עוד כתבות בנושא

המאבק על שימור הטבע באפולוניה

"במרחק של כמה דקות תוכלו לראות עולם מרתק וקסום של צמחים, חיות בר ושפע פעילויות לילדים ולכל משפחה", אומר אלון כרמלי ממובילי המאבק להצלת הפארק האקולוגי באפולוניה, לרגל ט"ו בשבט מזמינים פעילי השימור של אפולוניה את תושבי השרון לגלות את הטבע שליד הבית – באפולוניה. 

רמי לוי ודרור בן עמי - צילום רם זאבי -אפולוניה

אקו-פארק אפולוניה היא רצועת טבע עשירה ותל ארכאולוגי אשר ממוקמים על חופה הצפוני של העיר הרצליה, בסמוך לשכונת נוף ים. בפארק מצויים אוצרות ארכיאולוגים וערכי טבע רבים, נדירים בחלקם, ההופכים את האקו-פארק לפנינה בעלת חשיבות לאומית בהיבטים של טבע, סביבה ומורשת. עד לפני שנתיים המקום עמד בסכנת הכחדה לטובת פיתוח בנייה ונדל"ן. פעילי המאבק להצלת הפארק שנלחמו להצלתו – נצחו בבית המשפט ומאז הם מטפחים כל חלקה במקום. לרגל חג ט"ו בשבט, הם קוראים לציבור להגיע לבקר במקום הקסום שנמצא ממש מתחת לאפנו.

אלון כרמלי: "אני רוצה להזמין את הציבור לגלות את מגוון הטבע וחיות הבר המדהימות שמתגוררות באפולוניה. לא מדובר בשמורת טבע רחוקה, אלא בפינה נפלאה שממוקמת ממש כאן במרכז הארץ".       

צילום רם זאבי -אפולוניה
צילום רם זאבי -אפולוניה

האתר הארכיאולוגי אפולוניה כולל את נמל אפולוניה ואת רצועת החוף הצפונית לו העשירה בחי וטבע. אתרים היסטוריים של המשטרה הבריטית (מצפה ים) ומסגד סידני-עלי. ערכי טבע מוגנים בהם יונקים, ציפורים, עצים וצמחים נדירים. לדברי כרמלי, במקום נערכות מגוון פעילויות לילדים שמגיעים ממסגרות בתי הספר בסביבה בשיתוף עיריית הרצליה.

"הגנו על השמורה כדי שילדים, בני נוער ומשפחות יוכלו ליהנות כאן, לחקור את הטבע וללמוד ממנו. ניתן להגיע לטייל כאן גם באופן פרטי כמובן. מגיעים לכאן אנשים מכל הארץ לטיול רגלי או עם אופניים. לרגל ט"ו בשבט נערוך כאן פעילויות מגוונות לבתי ספר ולמשפחות. אנחנו מחזקים את העצים והצמחייה ומשדרגים את המקום. השאיפה שלנו היא שהמקום יוגדר כאקו-פארק לאומי ושיישמר לדורות הבאים".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן