עוד כתבות בנושא

פותחים את שנת הלימודים בהרצליה

פתיחת שנת הלימודים היא תמיד דבר משמח ומלא בציפייה. אני זוכר את ההתרגשות הגדולה שאחזה בי בכל שנה, בערב שלפני יום הלימודים הראשון. ראש עיריית הרצליה משה פדלון בטור אישי לפתיחת שנת הלימודים

פתיחת שנת הלימודים היא תמיד דבר משמח ומלא בציפייה. אני זוכר את ההתרגשות הגדולה שאחזה בי בכל שנה, בערב שלפני יום הלימודים הראשון. חשוב לי להגיד להורים שאנו בעיריית הרצליה עשינו הכל על מנת שילדות וילדי העיר יגיעו בשמחה לבית הספר ויקבלו את החינוך הטוב, המקצועי והמסור ביותר.

נערכנו לפתיחת השנה בהשקעה ובהיקפים שלא נראו כמותם. התאמנו עצמנו למציאות המשתנה, שמתבטאת בגידול האוכלוסייה הצעירה ובצורך ליצור תכניות חינוכיות-ערכיות חדשות ויצירתיות, שיביאו לידי ביטוי את הצרכים, האהבות והעדפות של כל אחד ואחת. בנוסף, אנו שמים דגש על מודל ה-each שמוציא את התלמידים מחוץ לגבולות הכיתה המסורתית, אל השטח. הלמידה במרחבים הפתוחים מעודדת ביטוי עצמי, יוזמה ויצרנות, חקר, סקרנות וקהילתיות.

בואו נצלול לכמה נתונים מספריים, כי זה תמיד מעניין: בשנת הלימודים הקרובה ילמדו בהרצליה 21,061 ילדים וילדות. מתוכם 1,539 ילדים יעלו לכיתה א'. בהרצליה 148 גני ילדים, לא כולל חינוך מיוחד, 19 בתי ספר יסודיים, 6 חטיבות ביניים ו-5 תיכונים. בנוסף פועלים בעיר ביה"ס מפתן ארז, אולפנת צביה ותיכון אחי"ה. בנוסף, פתחנו השנה 2 קריות חינוך חדשות ומרהיבות בשכונת גליל ים.

הרצליה מובילה בארץ בחינוך מיוחד עם 23 גני ילדים ו-50 כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר.  השנה פתחנו 6 כיתות חינוך מיוחד נוספות בבתי הספר, ובית-ספר חדש לתלמידים על הספקטרום האוטיסטי. חשוב לנו שתדעו שבמהלך הקיץ השקענו למעלה מ-32 מיליון ₪ בשיפוץ ושדרוג מוסדות החינוך בעיר כדי שכולם ירגישו בסביבה חמה ומחבקת – כמו בבית. 

בימים אלה יצאנו לדרך, באמצעות החברה לפיתוח הרצליה, בפרויקט ענק של שדרוג מאסיבי של בתי ספר בעיר: תיכון היובל, חט"ב בן גוריון וקריית חינוך ע"ש יצחק רבין, הכוללת את בתי הספר: תיכון חדש, חט"ב יד גיורא ותיכון הנדסאיםהפרויקט כולל הריסת מבנים ישנים, ובנייה של מבנים חדשים ומתקדמים, בעיצוב אדריכלי ייחודי שטרם נראה כמותו בישראל. המבנים החדשים יכילו כיתות לימוד, מעבדות, חדרי עבודה, ספריות, חללי למידה, קפיטריה ועוד. כמו כן, במסגרת הפרויקט, יבוצע "פינוי-בינוי" בחט"ב בן גוריון. עלות הפרויקט: כ-170 מיליון ₪.

כמו ששמתם לב, אנחנו אוהבים לחדש – אז גם בתכניות החינוכיות חידשנו. אגף החינוך המצוין שלנו פיתח ויצר תכניות ייחודיות ומערכי שיעור משופרים, חדשניים ויצירתיים.

בין התכניות שנפעיל: תכנית חלל חדשה של מרכז המדעים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים; הרחבת תכניות בבתי הספר: "מתחברים לחיים", "ממריאות", מיניות בריאה", "בית ספר מנגן", "מצמיחים", חינוך פיננסי, כלבנות טיפולית, גישור ועוד; הרחבת תכניות בגני הילדים: חינוך גופני, שחמט, אמנות חווייתית, חשיבה קסמים ומדעים, מוסיקה, ריקוד, תכניות חוסן, סל תרבות ועוד; חממה לימודית מדעית טכנולוגית בתיכון הנדסאים; חלל למידה חדשני בחט"ב רעות; פרויקט (R(each בתיכון היובל – חיבור ייחודי בין מחול לתנ"ך; מרחבי למידה חדשים בחצר חט"ב הנגיד; ועוד…

גם נושא הבטיחות נמצא כל הזמן על סדר היום שלנו. לקראת פתיחת השנה ביצענו מגוון רחב של פעולות לשמירה על ביטחון הילדים בדרכים, בהן: שדרוג וחידוש התשתיות, הוספת תמרורים ושילוט, גיזום הצמחייה, התקנת מעקות בטיחות, הדרכות לתלמידי משמרות זה"ב, איוש מלווים שוטרים ופיקוח במספר מוקדים בעיר, פעילויות אכיפה והסברה, חלוקת צמידים לכיתות א'-ג' שעליהם יתנוסס המשפט: "ילד עד גיל 9 לא חוצה לבד", הדרכות בטיחות עם משקפי "מציאות מדומה" ועוד

סיקרן אותי מאוד לדעת מה הם השמות הפופולאריים ביותר בקרב ילדי הרצליה שעולים השנה לכיתה א'. אז שאלתי, בדקתי והנה התוצאות: השמות הנפוצים ביותר בקרב הבנים שעולים לכיתה א', הם: אורי, גיא ואיתן. השמות הנפוצים ביותר בקרב הבנות שעולות לכיתה א', הם: רומי, תמר ומאיה. 

אני מאחל לכל ילדות וילדי הרצליה שנת לימודים טובה, שמחה ומוצלחת.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן