עוד כתבות בנושא

עיריית הרצליה תקיים ביום חמישי הקרוב מפגש ראשון של שיתוף ציבור בתכנית האסטרטגית למרכז העיר

בהמשך לאישור תכנית אסטרטגית חדשה להתחדשות מרכז העיר: עיריית הרצליה תקיים ביום חמישי הקרוב מפגש ראשון של שיתוף ציבור בתכנית האסטרטגית למרכז העיר

מרכז העיר. צילום: דוברות עיריית הרצליה.

עיריית הרצליה תקיים מפגש ראשון של שיתוף ציבור בנושא התכנית האסטרטגית להתחדשות מרכז העיר. המפגש מתקיים לאחר שמליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה אישרה לפרסם את התכנית לקבלת התייחסויות מהציבור לגבי התכנית האסטרטגית החדשה להתחדשות מרכז העיר, ובהתאם לכך את ביטול ההקפאה של תמ"א 38 במרכז העיר.
 
המפגש יתקיים ביום חמישי, 21.7, בשעה 18:30, בזום.
על מנת לקבל קישור לזום, יש להירשם מראש באתר העירוני: https://bit.ly/3Rycxd9
המפגש בהשתתפות ראש העירייה, משה פדלון, ומהנדסת העיר, אדר' חנה חרמש.
הציבור הרחב מוזמן להירשם, לשלוח שאלות ולהשתתף במפגש.
 
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "אני שמח שלאחר כל כך הרבה זמן התנאים הבשילו ואנו יכולים לשוב ולקדם פרויקטים של תמ"א 38 במרכז העיר. התחדשות עירונית היא כיום אחד ממרכיבי השינוי והשדרוג של המרחב הציבורי בערים רבות בישראל, והינה מדיניות משמעותית לפיתוח פניה של העיר הרצליה. לאור כך, אנו מקדמים פרויקטים של התחדשות עירונית רבים בכל רחבי העיר. בעיניי, חזון של פיתוח וקידמה יחד עם תכנון מקצועי ופתוח ושיתוף התושבים והובלה מתוך הסכמה  – הוא השילוב הנכון כדי שנהיה מוכנים וערוכים בצורה הטובה ביותר לאתגרים וליעדים האורבניים של השנים הבאות."
 
כזכור, לפני חודש וחצי מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה אישרה לפרסם את התכנית לקבלת התייחסויות מהציבור לגבי התכנית האסטרטגית החדשה להתחדשות מרכז העיר, ובהתאם לכך את ביטול ההקפאה של תמ"א 38 במרכז העיר.
 
בשנת 2015 אושרה התכנית האסטרטגית שחילקה את מרכז העיר לאזורים עם התניות לפיתוח בכל אזור, כאשר במסגרת בקרה על הפיתוח מרכז העיר בשנת 2018 הוחלט על הקפאת תמ"א 38 באזור מרכז העיר.
מאז חלו שינויים במגמות התכנון, נעשו שיפורים בתשתיות מבני הציבור, החינוך והתחבורה, והשתדרגו גישות חברתיות, ולכן העירייה קידמה תכנית אסטרטגית חדשה שמטרתה להתוות מדיניות עדכנית להתחדשות ופיתוח המרחב העירוני של מרכז העיר.
ייחודיותה של התכנית האסטרטגית החדשה היא ביכולתה לקשור בין התחדשות המגורים לפיתוח כלל המרחב הציבורי, הקהילה, הכלכלה העירונית והתשתיות למסלולים והכלים להתחדשות עירונית.
 
עקרונותיה של התכנית – התכנית ממפה את העיר למסלולי התחדשות:
מסלול מתחמי- יוזמות לאורך הרחובות הראשיים של העיר, שיתבססו על פרויקטים של פינו בינוי.
מסלול מגרשי- יוזמות בתוך שכונות המגורים שיתבסס על תכנון במתכונת של תמ"א 38 או תכניות נקודתיות.
התכנית למעשה מציעה מודל חדש וייחודי שמנווט את הפיתוח העירוני של מרחב מרכז העיר הקיים, על בסיס איכות תכנונית ותרומה למרחב העירוני באמצעות תוספת שטחי ציבור, חיזוק הקישוריות והתנועה, שיפור המרחב הציבורי הפתוח, שדרוג מערכת התשתיות חיזוק הקהילות העירוניות והכלכלה העירונית.
בהמשך להחלטה, המסמך מפורסם לציבור לתקופה של 30 יום, והוארך ב-30 יום נוספים, באמצעים הדיגיטליים לקבלת תגובות הציבור. בתום התקופה המליאה תשוב ותדון בהתייחסות הציבור לתכנית.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן