עוד כתבות בנושא

חברים זוכרים ומנגנים שרון

מופע לזכרו של (אל"מ) שרון אסמן ז"ל יערך על ידי חבריו למגמת המוזיקה. "אנחנו רוצים שאנשים יכירו עוד צדדים באישיותו של שרון, את הנער עם הקוקו שליכד את כולם והיה אהוב הבנות"

אורן אריאלי, תושב כפר סבא, קורא לתושבי כפר סבא להגיע לערב המחווה שיערך לזכר חברו חבר ילדותו – שרון אסמן שהתמנה למפקד חטיבת הנח"ל ונפטר בפתאומיות. בערב שיתקיים לזכרו, ינגנו וישירו חברי מגמת המוזיקה שבה למד בבית ספר כצנלסון שירים שאהב. 

אורן: עברו קצת יותר מחודשיים מאז ששרון נפטר בפתאומיות. פתאום בצהריי אותו יום חמישי החלו הפושים לצעוק ש"מפקד הנח"ל התמוטט ומת" ואני חשבתי לעצמי שלא יכול להיות, כי רק לפני יומיים קיבלתי וואצאפ מחבר טוב שעדכן ששרון התמנה למפקד חטיבת הנח"ל.

שרון ואני היינו חברים טובים בתיכון – אותה כיתה, אותה מגמה (מוסיקה), אותו הכפר (סבא).

את התיכון סיימנו כבר לפני 25 שנה, וכדרכם של החיים כל אחד מאיתנו תפס אזימוט שונה. אני פניתי לתחום השיווק והוא לפיקוד. למרות שלא שמרנו על קשר קרוב, צפיתי בו מהצד גדל ומתקדם בקריירה הצבאית שלו, עד לתפקיד של מפקד חטיבת הנח"ל שנגדע בטרם הספיק לסגור את המעגל ולפקד על החטיבה אליה התגייס כחייל צעיר".

אלוף משנה שרון אסמן ז"ל

מה גרם לך ליזום את הערב לזכרו?

"מאז שהוא נפטר למדתי הרבה מאוד על הפרק הצבאי והמשמעותי בסיפור חייו של שרון. כולם דיברו על היותו מפקד נערץ על פקודיו ומפקדיו, על היותו מפקד צבאי יוצא דופן בנוף הצה"לי, אך לשרון היה צד נוסף שאותו אהב מאוד – המוסיקה. שרון ניגן בגיטרה ובחצוצרה וידע תמיד לתת לנו, החבר'ה מהמגמה את הזווית האחרת (שלו) למוסיקה, משולבת באיזו אמירה פילוסופית שגדולה בכמה מידות עלינו, ילדים בני 17 שאז עוד עשינו קולות של "מבינים את החיים".

פניתי לחברינו למגמה – החברים מ'כצה', ממגמת המוסיקה של שנת 96' וביחד החלטנו לקיים מופע מיוחד לזכרו, בו נבצע מבחר שירים של האומנים שהוא אהב לאורך השנים. המטרה שלנו היא לספר גם על הפרק הזה בסיפור חייו של שרון ז"ל". 

כיצד התנהל המפגש, בכל זאת לא התראיתם שנים?

המוות של שרון הפגיש אותנו שוב, תמימים פחות, אך למרבה הפלא עדין עם אותן תנועות הגוף, המימיקות והאופי שלא נעלם אך לא לרגע. כשחשבתי לראשונה על הרעיון הזה עלה בי גם החשש שלא נצליח להוציא את זה אל הפועל. בכל זאת, 25 שנה עברו מאז שסיימנו תיכון, וכל אחד עסוק בענייניו ובחייו, חלקנו כבר לא מנגנים או שרים. כתבתי ליעל כהן ועידו גונן על הרעיון והם נענו מיד. פנינו ביחד לשאר חברינו בניהם – תמר נווה, גדי בר נר ומאיה באש וכולם הסכימו להשתתף. התחלנו בחזרות כשלאחת מהן הגיע גם המורה שלנו. שרון בדרכו גם אם בדרך הטראגית, הצליח לאחד וללכד אותנו גם כעבור 25 שנים".

איזו חוויה הכי זכורה לך ממנו?

"שרון היה משמעותי מאוד בדרכו הייחודית בחיינו, אני זוכר סיפורים שונים, זיכרונות שונים שלוו במוסיקה אחת שאיחדה את כולנו. אחת החוויות שנחרטו אצלי היא הטיול שלנו לאילת – לפסטיבל הג'אז. היינו אז 4 חברה תפרנים, התמקמנו בבית מוזנח אבל נהנינו כל כך שאני זוכר את הטיול הזה עד היום". 

אתם מצטערים בדיעבד שלא המשכתם בתחום המוזיקה?

"החיים לקחו אותנו למקומות שונים. חלק מאיתנו כל המשיכו בעשייה המוזיקלית וחלק פנו למקצועות אחרים. אני למשל פניתי לתחום השיווק אבל עדיין עוסק במוזיקה כתחביב.  

המופע ייערך בתאריך ה-30.9.2021, תיכון כצנלסון כפר סבא.

פתיחת דלתות בשעה 18:30, תחילת המופע בשעה 19:30 בדיוק.

האירוע יתקיים באוויר הפתוח בהתאם למגבלות התו הירוק.

יש להירשם מראש בלינק המצורף בהערה הראשונה.

*האירוע פתוח לקהל הרחב

החברים בחזרות עם המורה שרון מצד שמאל לפני האחרון

פני כחודשיים וחצי נודע לי על מותו הטראגי של בן כיתתי, אל"מ שרון אסמן. הידיעה על מותו הפתאומי הכתה אותי בתדהמה ובעצב רב על האובדן בטרם עת של הנער המיוחד והמתוק שגדל לאיש משפחה אוהב ואהוב, למפקד ולגיבור אמיתי. 

שיתפתי מכאבי פה בפוסט וחברי Oren Arielly  הגיב לי ואף הרים את הכפפה והציע שנפגש לנגן שירים ששרון אהב עם החברים שהיו בהרכבים יחד. 

נפגשנו כמה חבר'ה מהכיתה, Ido Idogo Gonen Maya Bash Gadi Bar Ner Tamar Naveh בן פלזנשטיין וגייסנו גם את בוגר המגמה Itamar Dorman המוכשר, נזכרים בסיפורים ובשירים מהתקופה ומשיר לשיר קרם עור וגידים הערב הזה לזכרו של שרון. לא שרון המפקד הנערץ שאותו לא הכרנו. אלא שרון הנער עם הגומות והקוקו והטבעות על הידיים שאותו אהבנו ושאיתו ניגנו בהרכבים של Alexander Sasha Kantsberg ושאיתו עשינו פעילויות יצירה, שיחות נפש, פיסול בירקות ולפעמים גם למדנו תולדות המוזיקה בשיעור של Sima Marge Rolnick 

הערב הזה הוא בשבילו ובשבילנו ובשביל שהמשפחה היפה שיצר תכיר צד באבא שאולי לא נחשפו אליו מספיק בשגרת חייו של איש קבע, זה של שרון הג'אזיסט והבלוזר, שרון האמן והייתה לשרון נפש של אמן. 

תיכון כצנלסון כפר סבא הדף הרשמי בו למדנו שמחו לארח את האירוע ותלמידי המגמה בניהולה של Ronit Katz אף ישתתפו. בקיצור, למי שאהב את שרון, בואו להזכר ולשיר איתנו בפה או לפחות בלב. 

(יום ה' 30.9 כניסת קהל 18:30. ההרשמה בלינק שבקבוצה לפי חוקי התו הירוק. מספר המקומות מוגבל על פי רישום מוקדם.)


https://docs.google.com/.../1FAIpQLSesc9pgvaANi1…/viewform

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן