אני מפיק גם סרטונים קצרים שמכילים את ציורי עם הסברים".

מהם המקומות שאתה הכי מתחבר בעיר הרצליה?

"הפרויקט שלי: " קודש וחול בקו וצבע – מסע לאורכן ולרוחבן של ערי ומושבות ישראל" ציירתי כ-100 ציורים ברחבי העיר הרצליה. אני מתחבר לחוף הים – אכדיה, לגלים ולצבעוניות שלו. ציירתי את רחוב סוקולוב התוסס והחיי. תוך כדי ציור מראות העיר פגשתי דמויות ומקומות אשר לא הכרתי עד אז. גיליתי היסטוריה מרתקת הקשורה לעבר ולתקומה המדינית בארצנו, וכן את יופיו של היישוב אשר לא תמיד נגלה לעין. הציורים קובצו לספר אחד אשר פורסם  על ידי עיריית הרצליה וחולק לתושבים.

יצא לי לצייר בית כנסת ישן שנמצא ליד המרכז הבין תחומי ולצדו ישנו דוחן פלאפל ותיק שהתברר שבעלת הדוכן היא אשתו של גבאי בית הכנסת שנפטר. כשהבאתי לאותה אישה את ספרי עם הציורים, היא ממש התרגשה.

ניסיון זה הוביל אותי לתובנה שעלי להמשיך ולאייר את הארץ כולה. הארץ גדושה במראות חול וקודש החיים זה לצד זה. החול היא התחדשות העם בארץ ובנייתה על בסיס מאד יצירתי ומודרני, שעה שהקודש הינו העבר היהודי, הקדושה הנוצרית והשליטה המוסלמית ארוכת השנים".

נשמע לא פשוט לצייר על מסך קטן

"לי זה דווקא קל ואפילו מהנה. אני מגיע מתחום היזמות וממציא לא מעט פטנטים. למדתי במכון וייצמן למדע (שם סיימתי את הדוקטורט) ובמעבדות לוס-אלמוס בארה"ב. את יזמות ההייטק למימוש המצאותיי למדתי בתעשיית ההייטק ובמהלך עבודתי בחברות אשר ייסדתי עם ידידים ושותפים. פתחתי עשרות פטנטים ביניהם מכשיר למניעת נחירות, מכשיר להצערת פנים בשם 'פיקסל, ועוד. כרגע אני עובד על פיתוח של משקפיים שדרכם יהיה ניתן להביט על הנוף מלמעלה, הגבוה מבלי להרים את הראש. אני לא הולך ונהיה צעיר יותר (הוא אומר בחיוך), לעיתים קשה לי להסתכל למעלה כי אני קצת כפוף. הרעיון שלי הוא לפתור לי ולאחרים בגילי את הבעיה".

לאחרונה ציירת את ספינת מפרשים – הספינה החברתית שפועלת במסגרת עמותת טופז- ליזמות וחדשנות חברתית. כיצד הגעת לחיבור עמם?

"העמותה ערכה אירוע התרמה ואני תרמתי את יכולות הציור שלי – ציירתי את הספינה שלהם. התחברתי לפעילות שלהם בשל האסון שפקד את משפחתנו. מסוקו של חתני ארז פלקסר, שהיה טייס קרב במילואים התרסק הוא וחברו שהיה עמו על המטוס נהרגו. האסון הנורא התרחש בשנת 2013, בו נהרגו חתני וסא"ל נועם רון ליד קיבוץ רבדים. כשהעמותה קמה, חברתי אליהם. העמותה מסייעת לאנשים להתמודד עם בשם 'ברוח ארז פלקסר'. מסע של 4 ימים על הספינה שמסייעת לחברה צעירים".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. שרה כץ הגב

    הי מיכאל,
    שמחתי לקרוא את הראיון וללמוד עוד פרטים על פעילותך העניפה.
    ציוריך הם ללא ספק ׳פסקול׳ הנופים של ארצנו בעיר ובכפר
    המשך בפעילותך המבורכת❤️

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן