עוד כתבות בנושא

האדמה בנוף ים בוערת

חודש אחרי הפיצוץ באתר תע"ש הישן בהרצליה ושוב אירוע חמור של דליקה. ראש עיריית הרצליה משה פדלון: "התרעתי בפני כל משרדי הממשלה ומול ראש הממשלה והם החליטו לא להחליט"

פישר: "מדובר בפצצה מתקתקת. בית המשפט ידון בעתירת העירייה
שריפה בתע"ש נוף ים צילום: טיפאני וינר די מדיה

פיצוץ שני בנוף ים, הבוקר בסבובות השעה 8, התרחש פיצוץ ובעקבותיו עלתה לשמיים פטריית עשן צהובה ופרצה שריפה בשטח מפעל תע"ש הנטוש בנוף ים. כוחות ההצלה שהגיעו לאתר השריפה חסמו את הגישה אליו, החבלנים מנעו מצוותי כיבוי האש מלהגיע למוקד השריפה עקב סכנה.

ראש העיר הרצליה משה פדלון הגיע לזירת האירוע ופיקח על עבודות הכיבוי תוך תאום הגעת מטוסי כיבוי לאתר.

מטוסי הכיבוי צילום רחפן: טיפאני וינר די מדיה

אלון כרמלי תושב הרצליה, מספר ממרפסת ביתו: אני עומד במרפסת וצופה בעשן צהוב שהפך לשחור. אין ספק שזה חומר מסוכן ולא שריפת קוצים. לפני חודש התרחש כאן פיצוץ של חומרי נפץ של התעשייה הצבאית הותירה לאחר שעזבה את המקום לפני 30 שנה. מאז כל גורמי המקצוע מודעים למצב. המינהל שהוא הבעלים של הקרקע ומשרד הביטחון מתעלמים מהסכנה. אנחנו עומדים בפתחו של אירוע רב נפגעים. השכנים ששמעו את הפיצוץ דיווחו לי על כך. יצאתי למרפסת וראיתי עשן. השריפה עדיין פעילה. כרגע כוחות ההצלה באזור ושומרים שהאש לא תתפשט. יש לי 4 ילדים ולמזלנו הרוח דרום מערבית. היא לא מתפשטת לבית שלי אבל חייבים מטוסי כיבוי

כבאות והצלה מחוז דן מסרו: "סמוך לשעה 08:15 התקבלו דיווחים רבים במוקד 102 אודות עשן סמיך העולה ונצפה למרחק מאזור נוף ים בהרצליה, האזור בו שכן מפעל תע"ש הישן. למקום הוזעקו צוותי כיבוי רבים וכן צוות ניטור חומרים מסוכנים של יחידת החומ"ס המחוזית. לוחמי האש תיחמו את שטח השריפה וכעת פועלים לכיבוי מוקדים סופי, אין חשש להמשך התפתחות השריפה. מבדיקה אווירית באמצעות רחפן כיבוי ומבדיקת חבלני המשטרה לא עולה חשד כי אירע פיצוץ במקום ונסיבות פרוץ השריפה ייחקרו בהמשך. כמו כן בדיקת יחידת הניטור לחומרים מסוכנים לא העלתה תוצאות ואין חשש לדליפת חומרים מסוכנים במקום.

מעמותת אדם טבע ודין נמסר: בעקבות הפיצוץ הנוסף הבוקר בתע"ש נוף-ים ולאחר שהוצאנו רק השבוע דרישה לרמ"י לגדר את השטח, אנחנו שוקלים עתירה לבג"צ כנגד כל הנוגעים בדבר. אלה, שעל כתפיהם מוטלת האחריות: רמ"י, משרד הביטחון שכבר עשרות שנים לא רק שאינו מפנה את השטח הרי שהוא גם לא לוקח עליו אחריות והמשרד להגנ"ס שאינו פועל לחקיקת חוק לשיקום קרקעות מזוהמות.

 

אלון כרמלי, צילום פרטי

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן