עוד כתבות בנושא

פיצוץ במפעל תע"ש ברמת השרון הרעיד את האזור

פיצוץ עז ופטריית עשן החרידו הלילה את רמת השרון הוד השרון פתח תקווה והרצליה כתוצאה מפיצוץ במפעל תע"ש רמת השרון פדלון: "הפצצה המתקתקת של סכנת חומרי הנפץ בשטחי תעש לא עוצרת

פיצוץ בתע"ש רמת השרון צילום לפי סעיף סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים"


פיצוץ עז התרחש בשטח מפעל תע"ש ברמת השרון הגובל בשטחי הרצליה והוד השרון,  בשעה 01:40 התקבל דיווח במוקד 102 של מחוז דן אודות פיצוץ אשר אירע במפעל וכן על שלושה פצועים אחד מהם פצוע קשה.

למקום יצאו צוותי כיבוי רבים מתחנת הרצליה ובסיוע צוותי כיבוי מתחנות מחוז דן ומחוז מרכז בפיקוד קצין המשמרת עומרי ברינקר. עם הגעת הלוחמים למקום וחבירתם לאנשי הביטחון במפעל נמצאו מספר מוקדי בעירה מחוץ לשטח הבנוי – הלוחמים תקפו את האש במספר גזרות והשיגו שליטה על הבעירה. לא נדרש חילוץ על ידי כוחות הכיבוי והאירוע הוגדר ללא מעורבות חומרים מסוכנים.

אבי גרובר ראש עיריית רמת השרון: זה הפיצוץ הרביעי בחודשים האחרונים בשטחי תעש אצלנו ובהרצליה. חלק מהפיצוצים הם מחומרים נפיצים שהושארו בקרקע וחלק אחר הוא מתאונות עבודה במפעלים קיימים כמו הלילה. שטחי תע"ש הם פצצה מתקתקת.

אסור שתהיה בהם בניה ויש להעביר את יצור חומרים נפיצים ומסוכנים ממרכז הארץ לשטחים מבודדים. כבר מספר שנים שאני מוביל הליכים משפטיים נגד בניה בתע"ש ואנחנו ננצח במאבק הזה. לא תיתכן בניה על השטח המסוכן והמזוהם בישראל. לצערי לא רק שהמדינה לא עושה את זה היא רק מגבירה את קצב התכנון והחתירה לבניה מאסיבית על השטח המזוהם ביותר. לדוגמא באחרונה אלביט, שבמפעליה אירע הפיצוץ, קיבלה את המכרז לניקוי הקרקע אין יותר איוולת מזה. הנחתי את צוות העירייה להפגש כבר מחר עם משרד הגנת הסביבה ולהציג את דרישת העירייה להפסקת הליכי התכנון."

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון:
"הפצצה המתקתקת של סכנת חומרי הנפץ בשטחי תעש לא עוצרת. כמה עוד נורות אזהרה מהבהבות באש, בעשן ובפיצוצים צריכה ממשלת ישראל לקבל כדי שמישהו מהגורמים שאחראים לשלום הציבור יתעורר? בתע"ש נוף ים בהרצליה וכעת שוב בתע"ש השרון …האם מחכים לאסון רב נפגעים? במשך שנים שאני מתריע ופונה לכל הגורמים להם יש סמכות לטיפול בשטח – אך לצערי אלו מגלגלים את האחריות זה על זה."



האירוע מתרחש לאחר שני אירועים של פיצוצים בשטחי מפעל תע"ש הנטוש בנוף ים, ועבודות חישוף שביצעה תע"ש בשטח המפעל ללא הסכמה שגרמו להרס סביבתי וחשיפה של חומרים חשודים כמסוכנים.

הוועדה המחוזית אישרה בשנת 2021 מסמך מדיניות שקובע כי על הקרקע בה פעל מפעל הנשק בשטח הערים הרצליה, רמת השרון, הוד השרון והמועצה האזורית דרום השרון, יוקם רובע עירוני חדש שכולל 36 אלף יחידות דיור ומעל 1.3 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר.

לפרוייקט מתנגדים ראשי הרשויות של הוד השרון הרצליה ורמת השרון,

עיריית הוד השרון עתרה בדרישה להפוך את האזור: "לסנטרל פארק של גוש דן" לטענת הוד השרון לנוכח המצוקה הגדולה בשטחים ירוקים באזור זה ובוודאי לנוכח זיהום הקרקע החמור הקיים בשטח, נכון להשאיר את המתחם כולו כריאה ירוקה כ"סנטרל פארק של גוש דן" ולא לאשר תכנון של שטחי מגורים ותעסוקה במתחם.

עיריית הרצליה הגישה יחד עם עיריית רמת השרון ערעור לבית המשפט העליון נגד פסיקת בית המשפט המחוזי לאשר תכנית לבניה בתע"ש. שטחי תע"ש סבלו בעשורים האחרונים מזיהום קרקע קשה בעקבות פעילות של התעשיות הביטחוניות במקום. כתוצאה מכף, אף זוהמו מי הבארות באזור השרון.

הערעור נתלה בין השאר בתקדים שנקבע באקו-פארק אפולוניה לפיו: "בית העליון הכיר בכך שלא ניתן לקדם תכנון ביחס לקרקע החשודה כמזוהמת מבלי שנערכו בדיקות מקיפות לאבחון הזיהום הקיים, הערכת הסיכונים העלולים לנבוע מכך וההשלכות העשויות להיות לכך על התכנון. בכך ביכר בית המשפט העליון את האינטרס של בריאות הציבור ושל תכנון כולל וראוי, על פני אינטרסים שונים כגון אינטרס כלכלי וקידום תכנית במהירות האפשרית"


כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן